טלוויזיה

הרשות השנייה סופגת אש: "קיצור החדשות? התרסה בוטה"

עקיבא נוביק כתב בטור ל'הארץ': "תיכף 2022. העם כבר מזמן צופה במה שבא לו, קורא מה שבא לו, מאזין למי שבא לו. אם אי פעם היה צורך בפיקוח על החדשות המסחריות — תוקפו פג מזמן,  מחוקקים לא אמורים להתערב במה שקורה על המסך. זה תמיד נגמר רע"
מערכת ice | 
כאן 11, רשת 13, קשת 12 (צילום pexels)
לאחר שהתקבלה ההחלטה לאחר דיונים ממושכים של מועצת הרשות השנייה על קיצור מהדורות החדשות לשעה בלבד, כאשר המהלך ייכנס לתוקפו ב-01.04.22. על מנת לאפשר זמן התארגנות והחל מה-09.01.22, יתבקשו הערוצים להוריד את אורך המהדורה לשעה ורבע, היו גם מי שביקרו את המהלך.
עקיבא נוביק כתב בטורו ל'הארץ': "משולחנו של מיניסטריון הפיקוח העליון נמסר: חדשות לא תשודרנה לאחר השעה 21:00 בערב. שעות אלה יוקדשו לבידור האזרחים — בטרם יעלו על יצועם. כמו כן, הערוץ שעליו הוטל לרומם את רוח העם בשידורי מורשת יורשה לעסוק בחדשות בכפוף לפיקוח. החברה יוליה שמאלוב־ברקוביץ' (יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו) הובילה את המהלך, החבר הממונה יועז הנדל (שר התקשורת) — התנגד".
 
"יש לקוות שמישהו במועצת הרשות השנייה ירים מתישהו את מבטו אל האורלוגין ויגלה שתיכף 2022. העם כבר מזמן צופה במה שבא לו, קורא מה שבא לו, מאזין למי שבא לו. אם אי פעם היה צורך בפיקוח על החדשות המסחריות — תוקפו פג מזמן. מחוקקים לא אמורים להתערב במה שקורה על המסך. זה תמיד נגמר רע. מהדורות חדשות כבר אינן משאב מוגבל. יש לאפשר למי שחפץ בכך ומסוגל כלכלית להקים ערוץ לעשות זאת, בלי להתערב בתכנים (כל עוד אינם פוגעניים להחריד). כשם שבאינטרנט ניתן לשדר מהדורות חדשות, אין סיבה שבטלוויזיה שמכילה אלף ערוצים לא יהיו הרבה מהדורות. כמה? כמה שיש. מי יקבע את אורכן? העורכים. אישית, אני לא מסוגל לשאת מהדורות של שעה וחצי, אבל עוד פחות אני מסוגל לשאת הוראות מגבוה".
"רוצה אדם לשדר מהדורה באורך עשר שעות? שישדר. עשר דקות? אדרבה. ערוץ שמשדר כל הזמן את השיר "יש לי שיר שמעצבן אנשים"? הו כן! שחררו את הטלוויזיה שלנו. מעולם לא הענקנו לכם אותה. המצב שבו מועצה פוליטית מנהלת את הטלוויזיה הוא בלתי נסבל. והרי הרגולציה הזאת לא תנצח את הראש היהודי. במקום מהדורה באורך שעה וחצי תשודר מהדורה בת שעה ולאחריה "מוסף מגזיני מיוחד", שבאורח פלאי אורכו יהיה חצי שעה. זה כבר קרה. זאת ועוד, תוספת האיכות המשמעותית ביותר למהדורות החדשות היתה סדרות הכתבות והמוספים, שהחל לשדר ערוץ עשר המנוח. למועצת הרשות לא היה כל חלק בזה".
"הצוהלים מימין על קיצור המהדורות סובלים מזיכרון קצר במיוחד: רק לאחרונה הם נאלצו להתקמפיין, כדי שהמגבלות על ערוץ 20 יוסרו. הוא הרי קם כ"ערוץ מורשת", על בסיס מסמך תלוש ומופרך, המגדיר את תנאי רישיונו ואת רוח ישראל סבא שמצופה ממנו להקרין. הרישיון נפרץ והושם ללעג, עד שהותר לערוץ לשדר חדשות, ללא התנאים של מתחריו (כן, אני טובל באמבטיית ניגודי עניינים כעיתונאי התאגיד, אך זה דיון אחר)".
 
"מועצה מפקחת היא רעיון רע תמיד, אבל זו הנוכחית רעה במיוחד: שמאלוב־ברקוביץ' היא דמות פוליטית מאוד. היא כיהנה כח"כית מטעם קדימה, ערקה לליכוד ומשם למפלגת "כלכלה" ההיתולית. הבנתו בתקשורת של השר איוב קרא, שמינה אותה, נודעה לתהילה. הוא עצמו מונה על ידי ראש הממשלה אז בנימין נתניהו בגלל נאמנותו האבסולוטית, שהתאימה לאובססיית השליטה בתקשורת של משפחת נתניהו. לא זו אף זו: המהלך של קיצור המהדורות הוא התרסה בוטה מצד המועצה. השר הנדל הכריז על צמצום הרגולציה למינימום. הוא מתנגד להתערבות באורך המהדורות ומתעתד להחליף את המועצה בשבועות הקרובים. שמאלוב־ברקוביץ' כבר לא תכהן בתפקיד. ייתכן שהמועצה הבאה תבטל את ההחלטה. הרבה יותר עדיף שתבטל על הדרך גם את עצמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה