כסף וצרכנות

הנדל הכריז על מהפכה, מניות הסלולר זינקו

שר התקשורת, יועז הנדל: "אנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית עצומה. ישראל יכולה להוביל בתחום הרשתות הפרטיות". מניות חברות הסלולר פרטנר וסלקום זינקו אתמול ביותר מ-8%

איתמר כהן |  3
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
הבורסה בתל אביב סיכמה את יום המסחר הרביעי של השבוע עם עליות חדות במרבית המדדים המובילים – וגם מדד התקשורת הצטרף לחגיגה עם עלייה של 2.7%.
את העליות הבולטות ביותר בבורסה הובילו מניות חברות הסלולר: סלקום שזינקה ב-8.7% ופרטנר שקפצה ב-8%. זאת, על רקע קול קורא שפירסם אתמול משרד התקשורת ובו ביקש את התייחסות השוק והחברות הרלוונטיות לתחום הרשתות הפרטיות.
משרד התקשורת צופה כי תחום הרשתות הפרטיות יתפתח משמעותית, ועשוי לשנות את מבנה שוק התקשורת. זאת, בעקבות התפתחותן של הטכנולוגיות הסלולריות מסוג LTE ודור 5, עלייה בביקוש לרשתות פרטיות ובתועלותיהן, וירידת העלויות בהקמת רשת פרטית. לפי דו"ח של איגוד הספקים הסלולרי העולמי, רשתות פרטיות נהפכו לאחד מענפי הצמיחה המבטיחים ביותר בתעשיית הטלקום.
 
לדברי שר התקשורת, יועז הנדל, "אנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית עצומה. תשתיות התקשורת הן מנוע צמיחה, כלי למחקר ופיתוח ובעיקר אמצעי לחדשנות. לאור הביקוש העצום לטכנולוגיה מתקדמת ורשתות ייעודיות, משרד התקשורת יוצא בשלב הראשון עם קול קורא - ומיד לאחר ניתוח התגובות, ננסה לקדם סביבת חדשנות מתקדמת. ישראל מובילה כיום בקצב פרישת הסיבים האופטיים, והיא יכולה להוביל גם בתחום הרשתות".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "אנו צופים שתחום הרשתות הפרטיות יכניס אנרגיה מחודשת ופוטנציאל עסקי וכלכלי לכל שוק התקשורת הישראלי. הרשתות הפרטיות יובילו לקפיצה טכנולוגית על בסיס הדור החמישי שתשפר את היעילות, האמינות והמהירות של הרשת. תעשיות, נמלים, בתי חולים ואצטדיונים ישלטו ברשת שאותה הם מתפעלים, והרשת הפרטית תותאם לצורכיהם ולמידותיהם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שאלה
    נעמה 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בריא לרשת את כל העיר באנטנות דור 5. הטענה שכביכול אם יש אנטנה בכל מקום, אז הסמארפון לא צריך להתאמץ. אבל באמת זה קרינה רבה מדיי ולא הגיונית. צריך לחזור ולצמצם שימוש בנייד. זה לא בריא לראייה, זה לא בריא למוח. זה ממכר ומבזבז זמן פנוי. צריך להיות חכם ולשלוט על הסמארטפון, ולא שהוא ישלוט בך
    סגור
  • 1.
    מה זה רשת פרטית ? (ל"ת)
    אורח 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה פרטי! למה להתערב בכל דבר? (ל"ת)
    בורח 12/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור