תקשורת ומדיה

לא נשכח ולא נסלח: הושק פרויקט VR להמחשת אירועי ליל הבדולח

רלוונטי מתמיד: פרויקט מציאות מדומה, יציג את סיפורה של שורדת השואה שרלוט קנובלוך עם ויזואליה היסטורית המעניקה תחושה אמיתית למה שהתרחש לפני, במהלך ואחרי ליל הבדולח. הפרויקט הופק למען תלמידי בית ספר בארה"ב ובאירופה, במטרה שאף תלמיד לא ישכח את השואה

מערכת ice | 
שרלוט קנובלוך (צילום ועידת התביעות)
בציון 85 שנה לליל הבדולח הקונגרס היהודי, ארגון ועידת התביעות וחברת מטא העולמית מודיע על השקת תוכן VR אינטראקטיבי לתלמידי בתי ספר שממחיש את האירועים האלימים ואת מה שהוביל אליהם דרך עיניה של ילדה בת 6 ממינכן, גרמניה.
ניצולת השואה שרלוט קנובלך, תרמה את סיפורה האישי כילדה בת 6 במינכן בערב ליל הבדולח לפני 85 שנה לטובת הפרויקט אשר כולל צילומים ותמונות מליל הבדולח, בשילוב קולה וסיפורה של קנובלך החולקת עם המשתתפים את הרגעים שחוו היא ומשפחתה בעת ליל הבדולח שאירע בנובמר 1938.
באותו לילה הועלו באש בגרמניה ובאוסטריה כ־1,400 בתי כנסת, עשרות יהודים נרצחו ובתי העסק שלהם נהרסו ונבזזו. כשאירועי החודש האחרון היוו תזכורת כואבת למגמות של שנאת יהודים, אנטישמיות והכחשת שואה.
לאחר אירועי ה-7 באוקטובר בישראל נרשמה עלייה של מאות אחוזים במקרים של גילויי
אנטישמיות  באירופה ובארה"ב. ביניהם ריסוס צלבי קרס על בתי עסק ומגורים של יהודים ואף אלימות קשה כלפי אזרחים יהודים במדינות שונות.
בסקר של ועידת התביעות שבוצע ב 2022 בהולנד נמצא כי רבע מבני דור ה Z חושבים שהשואה היא מיתוס. זהו אותו פלח גילאים שאינו תומך בזכות של ישראל להגן על עצמה היום מול ארגון טרור.
הקשר בין הכחשת השואה לאנטישמיות הוא קשר הדוק ובלתי ניתן להפרדה. הגעה
אפקטיבית לשכבות הגיל הצעירות דורשת שיטות חינוך אחרות, כאלה המאמצות את הטכנולוגיות שנמצאות בשימוש של אותה אוכלוסיית יעד.
 
האנטישמית נמצאת היום במגמת עלייה ברחבי העולם. ככל שמספר שורדי השואה הולך ופוחת, דווקא הטכנולוגיה מאפשרת לשמור על  הקול והעדויות עבור הדורות הבאים.
הפרויקט מעניק הצצה לאותם רגעים שבהם השנאה כלפי היהודים הגיעה לשיאה.
 
התלמידים לשאול שאלות על אותו ערב טראגי בהיסטוריה היהודית והאנושית בכלל, שבו אנשים רגילים הפכו לאלימים כלפי שכניהם היהודים, לאחר שנים של שכנות טובה, בעקבות הפצת תעמולה שקרית, והסתה מכוונת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה