נדל"ן ותשתיות

מחירי הנדל"ן מגיעים לשיא: דירה עם נוף לכותל ב-150 מיליון שקל

שיא חדש בשוק היוקרה: בעקבות המלחמה שוק הנדל"ן המקומי, חטף מכה קשה, אך בהסתכלות על מחירי הדירות נראה שהמצב שב לקדמותו. בין היתר נחשף כי דירה ברובע היהודי בירושלים אשר משקיפה לרחבת הכותל מוצעת למכירה בסכום שיא של 150 מיליון שקל
מערכת ice |  1
הכותל המערבי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
למרות שכבר חלפו יותר מ-200 ימים מפרוץ המלחמה, גם כעת ניתן להרגיש את השפעתה על שוק הנדל"ן בישראל. לצד כל אלו מי שלא זכה למספיק תשומת לב הוא שוק דירות היוקרה בישראל שגם הוא רשם עליה.
למעשה, שוק דירות היוקרה בישראל פועל באופן בנפרד משוק הנדל"ן הכללי למגורים, ובדרך כלל גם בתקופות קיפאון הוא רושם עליות מחירים. לדוגמא, עסקת הנדל"ן היקרה ביותר שדווחה לרשות המיסים ב-2023, נאמדת בסכום של כ-77 מיליון דולר.
 
כעת, ארבע חודשים לאחר תחילת 2024, על פי מחירי הדירות ניתן להגיד שהשוק מתחיל לחזור לעצמו. ב-Ynet, נחשף ששתי דירות אשר נמצאות ברובע היהודי בירושלים וממוקמות בקרבה לכותל המערבי, מוצעות למכירה במחירי שיא. האחת' מוצעת למכירה בקרוב ל-100 מיליון שקל ואילו השנייה, אשר משתרעת על פני שטח של כ-200 מ"ר במפלס אחד וכוללת מרפסת גג בגודל של כ-200 מ"ר מוצעת בלא פחות מ-150 מיליון שקל.
שוק הנדל"ן מתאושש?
למרות השפעות המלחמה על שוק הנדל"ן, לפי נתונים ניכר שבירושלים חלה התאוששות בהיקף העסקאות לרכישת דירות באופן כללי. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במהלך החודשים נובמבר 2023-ינואר 2024 בוצעו בעיר כ-1,224 עסקאות, כאשר קרוב לחצי מן הן היו עסקאות לרכישת דירות חדשות.
כמו כן, לפי הנתונים, בצל העלייה באנטישמיות ברחבי הגלובוס, קרוב לשליש מהמתעניינים, הם יהודים מהתפוצות, אשר מחפשים לקנות נכס בירושלים שישמש עבורם כרשת ביטחון במידה בשל החמרה במצב יאלצו לעזוב את ביתם. יתרה מזו, ירושלים מהווה מוקד התעניינות מרכזי בעיקר בשל הזיקה הדתית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בסכום הזה אפשר היה לקנות עשרות גירות ברובע המוסלמי
    אריק 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והרובע הנוצרי תרמו לעטרת כוהנים יהם ירכשו
    סגור