בעולם

בכירי חמאס יסולקו מקטאר? זה המהלך שישנה את כללי המשחק

קטאר אמנם משמשת כמתווכת בין ישראל לחמאס מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, אך היא סופגת ביקורת קשה בנוגע לעובדה שהיא מארחת את בכירי חמאס בבירתה שבדוחא. לאחרונה נפוצו הדיווחים על כך שהיא עשויה להפסיק לשמש בתפקיד המתווכת, מה עשוי לגרום לבכירי ארגון הטרור לעזוב את המדינה
מערכת ice | 
איסמעיל הנייה (צילום פלאש 90/ חסן ג'די)
קטאר משמשת כמתווכת בין ישראל לחמאס מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, והיא זו שעזרה להוביל את עסקת החטופים שהתבצעה בתחילתה. עם זאת, היא חוטפת ביקורת קשה ביחס לעובדה שהיא מארחת את בכירי ארגון הטרור ואף מתנהגת בחוסר אובייקטיביות (מבחינת ישראל). לאחרונה נפוצו הדיווחים כי קטאר "שוקלת מחדש" את תפקידה כמתווכת, מה שעשוי להשפיע על אירוח בכירי חמאס בדוחא.
ע"פ דיווח של רויטרס, במידה וקטאר אכן תפסיק לשמש כמתווכת במשא ומתן בין ישראל לחמאס, אין לה כל סיבה להמשיך לארח את בכירי חמאס בשטחה. אמנם עדיין לא ברור האם הבכירים אכן יאלצו לעזוב את דוחא, אך הדבר מתכתב עם הדרישה של בלינקן לראש ממשלת קטאר כי עליו לסלק את הארגון ממדינתו במידה ואלו ימשיכו לסרב לעסקת חטופים.
 
נזכיר כי לאחרונה אחד מחברי הפרלמנט בקטאר הצהיר: "לא יהיה שלום או משא ומתן עם הישות הציונית בשל סיבה אחת בלבד – היסוד של המסורת שלהם לא מאפשר להם לנהל משא ומתן אלא רק לרמות, להפר הבטחות ולשקר. הם יודעים רק דבר אחד – להרוג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה