בארץ

ניר ברקת במתקפה: "להוציא את קטאר מהמו"מ, מדינת טרור מסוכנת"

בריאיון שנערך ע"י "כאן 11" עם יועצו של ראש ממשלת קטר, הוא השיב על הטענות הרבות כנגד האמירות ביחס לתמיכתה בחמאס ועל חוסר האובייקטיביות מצדיה ביחס ללחימה בעזה. בתגובה לראיון, שר הכלכלה ברקת השיב: "זו מדינת טרור מסוכנת בדיוק כמו איראן"
מערכת ice | 
ניר ברקת (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
קטר נודעה לציבור הישראלי בעיקר בזכות היותה המתווכת הרשמית בין ישראל לחמאס מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. למרות זאת, חשוב לציין כי לישראל ולאמירות אין קשרים דיפלומטיים גלויים ולאורך השנים היחסים ביניהן ידעו עליות ומורדות, כולל כמה תקריות בהן ספורטאים ישראליים לא הורשו להשתתף בתחרויות במדינה. לראשונה, מאג'ד אל-אנסארי, יועצו של ראש ממשלת קטר, ערך ריאיון עם כתבת "כאן 11" והתייחס לטענות הקשות על חוסר אובייקטיביות מצידה בנוגע ללחימה. וגם: מה הייתה תגובתו של ניר ברקת לריאיון?
הבכיר טען כי הקטרים מנהלים "דיונים מאוד קים כדי לסיים את הסכסוך ולהשיב את החטופים הביתה". ביחס לטענות שמושמעות כלפיהם כי הם אינם אובייקטיבים, טען כי בלי מעורבות קטר עסקת החטופים והדיונים בנושא כלל לא היו מתרחשים, ובכך רמז כי ישראל צריכה להעריך את העזרה שלהם בתחום. "מופתעים מכך שמי שמרוויחים מהגישור ועסוקים כרגע במשא ומתן, מעבירים ביקורת על קטר על האירוח של חמאס, כשמדובר במקום היחיד שבו אפשר לקיים את השיחות".
 
כמו כן, הוא התייחס לאמירה של אחד מחברי הפרלמנט הקטרים, אשר הצהיר: "לא יהיה שלום או משא ומתן עם הישות הציונית בשל סיבה אחת בלבד – היסוד של המסורת שלהם לא מאפשר להם לנהל משא ומתן אלא רק לרמות, להפר הבטחות ולשקר. הם יודעים רק דבר אחד – להרוג". על כך אל-אנסארי השיב: "הוא לא מייצג את העמדה הקטרית. קטר היא מדינה רב תרבותית".
שר הכלכלה ניר ברקת התייחס לריאיון, ואמר: ״קטאר היא מדינת טרור מסוכנת בדיוק כמו איראן ואסור ליפול במשחק שלה כזאב בעור של כבש. יש להוציא את קטאר מהמשא ומתן עוד היום. בשום שלב קטאר לא עסקה בתיווך אלא במריחת זמן לטובת חמאס והאשמת ישראל. קטאר מממנת את חמאס, דעא״ש ואל קעידא ובכיריה מדברים בגלוי על השמדת ישראל ורצח יהודים. לשתף פעולה עם קטאר זה בדיוק כמו לשתף פעולה עם איראן״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה