נדל"ן ותשתיות
לאחר דוח המבקר, האוצר דורש: לפתוח את נמל קצא"א באילת
דוח מבקר המדינה שפורסם באחרונה הצביע על ליקויים חמורים בניהול קצא"א והשלכות ההגבלות הסביבתיות על ביטחון האנרגיה של ישראל. כעת, משרד האוצר דורש מהמשרד להגנת הסביבה לאפשר באופן מיידי את פתיחת נמל קצא"א באילת
לאור דוח חריף שפרסם מבקר המדינה ביום רביעי ובו נמצא כי ההגבלות על קצא"א עלולות לחשוף את המדינה לסיכון במקרי חירום, שלח משרד האוצר מכתב למשרד להגנת הסביבה בדרישה להפעיל את נמל קצא"א באילת באופן מיידי. במשרד להגנת הסביבה בוחנים את תוכן המכתב.
המשרד להגנת הסביבה הטיל מגבלות על פעילות נמל קצא"א בקו הצינור אירופה-אסיה כחלק ממדיניות סביבתית שהובילה לפני כמה שנים השרה הקודמת תמר זנדברג. זאת, לאחר מספר אסונות סביבתיים שנגרמו על ידי קצא"א, בראשם אסון עברונה מחודש דצמבר 2014 בו כשל הנדסי גרם להתפרקות הצינור ממנו פרצו 5 מיליון ליטר של נפט גולמי שזיהמו שטחים נרחבים בשמורת עברונה.
על פי המכתב ששלח משרד האוצר, מדיניות זו גרמה לנזק משמעותי לקצא"א האחראית על תשתיות האנרגיה והביטחון האנרגטי של ישראל. זאת, אף שמדוח המבקר עולה משרדי הממשלה השונים היו חלוקים על תרחישי הסיכון, עניין שגרר סחבת של שנים בין המשרדים השונים. צוות בין-משרדי הגיש המלצות במאי 2024. במשרד האוצר דורשים מהמשרד להגנת הסביבה לאפשר את פתיחת נמל אילת באופן מיידי באמצעות מתן היתר הרעלים.
עוד ב-
כזכור, דוח מבקר המדינה חשף ליקויים בניהול החברה, בתחזוקת התשתיות שלה וביכולתה להבטיח אספקה רציפה של דלקים במצבי חירום, לאחר שבמהלך מלחמת חרבות ברזל והן במבצע שומר החומות עלתה סכנה לשיתוק משק האנרגיה עקב חוסר מוכנות הנמלים לפריקת דלקים. במשרד להגנת הסביבה, כאמור, יבחנו את הנושא.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.הים הוא העמוד של אילת ,שיהרס תהרס איחת (ל"ת)הבוחר 02/2025/04הגב לתגובה זו0 0סגור



