נדל"ן ותשתיות

אז איך בכל זאת ניתן להספיק לבצע פרויקט של הריסה ובניה בזמן שנותר?

ראשי דמרי גלים להתחדשות עירוני מסבירים ל-ice: הקושי התכנוני והפרמטרים הרבים שנדרש להתחשב בהם מוביל לכך שפרויקט התחדשות עירונית מחייב שיתוף פעולה צמוד ופשרות של שלושת צלעות המשולש: יזם – דיירים – רשות מקומית
מערכת ice | 
הדמיה התחדשות עירונית בחדרה (צילום משרד אנדרמן אדריכלים)
חדשות לבקרים אנו שומעים כי פרויקט התחדשות עירונית, בין אם זה פרויקט פינוי בינוי גדול ובין אם זה פרויקט מסוג הריסה ובניה – הוא פרויקט שלוקח שנים רבות, לפעמים אף למעלה מעשור, על מנת להוציאו אל הפועל.
בפרויקט של הריסה ובניה מחדש, התכנון כולל בתוכו התייחסות והתחשבות לדירות הבעלים הקיימות, כלומר, על מנת לתכנן בניין במסגרת תמ"א 38 (הריסה ובניה), על האדריכל לקחת בחשבון כמה כללים קשיחים שלא ניתן לסטות מהם – שטח דירות התמורה הינו נתון קבוע (נגזר משטח הדירה הקיימת ותוספת התמורה שהוצעה על ידי היזם) שפעמים רבות עלול להשתנות מקומה לקומה, וזאת להבדיל מנדל"ן מסורתי שבו לרוב אגף דירות הינו זהה בין קומה לקומה.
מיקומים בקומות החדשות, על היזם למקם את הדיירים הוותיקים בקומות ספציפיות על מנת לשמור על האיזון בתמורות; כיווני האוויר הינם נתון שעל אדריכל הפרויקט להתחשב בו מכיוון שמבחינת הדיירים הוותיקים הכיוון הקיים הוא הכיוון הטוב ביותר (כל אחד לפי הכיוון של דירתו הנוכחית....). האילוצים התכנונים מובילים לכך שקיים קושי אמיתי ב"פיצוח" תכנוני של פרויקטים מסוג זה, דבר שמאריך מאוד את עבודת האדריכלים והיועצים השונים.
הקושי התכנוני והפרמטרים הרבים שנדרש להתחשב בהם מוביל לכך שפרויקט התחדשות עירונית מחייב שיתוף פעולה צמוד ופשרות של שלושת צלעות המשולש: יזם – דיירים – רשות מקומית. לולא שיתוף פעולה זה, הן בהיבט התכנון והן בהיבטים אחרים של הוצאת פרויקטים מסוג זה לפועל, נועדו לכישלון ידוע מראש (או לפחות להתארכות משמעותית בהוצאת הפרויקט לפועל).
אסף ניר, מנהל תחום התחדשות עירונית בחברת ״דמרי גלים״, מספר על פרויקט ברחוב משה: "תוך שבוע מפנייתם הראשונית של הדיירים אלינו הצגנו להם סקיצות תכנון אדריכליות מוצעות של משרד יניב פרדו אדריכלים, לאחר שבוע נוסף נבחרנו על ידי בעלי הדירות להוביל את הפרויקט וכחודש מרגע הבחירה ב״דמרי גלים״ ההסכם המשפטי נחתם מול בעלי הדירות".
בפרויקט ברח' משה שרת בתל-אביב, קיימים 8 בעלי דירות, 2 דיירים בכל קומה. כל דירה קיבלה בפרויקט דירת 150 מ"ר הכוללת 3 כיווני אוויר ו-2 חניות. בזכות מאמץ משותף של אדריכל הפרויקט, היזם והדיירים הוותיקים, אלו האחרונים שמרו על כיווני האוויר שלהם ועלו קומה אחת מעל קומתם הנוכחית.
איל טישל, מנכ"ל דמרי גלים מספר כי "בחודש ינואר 2019 הגישה החברה לדיירים הוותיקים את תוכנית ההגשה לאישור ותוך חודשיים התכניות כבר הוגשו לוועדה המקומית לתחילת הליך הרישוי. תהליך ערר שבסופו של דבר הסתיים בהבנות מול הוועדה המקומית עיכב במעט את תהליך הרישוי אך בחודש פברואר 21 החברה כבר קיבלה את אישור הוועדה מקומית לביצוע הפרויקט וכעת נערכת להוצאת ההיתר אשר צפוי להתקבל סביב חודש יולי 21. הפרויקט ברחוב משה שרת מהווה דוגמא לשיתוף פעולה מוצלח והכרחי בין היזם, הדיירים והרשות המקומית אשר מוכיח פעם אחר פעם כי בעבודה נכונה ניתן להוציא היתרי בניה בזמן סביר"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה