נדל"ן ותשתיות

זינוק ברכישות דירות גן: זו העיר המפתיעה שמובילה את הטבלה

בדיקה מיוחדת בלשכת שמאי מקרקעין בהתבסס על נתוני רשות המסים. העיר מודיעין מכבים רעות מובילה בכמות העסקאות לדירות גן בתקופה הנבדקת נמכרו 20 דירות במספר במחיר ממוצע של 2.692 מיליון שקל.
אריאל נוי | 
דירות (צילום מערכת אייס)
משבר הקורונה הוביל לזינוק במכירת דירות גן חדשות בישראל, וכן לעלייה במחיר המכירה של כל דירה ובמחיר למ"ר – כך עולה מבדיקה מיוחדת שבוצע בלשכת שמאי מקרקעין בהתבסס על נתוני רשות המסים. 
במסגרת הבדיקה נבחנו כל העסקאות שבוצעו לרכישות דירות גן חדשות של 5 חדרים ברבעון השלישי של שנת 2020 (הרבעון הראשון אחרי הסגר הראשון) לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מהנתונים עולה כי בין יוני לספטמבר 2020 נמכרו 173 דירות גן 5 חדרים ברחבי הארץ, 59% יותר מכמות העסקאות שנרשמה בתקופה המקבילה ב-2019 (109 במספר).
בחינת המחיר הממוצע מעלה כי אותן דירות נמכרו במחיר ממוצע של  2.293 מיליון שקל, זינוק של 27% לעומת 1.805 מיליון שקל בממוצע ברבעון השלישי של 2019. המחיר למ"ר זינק בין שתי התקופות ב-36% מכ-13 אלף ב-2019 לכ-18 אלף ב-2020.
בהתפלגות מכירות הדירות לפי ערים בישראל, העיר מודיעין מכבים רעות מובילה בכמות העסקאות לדירות גן בתקופה הנבדקת נמכרו 20 דירות במספר במחיר ממוצע של 2.692 מיליון שקל. באילת נמכרו 13 דירות גן במחיר ממוצע של 2.205 מיליון שקל, באשקלון נמכרו 12 דירות ב-1.899 מיליון שקל בממוצע, ביבנה נמכרו 9 דירות במחיר של 2.389 מיליון שקל בממוצע, בראשון לציון 8 דירות ב-3.096 מיליון שקל ובקריית גת נמכרו 8 דירות גן במחיר ממוצע של 1.631 מיליון שקל.

חיים מסילתי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין : " כידוע, הביקושים לדירות באופן כללי עולים על ההיצע הקיים בשוק וזה באופן טבעי גורר עליית מחירים. על פי דו"חות של בנק ישראל, מחירי הדירות התייקרו בחודשים האחרונים בקצב שנתי של 10% . אי לכך כשמדובר בסוג דירות כדירות גן שהביקוש שלהן זינק בשנה האחרונה בעקבות משבר הקורונה, אין זה מפתיע שגם המחירים שלהן מזנקים. אני מעריך שהביקושים לדירות הגן ימשיכו לעלות ובהתאם גם המחירים."
לדברי רו"ח אודי בלום, מנכ"ל חברת מטרופוליס, "משבר הקורונה הביא לביקוש גבוה מאד לדירות גן. בעקבות השהיה הממושכת בבתים אנשים מחפשים דירות שמאפשרות להרגיש 'בחוץ' גם בתוך דירה, ודירות הגן המרווחות שאנחנו מציעים בפרויקטים בהרצליה, בתל אביב ובגבעתיים עונות על הדרישות האלו. מאז היציאה מהסגר הראשון, אנו חווים עלייה משמעותית במתעניינים בדירות הגן והפנטהאוזים שלנו, כולל מהדגמים היקרים יותר, לדוגמא דופלקס גן בגבעתיים שנמכר החודש."
לדברי דרור אוהב ציון מנכ"ל ובעלים של חברת דרא שיווק נדל"ן, "כפי שניתן לראות מהנתונים, אפקט הקורונה משפיע באופן מובהק על גידול בביקושים לדירות גן וצמודי קרקע. מצד ההיצע, מדיניות הציפוף והבניה לגובה שהולכת וגוברת כתוצאה מהמחסור בקרקע מייצרת פחות היצע של דירות גן וצמודי קרקע. הגידול בביקוש מחד והיצע מצומצם מאידך ימשיכו להערכתי לדחוף את מגמת ההתייקרות של דירות הגן וצמודי הקרקע בכל רחבי הארץ גם בשנים הקרובות, שתתבטא בעלייה נוספת של כ5% בשנה"
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה