נדל"ן ותשתיות

איזו עיר מובילה את מספר העסקאות בהתחדשות עירונית?

דו"ח הרשות להתחדשות עירונית הראה כי כבר שלוש 3 שנים ברציפות, אותה העיר ממוקמת במקום הראשון בפרוייקטים של התחדשות עירונית, איזו עיר מובילה עם מספר העסקאות?
אריאל נוי | 
הריסת בניין ישן ביהודית 10 - פינוי בינוי של סופרין ויס וויתקין פרי (צילום אלירן אביטל)
למרות המהלכים להחלפת תכנית תמ"א 38 בחלופה אחרת, במסגרת חוק ההסדרים, דווקא ברמת גן, זוכה התכנית בשלוש השנים האחרונות לביקושים גבוהים בקרב התושבים. על פי נתוני הרשות להתחדשות עירונית בשלוש השנים האחרונות 2018-2020, מובילה רמת גן בצמרת העסקאות.
דו"ח הרשות להתחדשות עירונית שפורסם לאחרונה הראה כי ברמת גן נמכרו ב 2020 בלבד 606 דירות בהתחדשות עירונית והיא מובילה מבין כל הערים. העיר תל אביב רק שניה עם חצי מהכמות בלבד - 327 דירות, 85% פחות.
המגמה הזו נמשכת עוד משני הדוחות הקודמים של הרשות. בשנת 2019 אז הובילה רמת גן עם מכירה של 429 דירות בהתחדשות עירונית, תל אביב אגב שיפרה ממקום שביעי עם 149 דירות, למקום שני עם 327 דירות. גם ב 2018 הייתה רמת גן מקום ראשון במכירת דירות בהתחדשות עירונית עם 350 דירות. תל אביב – חמישית עם 139 דירות.

 
כך למשל בפרויקט תמ"א 38/2, הריסה ובנייה, ברחוב יהודית בשכונת החרוזים ברמת גן אותו מקימות קבוצת סופרין, קבוצת וייס וחברת ויתקין פרי, נמכרו בתוך חודשיים מתחילת השיווק 75% מהדירות.
זהו פרויקט תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש). אשר במסגרתו, נהרס ביום רביעי השבוע בטקס מיוחד בנוכחות היזמים ודיירי הבניין הישן, ובמקומו יקימו החברות בניין בוטיק חדש הכולל 9 קומות ו-30 דירות. 10 דירות ימסרו לדיירים הוותיקים שכל אחד מהם יקבל דירת 5 חדרים הגדולה ב כ 25 מ"ר מהדירה שמסר.
 
צחי סופרין, בעלים ודירקטור בקבוצת סופרין: "חידושן של שכונות אלה ותוספת הדירות החדשות, מאפשר בעיקר לזוגות צעירים ומשפחות צעירות שגדלו או חיים כבר שנים רבות בשכונה להישאר בסביבת המגורים שלהם,  קרוב לעבודה , למרכז העיר , להורים או להשאיר את הילדים במסגרות החינוך אליהם התרגלו. לכך מתווספת העובדה שרמת גן היא מהערים המבוקשות ביותר באזור המרכז – בעלת אופק תכנוני הן ברמת ההתרחבות שלה לשטחים פתוחים שברשותה והן מבחינת הרחבת שטחי התעסוקה, שדרוג הנגישות באמצעות הרכבת הקלה והמטרו ומבחינת המיקום שלה בסמוך לתל אביב כאשר מחירי הדירות עדיין נמוכים מאוד ביחס אליה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה