נדל"ן ותשתיות

סערה בנדל"ן: שקד מחסלת סופית את תמ"א 38

בהמשך להחלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לפיה, תכנית המיתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה תסתיים, קודם תיקון חקיקה כחלופה לתמ"א 38, בו אושר לאפשר מתן מענה חלופי לצורך קידום ומתן אפשרות לחיזוק מבנים
אריאל נוי |  1
איילת שקד (צילום פלאש 90/ אוליבר פיטוסי)
ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של שרת הפנים, איילת שקד, חוק התכנון והבניה (חלופת שקד לתמ"א 38).
כזכור, שרת הפנים איילת שקד יצאה בהצהרה דרמטית לפני שבועיים  על עתידה של תוכנית תמ"א 38, לאחר ביקורות רבות בתקופה האחרונה אל מול התחדשות עירונית. שקד תוביל חקיקה לחלופה בממשלה, אך תאפשר הסתגלות והארכה לתמ"א והיום כאמור אושרה הצעתה.
בהמשך להחלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, לפיה תכנית המיתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38), תסתיים ב01 באוקטובר 2022, קודם תיקון חקיקה כחלופה לתמ"א 38, בו אושר לאפשר מתן מענה חלופי לצורך קידום ומתן אפשרות לחיזוק מבנים, על ידי הרחבת סמכויות הועדות המקומית לאשר תכניות כאמור במסגרת תכנית בסמכותן.
לפי תמצית התיקונים, תיקון ראשון מסלול חיזוק באמצעות הריסה ובניה מחדש, שבמסגרתו ניתן יהיה לאשר תכנית בסמכות כל ועדה מקומית, תוך קביעת סמכות לתוספת זכויות בניה ומתן אפשרות לעירוב שימושים סחירים וציבוריים.
תיקון שני, מסלול לחיזוק על דרך תוספת ועיבוי הבניה בבניין קיים, וזאת ככל שעלה על ידי הועדה המקומית כי הדבר עדיף מאשר ביצוע החיזוק במסלול הריסה ובניה מחדש, תוך קביעת סמכות לתוספת זכויות בניה ומתן אפשרות לעירוב שימושים סחירים וציבוריים.
 תיקון שלישי, אפשרות לאשר בתכנית בסמכות הועדה המקומית, הגדלת שטחי בנייה במגרשים אחרים המיועדים למגורים, בתנאי שהתכנית כוללת ביצוע עבודות חיזוק במבנה הטעון חיזוק, זאת בשיעורים.
כמו כן, על מנת לייעל ולזרז את יישום התכנית, תהיה סמכות, במסגרת החלטת הוועדה המקומית לאשר את התכנית, להחליט גם על מתן היתר לפי התכנית וזאת בכפוף לתקנות שיותקנו על ידי שר הפנים שייכללו הוראות בנוגע להליך זה.
מוסדות התכנון יהיו מוסמכים לכלול הוראה בתכנית מפורטת, הכוללת יעוד של חלק מהמבנה החדש לצורכי ציבור, כי אותו חלק המיועד לצורכי ציבור כאמור, לאחר שיבנה, יועבר וירשם על שם הרשות הציבורית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמא 38 זו בדיחה.להרוס ולבנות מחדש
    דוגו 08/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסטנטרט שנתמך על ידי כל תקני הבניה כולל לרעידות אדמה .
    סגור