נדל"ן ותשתיות

שקד קורצת למשקיעי הנדל"ן: מס רכישה? מעדיפה להפחית מיסים

שרת הפנים השתתפה בכנס ה-12 של איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות והתייחסה לחלופה לתמ"א 38, בניית היישובים החדשים, שיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות המקומיים
מערכת ice | 
איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, גילי יערי)
שרת הפנים איילת שקד השתתפה בכנס ה-12 של איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות שנערך היום (רביעי) בגני התערוכה בתל אביב. בכנס נכחו גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין וסגן שרת הכלכלה, יאיר גולן. 
שרת הפנים איילת שקד התייחס למחירי הדיור ואמרה: "התוכנית שלנו תגדיל משמעותית את היצע הדירות ותזרז את הליכי התכנון והבנייה. אנחנו נוקטים בצעדים משמעותיים: מגדילים את כמות הועדות המחוזיות, את הקיבולת של הותמ"ל, עוברים לרישוי עצמי ויוצרים חלופה לתמ"א 38, הגדלנו את כמות העובדים ב-30 אלף ורשות ההגירה עובדת בימים אלה כדי לעמוד במכסות. אתמול בועדת פנים הכרזנו על 50 אלף יח"ד שיקודמו בותמ"ל. המהלכים האלה יגדילו את ההיצע ואני מקווה שגם יורידו את המחירים".
על השאלה איך רותמים את ראשי הרשויות להגדלת היצע הדיור השיבה שקד: "יש ראשי ערים שעושים בעיות אבל רוב ראשי הערים לוקחים חלק במשימה הלאומית הזו. ראשי הערים רבים בניהם מי יכנס לותמ"ל. אני מרגישה שיש הרתמות. יש בעיה עם הארנונה שהיא גבוהה מדי לעסקים ונמוכה מדיי לתושבים, אבל המדינה עוזרת לרשויות חלשות, באמצעות העברות כספים, יש תכנון של שטחי תעסוקה והחלופה של התמ"א מכניסה שטחי תעסוקה בקומת הקרקע. אנחנו פועלים גם כדי לבנות יישובים חדשים בניגוד למדיניות התכנון שהיתה קיימת ונבנה 10 יישובים חדשים כולל עיר חדשה בנגב שנקראת כסיף".
 
השרה השיבה לביקורת בנוגע להקמת יישובים חדשים: "זה נכון שזה לא עולה בקנה אחד עם מדיניות התכנון  אבל אני השרה ואני קובעת את המדיניות. צריך לחזק את ההתיישבות בנגב, צריך לתפוס את הקרקע כדי למנוע תפיסה בלתי חוקית של קרקעות. אנחנו רוצים לבנות עיר חרדית גדולה. זה יותר יקר מאשר הרחבת יישובים אבל יש עוד ערכים חשובים".
השרה התייחסה לחלופה החדשה לתמ"א 38: "החלופה לתמ"א טובה יותר לראשי הערים כי יש אחוזי בנייה גבוהים יותר ויש בה היטלי השבחה. אנחנו נתייחס גם למבנים מסוכנים, במקרה של מבנה מסוכן אפשר יהיה לקדם תמ"א 38 עם הסכמה של רק 51% מבעלי הדירות. בנוסף, אנחנו עושים מסלולי התחדשות עירונית בפריפריה שם אין ליזמים כדאיות כלכלית. אנחנו מנסים להפוך את התוכניות כלכליות באמצעות קרקע משלימה ומענקים. הגורם המשמעותי בפריפריה יהיה השקעה של כסף. שר השיכון ואני חושבים שזה הכרחי לעשות התחדשות עירונית בפריפריה ושמנו תקציב לטובת הנושא. אם המדינה מרוויחה מהקרקע במכרז והיא צריכה להשקיע אותו בפריפריה".
השרה התייחסה להעלאת מס הרכישה למשקיעים והודתה כי היא מעדיפה להפחית מיסים ולא להגדיל אותם, ולפעול בעיקר בצד של היצע ולא הביקוש אבל היא הניחה לחילוקי הדעות ובסופו של דבר פורסמה תוכנית שכולם עומדים מאחוריה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה