נדל"ן ותשתיות

אלקין מאותת למשקיעי הנדל"ן: לא לעשות ספוקלציות בשוק

שר השיכון והבינוי זאב אלקין השתתף יחד עם שרת הפנים בכנס של איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות וביקש שבטווח הארוך המשקיעים לא יעשו ספוקלציות בשוק הדיור
מערכת ice | 
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ גילי יערי, דוד כהן, מיכאל גלעדי)
שר השיכון והבינוי זאב אלקין השתתף הבוקר (רביעי) בכנס ה-12 של איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות שנערך בגני התערוכה בתל אביב ובו נכחו שרת הפנים, איילת שקד וסגן שרת הכלכלה, יאיר גולן וכאמור אלקין.
השר אלקין התייחס לעליות במחירי הדיור ואמר: "כשנכנסתי לתפקיד ראיתי את הירידה הדרמטית בשיווקים בגלל העדר תקציב והשקעה בתשתיות והיה לי ברור שאנחנו נכנסים למצב משברי. היה לי ברור שתהיה עלייה דרמטית במחירי הדיור".
כמו כן, אלקין אותת למשקיעי הנדל"ן: "משקיעים קונים דירות כי הם מאמינים שיהיו עליות מחירים בטווח הארוך, אבל אני ממליץ למשקיעים להאמין לנו שאנחנו לוקחים יעדים מאוד שאפתיים ובטווח הארוך אני לא ממליץ להם לעשות ספקולציה על שוק הדיור".
 
לשאלה על סגירת מכרזים במחירי שיא וספסור בקרקעות מדינה השיב השר: "המדינה שולטת על קצב התכנון והשיווקים, שולטת על כמות העובדים הזרים והידיים העובדות ושולטת על מתן היתרי בנייה באמצעות הרשויות המקומיות. אז אם כבר סוציאליזם אז שיהיה סוציאליזם עד הסוף – ולכן יצרנו את תוכנית מחיר מטרה, שזה ויתור על הכנסות בגובה של בין 12 ל-20 מיליארד שקל בארבע שנים, והויתור הזה הוא  זה הפסקה של הספסור בקרקעות. אין סיבה שהמדינה תהנה מעליות המחירים והזוגות הצעירים יסבלו מזה".
השר הודה כי הממשלה מתקשה להוציא היתרי בנייה לרשויות המקומיות, ואמר על אותו המכשול כי "אנחנו מתמודדים עם זה באמצעות רישוי עצמי, והכנסה של  חלק מההטבות וההקלות למסלול אוטומטי ואנחנו מנסים ליצור תמריץ לכל ראש עיר לשתף פעולה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה