נדל"ן ותשתיות

התגובות לחלופת שקד: "החידוש מעלה הרבה סימני שאלה"

שחקני הנדל"ן הבקיאים בתמ"א 38 מקווים להצלחת התוכנית החליפית, אך גם תוהים כיצד ייושמו העקרונות בשטח  
מערכת ice | 
איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, גילי יערי)
אישורה של חלופת שקד, התוכנית שצפויה להחליף באוקטובר הקרוב את התוכנית הוותיקה, תמ"א 38, גררה לא מעט תגובות מצד בכירים בענף.
ענת קריספין, בעלים ומנכ"ל בחברת TLV TOP המתמחה ברישוי בניה, התייחסה לחידוש המאפשר את קידום הוצאת ההיתר במקביל לאישור התב"ע: "החידוש שמביאה עמה חלופת שקד, לפיו הליכי התכנון והרישוי יבוצעו במקביל, נראים טוב על הנייר אך מעלים הרבה סימני שאלה לגבי האופן שבו הדבר יבוצע בשטח. כך למשל, במקרים שבהם נדרש אישור יועצים שונים לצורך הוצאת היתר, לא ברור לאילו היקפי בניה תתייחס חוות דעתם של היועצים, בהיעדר תב"ע בתוקף. זוהי רק דוגמה אחת מני רבות לשאלות שמעלה התוכנית. יחד עם זאת, כמי שמאמינה בצורך הקריטי להפחית בירוקרטיה בענף הבניה, אני מאחלת מכל לבי שהניסוי יצליח ואף ייושם על תב"עות קיימות אחרות אם הרעיון אכן אפשרי".
 
אודי דרזנר, מנכ"ל חברת פרומוט מתקני חניה, המרבה לספק מתקני חניה לפרויקטים מסוג תמ"א 38, התייחס גם הוא לחלופת שקד: "מדובר בנקודת ציון חשובה לקראת השלמת הליך החקיקה, וצמצום אי הוודאות השוררת כיום בשוק באשר ליום שאחרי תמ"א 38. לצד מתחמי הפינוי-בינוי, שבהם מבוצע תכנון מחודש בקנה מידה רחב היקף, ימשיך ענף ההתחדשות להזדקק לכלים המאפשרים התחדשות ברמת הבניין הבודד, וחלופת שקד מספקת פתרון שכזה. כעת יש לראות עד כמה תצליח החלופה להיכנס בנעלי התמ"א מבחינת רמת הפופולריות שלה, וכן עד כמה היא תהיה ישימה גם מחוץ לגבולות גוש דן".
 
עוד הוסיף כי "בהתחשב בכך שהחלופה החדשה מעניקה סל זכויות של עד 400%, הגבוה משמעותית מזו שסיפקה התמ"א, אנו צופים כי האתגרים בתחום החניה יתעצמו, וכמות גדולה יותר של פרויקטים תזדקק לפתרונות יצירתיים ואיכותיים על מנת לענות על צרכי הדיירים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה