נדל"ן ותשתיות

הפתרון למחירי השכירות? יהודים עוברים לגור בישובים ערביים

כשמחירי השכירות בשמיים, יותר ויותר יהודים מוצאים פתרון בדמות מעבר לישובים ערביים – שם המחירים נמוכים משמעותית. "אני משלמת חצי מחיר ויש לי שכנים נהדרים", מספרת אחת מאלה שעשו רילוקיישן
מערכת ice |  2
יישובים ערביים ויהודיים (צילום ויקיפדיה, unsplash)
מחירי הדיור בשמים? לא יכולים לעמוד בתשלום שכר הדירה? תופעה מסתמנת באחרונה בשוק הדיור מצביעה על מעבר של יהודים להתגורר בישובים הערביים – במחירים נמוכים משמעותית.
"המהדורה המרכזית" של חדשות 12 פרסמה ראיונות עם מספר יהודים שעשו את המעבר המפתיע מהעיר היהודית לכפר או עיר ערבית, ולא התחרטו. אחת מהם היא איילת (51) שהתגוררה בטבעון בשכירות יקרה ועברה לישוב הסמוך, בסמת טבעון, לאחר שבעל הדירה שלה הקפיץ את המחיר ב-1,000 שקלים. כעת היא משלמת כמעט חצי מחיר על בית הרבה יותר גדול ומשופץ, במקום שלא חשבה לגור בו קודם. "אני משלמת פחות, מקבלת יותר, ויש לי פה שכנים מקסימים", סיפרה איילת.
 
חנן אלון, במקור מבת ים אשר שכר דירה ברמת-גן במחיר יקר, עבר להתגורר בישוב הדרוזי עספיא שם פתח בדירה גם קליניקה, ונהנה מכל רגע. "איפה יהיה אפשר למצוא דירה כזאת במחירים האלה?", שאל חנן.
לעומתם, אישה אחרת שהתראיינה בעילום שם סיפרה שקשה לה להסתגל למעבר: אני מודה, לא פשוט לי פה. גם היריות והזיקוקים, גם הזבל, המון לכלוך. תמיד יסתכלו עלינו אחרת. אנחנו היהודים, אנחנו לא מפה - אנחנו לא חלק מהחמולה. כולם פה אחים, בני דודים. אלה חמולות, הם גרים במשפחות, ואנחנו לא חלק, וזה מורגש".
אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין ישראל לשעבר, הסביר על הטרנד החדש: "יישובים מעורבים הם בדרך כלל יישובים זולים יותר, מאחר ויהודים מוכנים לשלם פחות על מגורים בסביבה מעורבת. לכן אם מישהו מנצל את ההזדמנות הזאת, הוא חוסך הרבה מאוד כסף".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אם כך
    שמ 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהודים צריכים לעבור לחושות בהשכרה בביר האדאג' ליד רביבים וכסייפה ליד ערד.כיף. מדינת כל משכיריה.כשל מוחלט של כל המימשלים בנושא הדיור שלא יסתיים אף פעם.המימשל פשוט לא יכול אחרת - עקרב שצפרדע נושאת אותו על גבה בנחל ונעקצת יכול אחרת?לא!זה אינסטינקט טבוע בדמו לעקוץ כל מה שזמין.כך גם המימשל הישראלי לדורותיו.
    סגור
  • 1.
    חכם
    יאלי 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושים בשכל
    סגור