נדל"ן ותשתיות

החניות בישראל צריכות להצטמצם? "זה הדבר הכי יקר שיש"

פרופ' קרל מרטנס, מומחה לשילוב תחבורה במרחב העירוני מהפקולטה לארכיטקטורה בטכניון, טוען: "כל מגרש חניה זה דיור מואץ. לא צריך כל כך הרבה חניה"
מערכת ice |  7
חניה (צילום פלאש 90)
בכנס "דיור מואץ" של איגוד מהנדסי אדריכלי הערים שמתקיים בעיר מודיעין בהשתתפות מאות מהנדסי ערים, מנהלי התחדשות עירונית ובכירים נוספים, פרופ' קרל מרטנס, מומחה לשילוב תחבורה במרחב העירוני מהפקולטה לארכיטקטורה בטכניון, דיבר על נושא החניות וסיפק תובנות על עולם התחבורה.
מרטנס הסביר: "כשהתחילו לתכנן כבישים, נקודת המוצע הייתה להזרים את התנועה, כמו שמזרימים ביוב, מים או חשמל. היום מבינים שהתכנון הזה הוא לא יעיל ולא צודק. במקום לחשוב על הזרמה של אוכלוסייה עם רכב, צריך לחשוב על כל האנשים, גם אלה שאין להם רכב".
 
לדברי מרטנס, הולנדי שהשתקע בישראל, "אין סתירה בין ישראלים לאופניים. המהנדסים מחקו את רוכבי האופניים. בישראל בשנות ה-50 נסעו באופניים כמו באירופה. במקום לבנות עוד ועוד כבישים למכוניות, אפשר לסלול שבילים לאופניים, זה יותר וזל ויותר טוב".
למרטנס יש ביקורת על שיטת הבנייה בישראל שמחייבת חניה ומחברת אותה לדיירים ומציע גם כאן הסתכלות אחרת. "לא ניתן לחייב לבנות חניה, צריך לנתק את החניה מהדירה, גם בהקשר המשפטי- שלא תהיה בהכרח שייכת לבעל הדירה וגם לנתק אותה מרחבית".
מרטנס פועל לצמצום מקומות החנייה כדי להפחית את השימוש ברכב פרטי, שגורם לזיהום, לפקקים ופוגע בסביבה ובריאות, ומעודד חניה מודולרית, שניתן לפרק ולהרכיב בכל מקום, כמו אוהל. "הרגילו את האנשים שחנייה זה בחינם וזאת טעות נוראה. חניה זה הדבר הכי יקר שיש".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    שיוותר על החניה שלו קודם כל
    אני1 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שבא לחנך אחרים.
    סגור
  • 6.
    על הקרשים
    אש 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הישראלי התרגל לנסוע ברכב פרטי גם כי מקבלים כסף החזקת רכב אבל בעיקר כי בישראל תחבורה ציבורית אוטובוסים ורכבות גרועה ומתגרדרת במקום להשתפר. אופנים מתאימים לנסיעות קצרות לאנשים צעירים ובריאים. אנשים בריאים יכולים להתנהל גם בהליכה רגלית, האופניים החשמליים שהם הרב היום והם סכנת נפשות לכוכב ולהולך הרגל. אם רוצים להוריד רכבים מהכביש יש למנות שרים/ות מיקצועיים ולא פסיכיות מטומטמות ואנשי מקיצוע ובעיקר חינוך לעם או אוסף פראי אדם כמו שאנו נראים היום וגם השרים והפקידות הבכירה צריכה לשמש דוגמה ולצמצם למינימום שימוש ברכב ולנסוע ברכבות והתחבורה ציבורית ועל בני המשפחה של ראש הממשלה, השרים והפקידות הבנירה וכמובן ראשי הערים וחברי מועצות הערים להשתמש אך ורק בתחבורה ציבורית או באופניים הם חייבים לשמש דוגמה ומופת
    סגור
  • 5.
    חניה
    מיכה 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהאדון הנכבד יחזור להולנד בואו נראה אותו מוותר על החניה שלו
    סגור
  • 4.
    גם ככה אין חניות
    אלי 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים להוריד את כמות כלי הרכב ואת הקלות הבלתי נסבלת שאנשים מקבלים הלוואות למימון רכישת רכב זאת הבעיה העיקרית ולא חניות. אנחנו במצב שבו משפחה בת 3 נפשות מחזיקה ארבעה כלי רכב
    סגור
  • 3.
    אין
    אנונימי 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא טועה הבעיה שבארץ אף אחד לא ממש את זה וגם אם מנסים הם עושים את זה מאוד עקום. קשה מאוד כשיש גם שרות תחבורה שלא מבינות בכלל בתחום ועוד בכלל מעודדות יותר נסיעה ברכבים מאשר באוטובוסים או אופניים. אם זה ימשיך ככה אנחנו באמת נעזוב את הרכב אבל לא בגלל שיש תחלופה אלא בגלל שניהיה בפקקים כל כך עצומים שאפילו רכב כבר לא יעזור לנו כמו הדירות הגענו למצב קיצון של מחירים ענקיים וזה לא יורד אז עכשיו אנשים עוברים לשכירות כי מחיר דירה כבר זה עול גדול מידי. עוד כמה שנים מחירי השכירות גם יתחילו לעלות כי יש ביקוש יותר ויותר גדול ואז גם זה כבר לא יהיה רלוונטי. נחייה ונראה לאיפה נגיעה עם כל הדברים האלו
    סגור
  • 2.
    בתל אביב אין מספיק חניות נכים וחניות בכלל
    Israeli 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חולדאי רוצה שכולם יסעו באופניים ומצמצם כבישים חניות וחניות נכים
    סגור
  • 1.
    חניה
    רון 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לבטל לכותב את החניה בעבודה
    סגור