נדל"ן ותשתיות

מגדלי הים התיכון: ביקושי יתר בהנפקת אגרות החוב של החברה

החברה זכתה לביקושים של כ-533 מיליון שקל בשלב המוסדי; החברה בחרה לגייס כ-300 מיליון שקל. השלב המוסדי ננעל בריבית שקלית של 5.48% במח"מ ארוך של כ-6 שנים - נמוך מהריבית המקסימאלית בשיעור של 6.15% שהציעה החברה למשקיעים
מערכת ice | 
מוטי קירשנבאום (צילום רמי זרנגר)
השבוע הודיעה חברת מגדלי הים התיכון על משא ומתן שמתקיים עם גוף מוסדי להקמת מיזם משותף, בו ישקיעו שני הצדדים כ-500 מיליון שקל, לטובת רכישה והשקעה בפרויקטים עתידיים (לא כולל את 4 הפרויקטים שהחברה מקימה ומתכננת בימים אלה).
מוטי קירשנבאום, יו"ר רשת מגדלי הים התיכון מסר: "אנו מודים לציבור המשקיעים על היענותו הגבוהה בהנפקת אגרות החוב. הביקושים הגבוהים בהנפקה מבטאים שוב את הבעת האמון של שוק ההון בהנהלת החברה, בפעילותה העסקית ובחוסנה הפיננסי. תמורת ההנפקה מיועדת לטובת הפעילות השוטפת ולצורך איתור והקמת בתי דיור נוספים בשנים הבאות, מעבר לבית החדש ברחובות שיפתח בשנה הבאה והבית בפארק איילון שבימים אלו התחלנו בהקמתו. כמו כן, הודענו השבוע על משא ומתן המתקיים להקמת מיזם משותף עם גוף מוסדי מוביל כדי לנצל הזדמנויות שנוצרות בשוק, ומתוך מטרה להמשיך ולשמור על איתנותה וחזקתה הפיננסית של החברה".
 
רשת הדיור המוגן, מגדלי הים התיכון, השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב סדרה ו' (סדרה חדשה). במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים בהיקף של כ-533 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס בשלב זה סכום של כ-300 מיליון שקל. לקראת ההנפקה הודיעה החברה כי בכוונתה לגייס אגרות חוב בהיקף של עד 200 מיליון שקל, אך לאור הביקושים הגבוהים בשלב המוסדי החליטה החברה להגדיל את היקף הגיוס לכ-300 מיליון שקל, בכפוף לקבלת אישור חברת הדירוג 'מידרוג'. בעקבות ביקושי היתר שנרשמו בהנפקה, השלב המוסדי ננעל בריבית שקלית שנתית של 5.48% - נמוך משיעור הריבית המקסימלית שהוצע במכרז שעמד על 6.15%.
במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב הנושאות ריבית שקלית קבועה, עם מח"מ ארוך של כ-6 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי של איגרות החוב יהיה בחודש יוני 2032. אגרות החוב של החברה מדורגות על ידי חברת 'מידרוג' בדירוג של A2 עם אופק יציב. את ההנפקה הובילה אוריון חיתום ולצידם קונסורציום החתמים – ברק קפיטל חיתום, מנורה חיתום, אייפקס חיתום ולאומי פרטנרס חתמים.
בתוך כך, השבוע דיווחה החברה כי היא מנהלת משא ומתן עם גוף מוסדי להקמת מיזם משותף, בו ישקיעו שני הצדדים כ-500 מיליון שקל, לטובת רכישה והשקעה בפרויקטים עתידיים (לא כולל את 4 הפרויקטים שהחברה מקימה ומתכננת בימים אלה).
כמו כן, השבוע פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2023, המלמדות על צמיחה בהכנסות ועלייה דו-ספרתית ברווחים. ההכנסות ברבעון צמחו בכ-7% לכ-61 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך של כ-57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ברבעון בשיעור של כ-31% לכ-48 מיליון שקל, בהשוואה לכ-37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – בהשפעת עליית שווי בתי הרשת כתוצאה מעליית מחירי הפיקדונות של יחידות הדיור, לצד ירידה בהוצאות המימון, נטו בשל עליית מדד מתונה יותר ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה, בתוספת מיסים נדחים, עלה לכ-2 מיליארד שקל. כמו כן, לאחר תאריך המאזן התקבל היתר חפירה, דיפון וביסוס של הבית בפארק איילון, הסמוך לצומת מסובים, הצפוי לכלול עד 500 יחידות דיור ויהיה לבית הדיור המוגן הגדול ביותר בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה