מדדים ומחקרים

המטבע הזה התפוצץ באלפי אחוזים – איך מאסק קשור?

מטבע קריפטו לא מוכר כמעט, שהושק לפני חודשיים וקשור לאילון מאסק, זינק לפתע בטירוף והגיע מהשפל של כל הזמנים לאחד השיאים הכי גדולים שלו. מה הסיבה לכך?
מערכת ice |  1
דוג'קוין (צילום unsplash)
בתוך תנודות הזיגזג בהן התאפיינו מטבעות הקריפטו המרכזיים בימים האחרונים, מטבע אחד התנהג באופן שונה למדי: תחילה הוא ירד ללא הפסקה – אך אתמול (ראשון) הוא זינק לפתע בשיעור של אלפי אחוזים תוך מספר שעות.
 
המטבע הזה הוא Elon’s Marvin, ומדובר באחד מאותם מטבעות שהם יותר בדיחה מניסיון רציני ליצור ערך כספי. הוא נקרא, כפי שמרמז שמו, על שם מארווין – הכלב ההוואני של אילון מאסק, אותו מזכיר המיליארדר מדי פעם ברשתות החברתיות, ומדי פעם אפילו מעלה תמונה שלו. למרות שהכלב נמצא בבעלות מאסק כבר מספר שנים, המטבע הושק רק לפני כחודשיים, ככל הנראה בניסיון לתפוס טרמפ על מטבע מקביל בשם Floki Inu, על שם הכלב השני של מאסק, השיבה-אינו היפני בשם זה שאימץ המיליארדר בשנה האחרונה כקריצה לדוג'קוין – מטבע הקריפטו שסמלו הוא כלב כזה ושבו תומך מייסד טסלה כבר זמן רב.
מטבע המארווין מבוסס על הבלוקצ'יין של בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, ביננס, ואת'ריום. הוא התחיל להיסחר ב-14 באוקטובר במחיר של כ-6 סנט למטבע, ובשיא שלו, בדיוק בחצות שבין 1 ל-2 בנובמבר לפי שעון ישראל, הגיע ל-65 סנט, יומיים לאחר שסך המסחר היומי בו הגיע לשיא של 1.8 מיליון דולר. כאמור, מאז הוא היה בירידה מתמשכת, ובחודש האחרון ירד אל מתחת לשווי המקורי שלו. בשבוע שעבר הוא הגיע לשפל של כל הזמנים – חצי סנט בלבד – שנמשך 4 ימים. ואז, אתמול, הוא נסק לפתע בחדות, והגיע תוך מספר שעות לשווי של 28 סנט – עלייה של יותר מ-5,300% בפחות מחצי יום. הסיבה לנסיקה לא ברורה.
שי דתיקה מייסד ומנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX, מדגיש: "התופעה של הכוכבים הזמניים, הלוא הם ה'שיטקוינס', מזכירה את שוק הצבעונים בהולנד לפני שנים רבות – משמע, פירמידה שבסוף זה מתפוצץ. זה עולה ויורד, אך אם אין דבר אמיתי מאחורי העסק (השיטקוינס) אז זה יתפוצץ. יחד עם זאת, יש דברים שיש מאחוריהם דברים אמיתיים, ואני ממליץ למי שמחפש סוג זה של השקעות לחקור, לקרוא, להבין דרך קהילות על הנושא ובאמת להבין מי ומה עומד מאחורי הנושא". הוא מוסיף כי אירועים כגון זה "מדגישים ומחזקים את הצורך בגיבוש רגולציה מסודרת וגילוי נאות ומסודר למשקיעים, דבר שיזרז מעבר לעולם הנכסים הדיגיטליים על ידי המוסדיים והמשקיעים הפרטיים כאחד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסיבה לנסיקה היא: שיש קבוצות משקיעים בטלגרם שמריצות ביח
    ברוך 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיבה לנסיקה היא: שיש קבוצות משקיעים בטלגרם שמריצות ביחד מטבעות. קונים ביחד באותה שעה ומוכרים ביחד באותו סכום(לימיט).
    סגור