מדדים ומחקרים

מדד אמון הצרכנים בצניחה: מה קרה לצרכן הישראלי בינואר?

המדד ירד מ-12%- ל-18%- בחודש החולף, כאשר המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה ירד ל-31%-. בדצמבר המאזן עמד על-15%-. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 1%. בחודש דצמבר המאזן עמד על 4%
מערכת ice | 
ירידה באמון הצרכנים במשק (צילום freepik)
מחודש מרץ 2020 עד חודש אוקטובר 2020, על רקע משבר הקורונה והשינויים הן במצב התחלואה והן בהחלת ההגבלות וההקלות על המשק, ניתן להבחין בתנודתיות בערכי מדד אמון הצרכנים והמאזנים המרכיבים אותו. בינואר 2022 מדד אמון הצרכנים היחסי עומד על 80 (לעומת 105 בדצמבר)
בינואר 2022, מדד אמון הצרכנים ירד ל-18%-. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה ירד ל-31%-. בדצמבר המאזן עמד על-15%-. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 1%. בחודש דצמבר המאזן עמד על 4%.
 
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 21%-. בדצמבר המאזן עמד על 16%-. המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 22%-, בדומה לדצמבר ולנובמבר (22%-). באוקטובר 2020 היה ערכו 45%-, ומאז הוא נמצא במגמת שיפור.
בקרב המועסקים ערך המדד ירד ל-17%- (בדצמבר 10%-). בקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד עמד על 21%- (בדצמבר 17%-). בקרב חסרי תעודת בגרות ערך המדד הוא 25%- (בדצמבר 19%-), ומצביע על פסימיות רבה יותר משל בעלי תעודה אקדמית שאצלם ערך המדד עומד על 13%- (בדצמבר 12%-).
בקרב בעלי תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית ערך המדד עומד על 18%- (בדצמבר 11%-). בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד הוא 35%- (בדצמבר 23%-), והצביע על פסימיות רבה יותר משל קבוצת האוכלוסייה היהודית[1] שאצלה ערך המדד ירד ל-14%- (בדצמבר עמד על 10%-).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה