השוק

"למרות העלייה בתחלואה, אין פגיעה בצריכה הפרטית"

עופר קליין מהראל מעריך שמיד לאחר החגים ובמידה ולא יוחמרו ההגבלות על הכלכלה הישראלית, בנק ישראל יתחיל לצמצם את קצב רכישות האג"ח
ניצן כהן | 
עופר קליין (צילום יונתן בלום)
ראש אגף כלכלה ומחקר בחברת הביטוח הראל, עופר קליין, מעריך היום שבמידה ולא יוטלו מגבלות תנועה נוספות, א מיד לאחר החגים יתחיל בנק ישראל לצמצם את היקף רכישות האג"ח שלו. וזאת למרות שאתמול הודיע הבנק המרכזי שהמדיניות המרחיבה תימשך עוד תקופה ארוכה.
"למרות נתוני הצמיחה החזקים והעלייה באינפלציה, בנק ישראל הותיר את הריבית והמדיניות המוניטרית ללא שינוי לאור העלייה בתחלואה ואי-הוודאות לגבי פעולות הממשלה. אנו צופים שבהחלטה הבאה הבנק יעדכן את התחזיות הצמיחה כלפי מעלה, בהנחה שלא יוחמרו המגבלות, והבנק יכריז על צמצום קצב תוכנית רכישות אג"ח".
עוד אומר קליין כי "למרות העלייה בתחלואה והחמרת ההגבלות נתוני סך הרכישות בכרטיסי אשראי לשבועיים הראשוניים של אוגוסט לא מראים על פגיעה בצריכה הפרטית.
"הפרוטוקולים מהחלטת הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב מאשרים את הערכתינו שמועד ההכרזה על צמצום תוכנית הרכישות מתקרב. הנגיד (וסגנו) בוועדה המוניטרית עדיין נמנעו מהצהרות רשמיות, אך אנו סבורים שהשתיקה שלהם תסתיים בסופ"ש הקרוב בוועידת הנגידים בג'קסון הול".
באשר לכלכלת שאר העולם אומר קליין כי למרות העלייה בתחלואה, האופטימיות בקרב החברות בגוש האירו נותרה גבוהה מאוד גם באוגוסט, בתמיכת המשך החיסונים, השיפור בפעילות הכלכלית והגבלות הממשלתיות המאוד מתונות בהשוואה לעבר. לעומת זאת באוסטרליה, שם התגובה הממשלתית לתחלואה מאוד מחמירה, הצמיחה כנראה הפכה סימן ברבעון השלישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה