השוק

הפועלים: הצמיחה ברבעון הראשון תהיה נמוכה; הכלכלה תתפרץ אח"כ

בבנק הפועלים מעריכים שהצמיחה ברבעון הראשון של השנה תהיה נמוכה בשל משבר האומיקרון אבל במהלך השנה הכלכלה תדביק את הקצב, אם כי לא בעוצמות שלאחר המשבר בגלים הקודמים
ניצן כהן |  2
בורסה (צילום picjumbo)
במחלה הכלכלית של בנק הפועלים מעריכים שבשל משבר האומיקרון הצמיחה ברבעון הראשון תהיה נמוכה מהצפוי אם כי בהמשך הכלכלה תתאושש ותדביק את הקצב. בבנק מעריכים שעוצמת ההתאוששות תהיה משמעותית, אם כי לא בעוצמות שראינו בשנה שעברה.
"מספר המאומתים היומי החל לרדת ומקדם ההדבקה ירד מתחת ל -1. אם נתבסס על העומס בכבישים כאינדיקטור לצריכה הפרטית, אז זו כנראה ירדה בגל הנוכחי באופן ניכר. מדד אמון הצרכנים של הבנק ירד בינואר ב-5.8 נקודות, בהשפעת התחלואה הגבוהה, ירידות המחירים בשווקים הפיננסיים ועליות המחירים במשק.
 
"הפגיעה בענפי משק אחרים, שאינם קשורים ישירות לצריכה, היא מתונה אם בכלל. בענף הבנייה אנו רואים עלייה משמעותית בהשקעות. נתוני האשראי במשק מצביעים על עלייה מהירה באשראי העסקי, שמשקפת את תנופת ההשקעות וכן את עליות המחירים בעיקר בענף הנדל"ן. אנו מעריכים כי הצמיחה ברבעון הראשון תהיה נמוכה, בהשפעת התחלואה, ובהמשך השנה נראה התאוששות משמעותית, אם כי לא כמו ביציאה מגלי התחלואה בשנה שעברה" כותבים כלכלני המחלקה הכלכלית של בנק הפועלים.
"נתוני שוק העבודה ממשיכים להפתיע לחיוב כששיעור האבטלה (הצר) ירד במחצית הראשונה של ינואר 2022 לרמה של 3.5%, נתון שדומה לרמת האבטלה ערב התפרצות המגיפה. מספר המועסקים גדל בשנה האחרונה בכ-7.5%. העלייה במספר המועסקים פועלת באופן טכני לבלימה של עליית השכר הממוצע במשק, שכן המצטרפים החדשים מאופיינים בדרך כלל בשכר נמוך יותר.
"קשה לכן להעריך את מגמת התפתחות השכר בחודשים האחרונים, אך מנגד ההשוואה לנתוני שנת 2019 נותנת לנו עתה תמונת מצב טובה יותר לגבי התפתחות השכר בשנתיים האחרונות. השכר בנובמבר 2021 היה גבוה ב-8.5% לעומת נובמבר 2019, כלומר עלייה ממוצעת שנתית של כ-4.2% בשכר הממוצע. עליית שכר זו גבוהה אמנם ביחס לפריון במשק, אך לא במידה כזו שאמורה ליצור לחצי אינפלציה גבוהים. האצה נוספת בקצב עליית השכר עשויה להותיר את האינפלציה בישראל ברמה שגבוהה מ-2% לאורך זמן.
"הממשלה מנסה לבלום את עליות המחירים במשק. הנחת העבודה היא שעליות מחירים מזינות את עצמן, ולכן מושקעים מאמצים לבלום את עליית מחירי המזון לדוגמה. יתכן שהממשלה אף תנסה לבלום עליות מחירים נוספות כמו מחירי החשמל, תוך שימוש בתקציב המדינה.
"מחיר חבית נפט מסוג ברנט עלה ל-93 דולר והשקל פוחת מתחילת השנה בשיעור חד של 3.2% מול סל המטבעות. מדדי המחירים של החודשים הקרובים צפויים להיות גבוהים ביחס לעונתיות והאינפלציה השנתית (בהסתכלות אחורה) צפויה לעלות על 3%. אנו מותירים בשלב את תחזית האינפלציה ל-12 חודשים ברמה של 2.2%. אם נראה שמחירי האנרגיה ושער החליפין מתייצבים ברמה הנוכחית תחזית האינפלציה תעלה במעט בעדכון הבא" אומרים בבנק הפועלים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    אורנית 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים ברציפות פרטים בפייסבוק https://www.facebook.com/Halomykrav/
    סגור
  • 1.
    בנק הפועלים
    ארנון 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים ברציפות פרטים בפייסבוק
    סגור