מדדים ומחקרים

מירב מיכאלי ושאר השולטות: נשות השנה הישראליות של Forbes

הצד החזק של המין היפה: מגזין Forbes פרסם את דירוג נשות השנה של ישראל. בראש הדירוג ניצבת שרת התחבורה ויושבת ראש העבודה, אחריה השופטת רבקה פרידמן פלדמן, ולמקום השלישי הגיעה ד"ר שרון אלרועי פרייס
מערכת ice |  1
מרב מיכאלי (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש 90)
מגזין Forbes (פורבס) בעברית פרסם את דירוג 50 נשות השנה של ישראל ל-2022. בראש הדירוג היוקרתי ניצבת שרת התחבורה ויושבת ראש העבודה שנבחרה כבר לעוד קדנציה - מירב מיכאלי. לא רק בזכותה השתנה השיח המגדרי בישראל, אך בלי ספק יש לה חלק גדול בשינוי, בזכות פעילותה הענפה, הדומיננטיות שלה בתקשורת ובפוליטיקה, והקפדתה על השפה הייחודית המקדימה לשון נקבה ללשון זכר. אז לפניכן, קוראות יקרות, השמות הבולטים והבולטות ברשימה הנחשבת של Forbes, כולל כמה פרטים חשובים ונתונות מעניינות.
השינוי המגדרי הוא כמובן לא רק בשיח אלא גם בשטח. נשים בתפקידים בכירים כבר לא נראות חריגות. פוליטיקאיות, מנכ"ליות, מדעניות, מפקדות ולוחמות, זמרות שעושות מיליונים, מובילות דעה - מכל אלה יש בישראל יותר ויותר וטוב שכך. ועם זאת, בענפים מסויימים הפער עוד גדול: כך למשל, בענף הפיננסים אין מנהלות רבות וגם בהייטק, ביזמות ובמדע עדיין מספרן נמוך. ובכל זאת, לא מעט מצליחות לשבור את תקרת הזכוכית.
 
השלישייה הפותחת:
1. מירב מיכאלי - שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה:
לא בטוח שכהונתה כשרת תחבורה נחשבת למוצלחת בעיני רוב האזרחים. מצד אחד יש הרבה בעיות בדרכים, ומצד שני הזמן שלה במשרד לא הספיק כדי לעשות ולשנות הרבה. זה תפקיד שפעם נחשב כמעוז "גברי"; שנה אחרי מינויה יש כאוס בפקקים, בתחבורה הציבורית בנמלי הים ובנתב"ג. מצד שני, היא שולטת ביד רמה במפלגתה ומהווה אחת מהפוליטיקאיות והפוליטיקאים הבולטים של השמאל ומוערכת על ידי רבים גם מהמחנה היריב. בימים אלה זכתה בקדנציה שנייה כיו"ר מפלגת העבודה, וזה הישג היסטורי, שכן לראשונה מאז שמעון פרס ב-1981, לפני יותר מארבעים שנה, שיו"ר המפלגה האכזרית הזו מצליח לשרוד יותר מקדנציה אחת.

2. רבקה פרידמן פלדמן - ראש הרכב השופטים במשפטי נתניהו:
מנהלת ביד רמה את הדרמה המתקיימת בבית המשפט המחוזי בירושלים - משפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, שכרגע נמצא בשלב ההוכחות. הרכב השופטים בראשות השופטת פרידמן פלדמן ניצב בלב אחד המשפטים המתוקשרים ומעוררי המחלוקת אי פעם בישראל. כל התפתחות, כל הערה של השופטים, זוכה לפרשנויות, ניתוחים והררי מילים בכל מדיה אפשרית, ועשויים להשפיע על המפה הפוליטית לקראת הבחירות הקרבות. ובתוך כל הרעש התקשורתי הזו אמורה פרידמן פלדמן לצד שאר השופטים לנהל משפט ענייני ונטול פניות, שיקבע את עתידו ל ראש הממשלה לשעבר, וגם הרבה יותר מכך. בינתיים, לפי רוב העדויות, ניכר כי צוות השופטים זוכה באופן יחסי לאמון ולהערכה של רוב הציבור ושל רוב הגורמים במערכת הפוליטית. 
3. ד"ר שרון אלרועי פרייס - ראש שירותי בריאות הציבור:
קיבלה על עצמה את המשימה הלאומית הקשה והמאתגרת של ניהול שירותי בריאות הציבור בעיצומה של המגפה העולמית ההיסטורית וההיסטרית, תוך משבר כלכלי חמור ומיד לאחר התפטרות קודמתה בתפקיד. היא עמדה בפני לחצים אדירים מכל הכיוונים, ביקורות ואיומים, גילתה דעתנות ואופי ועמדה בפניהם בגבורה. זמן קצר לאחר כניסתה לתפקיד הפכה לגורם חשוב בקבינט הקורונה, וכל מילה ופעולה שלה סוקרו בהרחבה ותחת זכוכית מגדלת. אין ספק שלדוקטור הפעלתנית יש מניות רבות בדרך ניהול שירותי הבריאות בשנה האחרונה.
סוגרות את העשירייה הראשונה בדירוג פורבס ישראל:
4. אסתר חיות - נשיאת בית המשפט העליון
5. עו"ד ליאת בן ארי - המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית
6. גלי בהרב מיארה - היועצת המשפטית לממשלה
7. ח"כ יפעת שאשא ביטון - שרת החינוך
8. ל' מהשב"כ - ראש חטיבת המחקר בשב"כ
9. לילי בן עמי - מייסדת ומנכ"לית "פורום מיכל סלה"
10. ד״ר מרים אדלסון - הישראלית העשירה בעולם, מו״לית ישראל היום
 
נשים בולטות נוספות בהמשך הרשימה:
13. איילה חסון - עיתונאית, חדשות 13
15. שרי אריסון - אשת עסקים ופילנתרופית, הבעלים של קבוצת אריסון
21. נועה תשבי - שחקנית, דוגמנית, מפיקה, סופרת ואקטיביסטית
22. איילת שקד - שרת הפנים
23. גלית דיסטל־אטבריאן - חברת כנסת, פובליציסטית וסופרת
25. השרות בממשלת ישראל
27. אופירה אסייג - עיתונאית
28. גלית אלטשטיין - ממלאת מקום מפקד גל"צ
35. אילנה דיין - עיתונאית, “עובדה”
48. נועה קולר - שחקנית, קומיקאית, מחזאית ותסריטאית ישראלית
50. עידית סילמן - חברת כנסת, יו״ר הקואליציה לשעבר
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מירב מיכאלי
    זד 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורסת את השפה העברית. מבלבלת את המוח. שרה במקום שאין לה מושג. תמכה בתו הירוק ובאפלייה על רקע רפואי. ועכשיו תהרוס את מפלגת העבודה כי המצביעים ברחו ממנה
    סגור