מרים אדלסון: הבעלים של ישראל היום והישראלית העשירה בעולם

היא עבדה כרופאה והתמחתה בהתמכרות לסמים, הפכה לפילנתרופית בחסות בעלה המיליארדר, וכעת מנהלת את עיזבונו ומחזיקה בסטטוס הנחשק: הישראלית העשירה בתבל

מערכת ice |  5
מרים אדלסון (צילום יונתן זינדל פלאש90)
ד"ר מרים אדלסון, ילידת 1945, היא מיליארדרית אמריקאית-ישראלית, רופאה, ופילנתרופית. אדלסון היא אלמנתו של האיש העסקים המיליארדר שלדון אדלסון – מי שעמד בראש חברת לאס וגאס סנדס, המחזיקה במלונות ובתי קזינו ונפטר ב-2021. בישראל היא מוכרת בעיקר כבעלים של העיתון ישראל היום. הונה, נכון לראשית 2023 (לפי המגזין פורבס),  מוערך בסכום של כ-32.1 מיליארד דולר – נתון שממצב אותה כישראלית העשירה בעולם.
ביוגרפיה
אדלסון נולדה בתל אביב וגדלה בחיפה. אביה, שמחה פרבשטיין, היה בעל כמה בתי קולנוע בעיר ופעיל מוכר במפלגת מפ"ם. אדלשטיין היא בעלת תואר ראשון במדעים במיקרוביולוגיה וגנטיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר ברפואה מאוניברסיטת תל אביב. היא התמחתה ברפואה פנימית והיתה אחראית על הרפואה הפנימית בחדר המיון של בית החולים רוקח בתל אביב. מנישואיה לגניקולוג אריאל אוקסהורן, נולדו שתי בנות. בני הזוג התגרשו ב-1980. 
באמצע שנות ה-80 פתחה אדלשטיין פרק חדש בחייה, כשנסעה לארה"ב. היא למדה באוניברסיטת רוקפלר והתמחתה בהתמכרות לסמים. ב-1989 היא הכירה את שלדון אדלסון, וכעבור שנתיים מיסדו השניים את הקשר. ירח הדבש של השניים נערך בוונציה, שהתרשמותו של שלדון מאתרי העיר האיטלקית תורגמה מאוחר יותר גם לבתי מלון שעוצבו בהשראתה. לבני הזוג שני בנים.
אדלסון היתה זו שייסדה ב-1993 באוניברסיטת רוקפלר את מרכז המחקר לטיפול בהתמכרויות. באותה השנה נפתחה בתל אביב גם מרפאת אדלסון – מרפאת מתאדון המסונפת למרכז הרפואי איכילוב ולפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. בשנת 2000 נחנך בלאס וגאס מרכז טיפולים ומחקר הנושא את שמם של מרים ושלדון אדלסון.
תרומות ועיטורים
החל מ-2018 משמשת אדלסון כמו"ל של עיתון ישראל היום, שהוקם על על ידי בעלה כעשור קודם לכן. בדומה לבעלה, גם אדלסון ידועה בזכות פעילותה הפילנטרופית הענפה, עם תרומות נדיבות  לשורה ארוכה של מוסדות וגופים – ובהם פרויקט תגלית, יד ושם, בנק הדם וארגון איחוד הצלה.
ב-2013 הוענק לאדלסון אות מטעם תנועת אומ"ץ – תנועה ישראלית הפועלת למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, ומובילה את המאבק בשחיטות שלטונית וקשרי הון-שלטון – וזאת על היותה "אשת מופת בתחום החברתי" ובזכות פעילות חובקת עולם. 
אדלסון היא גם בעלת מדליית החירות הנשיאותית, עיטור האזרחי הרם ביותר בארצות הברית (לצד מדליית הזהב של הקונגרס). לכבוד היא זכתה ב-2018 כשמי שהעניק לה את המדליה היה הנשיא דאז, דונלד טראמפ. לאדלסון גם תוארי ד"ר של כבוד מטעם אוניברסיטאות תל אביב ואריאל, ואוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי) בהרצליה, וכן אזרחות של כבוד של העיר ירושלים.
גם בתחום הספורט מורגשת טביעת האצבע של משפחת אדלסון. בנובמבר 2023 דיווחו כותרות מדורי הספורט ברחבי העולם כי מרים הפכה לבעלת השליטה בקבוצת ה-NBA דאלאס מבריקס, תמורת סכום המוערך בכ-3.5 מיליון דולרים. מוקדם יותר באותה השנה, רכש בנה של מרים, מתן, את קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל הכבוד
    היידה מרים 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד
    סגור
  • 4.
    נשים עשירות
    איציק 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וגם היא כמו כל אישה שנכנסה לרשימת העשירים העולמית קיבלה את זה בירושה מה יהיה?!
    סגור
  • 3.
    מריים אדלסון בריאות אושר עונג ובשורות טובות
    סבא. וסה 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אריכות ימים. מענגת ובריאה נחת ואושר שיהיו מנת חלקך וכל מה שתרצי לו יהי אמן
    סגור
  • 2.
    למריים אדלסון בריאות עוגג. אושר רק בשורות טובות
    סבא מוסה 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אמן כן יהיא רצון
    סגור
  • 1.
    למריים אדלסון בריאות עוגג. אושר רק בשורות טובות
    סבא מוסה 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אמן כן יהיא רצון
    סגור