מדדים ומחקרים

עשור לציוצי מאסק: נחשף הנושא שהכי מעסיק אותו

מה אנחנו יכולים ללמוד מהציוצים של אילון מאסק? מהם הנושאים המדוברים ביותר על ידו? ואיך הצליח בפוסטים כה קצרים להביא לשינויים מרחקי לכת בכלכה ואף לסייע במלחמה באוקראינה - ניתוח של מיזם הנגשת הנתונים VisualCapitalistOfficial מספק תשובות מעניינות במיוחד
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)

האיש העשיר אילון מאסק נע בין עסקאות בשווי מיליארדי שקלים, לפעילות בולטת ככוכב רשת ויש מי שאף יגידו "טרול טוויטר". מה אנחנו יכולים ללמוד ממבט מעמיק בפיד הטוויטר של אילון מאסק? באילו נושאים הוא מתמקד הכי הרבה, וכיצד השתנה השימוש שלו בטוויטר בעשור האחרון?, במגזין "VisualCapitalistOfficial", המסקר אירועים שונים באמצעות הנגשת נתונים באופן ויזואלי - ניסו לענות בדיוק על השאלות הללו, באמצעות ניתוח במיוחד העוקב אחר ציוציו של האיש העשיר בעולם ב-10 השנים האחרונות.

כותבי המאמר סימנו שתי שאלות עיקריות: מהם הנושאים 'המצוייצים' ביותר של אילון מאסק? וכיצד השתנתה פעילותו בטוויטר במהלך השנים? כדי לענות על השאלה הראשונה, מיינו הסוקרים את הציוצים של אילון לקטגוריות (בהתבסס על מילות מפתח) ודירגו כל קטגוריה לפי נפח האזכורים.


התוצאות מוצגות בתרשים העיגול באמצע הגרפיקה, המציגה את הנושאים המצויירים ביותר של מאסק בעשור האחרון.

כדי לענות על השאלה השנייה, ציוציו של מאסק חולקו לשלושה נושאים עיקריים: טסלה, SpaceX וכל השאר – כך השגרף יציג את הנושאים הבולטים ביותר בכל שנה. במגזין מצביעים על כך ששני הנושאים הראשונים באופן לא מפתיע הם המדוברים ביותר על ידי המיליארדר. הוא הזכיר את שתי החברות בעקביות בעשור האחרון, וכפי שמראה ציר הזמן, טסלה ו-SpaceX מתחלפות באור הזרקורים, בהתאם למה שקורה לחברות באותו זמן.
לפי המאמר,  מאסק משתמש כעת בטוויטר באופן עקבי מאוד, ומצייץ לפחות אחת ל-14 פרט לחריגה בשנת 2021. גם מספר העוקבים שלו גדל בהתמדה לאורך השנים: צמיחת העוקבים שלו החלה להתגבר בין סוף 2017 לאמצע 2018, כאשר מאסק החל לפרוץ לתודעה הציבורית. למה? הרבה קרה גם אישית וגם מקצועית למייסד העסוק:
דצמבר 2017: הודעה בטוויטר שיחל למכור רובה להביור של חברת boring. 20,000 יחידות נמכרו לפני שהמוצר הופסק.
 



פברואר 2018: 'טסלה רודסטר' שוגרה לחלל. יולי 2018: 12 נערים והמורה שלהם נלכדים במערה בתאילנד, ומאסק מסתבך מאוד במאמצים לנסות ולהציל אותם. זה כולל ציוץ מביך - שנמחק כעת - המתייחס 'לצולל מערות' בריטי כפדופיל. (מאסק זכה מאוחר יותר בתיק לשון הרע ב-2019.) אוגוסט 2018: מאסק מכריז בטוויטר שהוא שוקל להפוך את טסלה לפרטית במחיר של 420 דולר למניה. מחיר המניה של טסלה ירד מיד לאחר שליחת הציוץ הידוע לשמצה הזה. ספטמבר 2018: מאסק מופיע בפודקאסט של ג'ו רוגן, ומעשן איתו גראס. המחזה תופס כותרות לאחר פרסום הפודקאסט.


מ-2016 עד 2018: מערכת יחסים מתוקשרת מאוד, עם השחקנית אמבר הרד.
לא משנה עד כמה היו הערותיו מוזרות או מזעזעות, החברות של מאסק ממשיכות להצליח, ואנשים ממשכים לגלות עניין לעמוד בקצב המחשבות של המייסד - והממים - בטוויטר.
הציוצים הבולטים בהיסטורית מאסק
בהמשך, סקרו הכותבים כמה מרגעי הטוויטר האיקוניים ביותר של מאסק, שנבחרו ביד צוות המחקר.
הציוץ האמיתי הראשון של אילון מאסק שותף לדבריהם בשנת 2010. לפני כן, מישהו התחזה לו והשתמש בידית הטוויטר @elonmusk כדי לצייץ דברים אקראיים ושנויים במחלוקת.
למרבה המזל, המתחזה לא זכה לתשומת לב רבה, ואילון מאסק האמיתי על לאוויר ב-4 ביוני 2010, עם ציוץ שהכריז על הגעתו האותנטית:

החוקרים מציינים כי לאחר הציוץ הראשוני הזה, מאסק לא צייץ שוב עד סוף 2011, אם כי החשבון שלו עדיין אומת באותה שנה. פעילות הטוויטר שלו נשארה נמוכה יחסית עד 2012.
במאי 2012, מאסק פנה לטוויטר כדי לחלוק את התרגשותו לאחר שחללית "הדרקון" נחתה חזרה בהצלחה.

הנחיתה הזו כזכור עשתה היסטוריה כשהפכה את SpaceX  לחברה המסחרית הראשונה שהעבירה מטען לתחנת החלל הבינלאומית. העיסוק בציוץ הזה מדגיש כמה גדול יותר הקהל של מאסק היום. שכן על אף החדשה המרעישה הוא מכיל רק כ-350 ציוצים מחדש.
בסוף 2017 החל מאסק למכור סחורה של חברת Boring, בעיקר כבדיחה. אבל המוצרים נמכרו, ומאסק החליט לקחת את הדברים צעד אחד קדימה, והודיע ​​לטוויטר שהוא ישחרר להביור של חברת Boring אם יימכרו 50,000 כובעים ממותגים:
הכובעים אכן נמכרו, ומאסק עמד במילתו והוציא להביור במהדורה מוגבלת במחיר של 500 דולר ליחידה. כל 20,000 היחידות אזלו.
באוגוסט 2018, מאסק אמר לטוויטר שהוא שוקל להפוך את טסלה לחברה פרטית, במחיר של 420 דולר למניה.

הציוץ הזה עלה הון תועפות. ה- הוועדה לניירות ערך ולבורסות בארה"ב תבעה אותו באשמת הונאה, בטענה שהציוץ הטעה משקיעים. בסופו של דבר הוא שילם מיליונים בקנסות, ונאלץ לפרוש כיו"ר טסלה כתוצאה מהדרמה.
נושא בו הרבה להתבטא מנכ"ל טסלה, הוא דעותיו הגלויות לגבי המגיפה העולמית. ב-6 במרץ 2020, הוא כתב כי "בהלת הקורונה מטומטמת". מאז, הוא היה קולני לגבי חוסר האמון שלו בבדיקות אנטיגן, ואף חלק את התסכולים שלו סביב הסגר עם עוקביו:


הוא גם טען שהנגיף אינו קטלני וכי מקרי מוות הקשורים לקורונה יצאו מפרופורציה מכיוון שרופאים ייחסו בטעות מקרי מוות לנגיף במקום סיבות אחרות.
בשנת 2021, מאסק עקף את ג'ף בזוס והפך לאדם העשיר בעולם. התגובה שלו הייתה די מאופקת. בתגובה לציוץ ששיתף את החדשות, הוא פשוט אמר, "כמה מוזר".
ואז  צייץ:
התמיכה של מאסק במטבעות הדיגטליים התגברה ב-29 בינואר 2021, כאשר הוסיף "#bitcoin" לעמוד פרופיל הטוויטר שלו, מהלך שנראה שהשפיע על המחיר של הביטוקיין. ימים לאחר מכן הודיע ​​מאסק כי טסלה רכשה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין, עם תוכניות לקבל זאת כתשלום.
הצעד הזה כבר גרם למחיר הביטקוין לזנק ב-17% ל-44,000 דולר, שיא באותה תקופה. במהלך השנה, המטבע הקריפטוגרפי המשיך לצבור תמיכה ממוסדות פיננסיים גדולים.
לאחר שהתמודד עם ביקורות על מצבור העושר המשמעותי שלו, מאסק פנה לטוויטר כדי לשאול משתמשים אם עליו למכור 10% ממניות טסלה שלו כדי לשלם מסים.
רוב משתמשי טוויטר הצביעו בחיוב, והמיליארדר השתכנע, ומכר מניות טסלה בשווי של יותר מ-16 מיליארד דולר.
 



בסוף פברואר, כשרוסיה פלשה לאוקראינה, מיכאילו פדורוב, סגן ראש ממשלת אוקראינה ושר הטרנספורמציה הדיגיטלית, פנה למייסד SpaceX בטוויטר, וביקש תמיכה.



מאסק נענה תוך 24 שעות, ומיד לאחר מכן, פדורוב צייץ תמונה של מסופי Starlink (מיזם למתן שירותי אינטרנט-לוויני, המופעל על ידי חברת SpaceX ). מגיעים בשלום למדינה.

המאמר המלא והגרפים נמצאים באתר מיזם VisualCapitalistOfficial

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה