השוק

אילון מאסק יוצא נגד החיסונים לקורונה, ישפיע על הצעירים בארה"ב?

מייסד טסלה, אילון מאסק, מעורר מחלוקת בעקבות ביקורתו בטוויטר על הזריקה השנייה של החיסון בעקבות תופעות הלוואי. כאשר החליט לפתוח מפעל למרות ההוראות, נדבקו 400 עובדים. מכחיש הקורונה הפעם הוא אחד מעשירי העולם עם השפעה על מיליונים
יהודה לוינגר |  2
אילון מאסק, טוויטר (צילום טוויטר/ אילון מאסק, pixabay)
מייסד טסלה ואחד מעשירי העולם, ממשיך בקו מגמתי גם נגד נגיף הקורונה וגם נגד החיסונים נגדו. בעקבות תופעת הלוואי של הזריקה השנייה של החיסון של פייזר, העלה אילון מאסק את האפשרות כי "ישנו ויכוח" על הצורך בזריקה השנייה.
דבריו של מאסק לאחר שבארה"ב החלו להתניע את מבצע החיסונים, וביממה האחרונה נרשם שיא כאשר חוסנו 4 מיליון אנשים, מה שמקפיץ את מספר האנשים שכבר חוסנו פעם אחת בארה"ב ל-100 מיליון.
הסופרת אשלי ואנס כתבה בחשבון הטוויטר שלה ביום שישי כי הוריה הקשישים מסרבים לבל את מנת החיסון השנייה בעקבות תופעות הלוואי שראו בפייסבוק. מאסק הגיב על דבריה כי "זה נכון עבור קשישים לקחת את החיסון הראשון, עם זאת יש ויכוח לגבי הזריקה השנייה וישנן לא מעט דעות שלילות על כך", כתב מאסק לכמעט 49 מיליון עוקביו.

אמנם נרשמו תופעות לוואי בעקבות הזריקה השנייה, ואף תועדו ברשתות החברתיות על כך, אבל על פי מחקרים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, התגובות לחיסונים של פייזר ומודרנה יחסית לא שכיחות, וישנן רק 4.5 תגובות או תופעות לוואי לכל מיליון מנות. 
 מאסק עצמו גם ניסה למזער את הסכנה של הנגיף כמה פעמים ואף כתב במרץ שנה שעברה כי הפאניקה סביב הקורונה היא "מטומטמת" וכי לא יהיו מקרי קורונה עד סוף אפריל 2020.
עד כמה השפעה יש למאסק? כזכור, מייסד טסלה החליט לפתוח מפעל של יצרנית כלי הרכב החשמליים בקליפורניה בשיאה של המגיפה, למרות תקנות הבריאות של המדינה שאסרו זאת. ביום שישי האחרון נחשף כי יותר מ-400 עובדים (מסך 10 אלף במפעל) נמצאו חיוביים לקורונה.
בעולם בו כל ציוץ של המיליארדר יכול לטלטל את המשק, ניתן יהיה לשער כי דבריו לגבי הזריקה השנייה של החיסון ישפיעו על חלק ממיליוני עוקביו בארה"ב, בדיוק כמו ציוצים אחרים שלו על המטבעות הדיגיטליים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היית קונה מכונית חשמלית מדימשת ממכחיש קורונה? (ל"ת)
    שמעון שומכר בן ארי 03/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גאון או בגנון?
    צביה רוטמן 03/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גאון מטורלל? גאון ילדותי? הפך לפרופ לרפואה? בעולם בתק מעבר כמו שלנו פורחים נביאי וגאוני שקר. אילון תסתום קצת את הפה,כל בוקר יש לך הודעות הנעות בין דמיון עשיר חזיונות טריפים נחמדים ועוד.יפה שתיקה לחכמים. אתה מרשה לעצמך לדבר ולהשפיע גם בתחומים שאין לל מושג בהם.
    סגור