מדדים ומחקרים

מחקר ישראלי חושף: מה היצרניות הגדולות בעולם חושבות על AI?

הדו״ח מציג תמונה מעורבת, כאשר פחות מרבע (22%) מהבכירים טוענים שהם מרגישים אופטימיים לגבי העתיד. עם זאת, רובם אומרים שהטכנולוגיה מהווה קרן אור, כאשר לפי 80% מהמשיבים, אימוץ טכנולוגיות ישפיע באופן חיובי על מאמצי השיפור וההתקדמות של כוח האדם
מערכת ice |  1
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
אוגורי (Augury), היוניקורן הישראלי הראשון בתחום התעשייה 4.0, המספקת פתרונות בינה מלאכותית לעולם הייצור, המשפרים את בריאות המכונות ובריאות התהליכים, מוציאה דו״ח מקיף על תעשיית הייצור ב-2023, לאחר סקר שנערך בקרב 500 בכירים בתעשיית הייצור הגלובלית. הדו״ח מזהה את האתגרים, המגמות והפרקטיקות המומלצות עבור עולם התעשייה כדי לאזן בין השאיפה לרווחיות לבין פעילות אקולוגית המשמרת את הסביבה.
הדו״ח מציג תמונה מעורבת, כאשר פחות מרבע (22%) מהבכירים טוענים שהם מרגישים אופטימיים לגבי העתיד. עם זאת, רובם אומרים שהטכנולוגיה מהווה קרן אור, כאשר לפי 80% מהמשיבים, אימוץ טכנולוגיות ישפיע באופן חיובי על מאמצי השיפור וההתקדמות של כוח האדם.
״במשך למעלה מעשור, יצרנים ברחבי העולם התמקדו במימוש אסטרטגיות דיגיטליות, מבוססות נתונים, שיהפכו את תהליכי הייצור למודרנים, כפי שמכנים זאת היום: תעשייה 4.0״, אומר סער יוסקוביץ׳, מייסד-שותף ומנכ״ל אוגורי. ״בפועל, רק אחוז קטן הצליח להגיע למטרות הללו. כעת, מגמות עולמיות, כמו קיטועים בשרשרת האספקה, בעיות בכוח האדם, משברים סביבתיים ורגולציה, מכריחות את התעשייה לאמץ טכנולוגיה במהירות גבוהה מאי פעם״.
השקעות בטכנולוגיה ובבינה מלאכותית
רק כ-3% מהיצרנים מתכננים להקטין את ההוצאה שלהם השנה על בינה מלאכותית, כאשר 63% מתכננים להגדיל את התקציבים הללו. אף ש-AI נמצא בשימוש ניכר כבר בתעשייה, עולה כי ישנו קושי לכמת את הערך הכלכלי שהוא מספק. לפי ממצאי הדו״ח, מטרת העל של היצרנים בשימוש ב-AI הוא שיפור כוח האדם, ואחריה הגדלת יכולות הייצור וייעול שרשראות האספקה.
היצרנים מחמיצים את מלוא פוטנציאל הייצור
בעוד שכ-70% מהיצרנים מעריכים את היכולת שלהם להגיע לפוטנציאל הייצור המלא שלהם כטובה עד מעולה, רבים מודים שהם מתקשים בזאת, בשל ציוד לא אמין, השבתות בלתי מתוכננות, ואתגרים אחרים שניתן לטפל בהם. רוב מוחץ (71%) מהיצרנים מאמינים שמטרות הקיימות והסביבה מקשות עליהם להגיע למלוא פוטנציאל הייצור שלהם, או שאין להן השפעה על היכולת שלהם להגיע למטרות הייצור, זאת על אף שהם מדרגים את העלות הגבוהה של החומרים והאנרגיה הנצרכת כאתגרים משמעותיים עבורם.
בריאות הייצור בעדיפות עליונה
בריאות הייצור, מונח המתייחס לתובנות העולות מן המכונות, התהליך והתפעול, מדורגת שנייה מבין כל השימושים של בינה מלאכותית בעולם התעשייה, מעט אחרי אופטימיזציה של שרשראות האספקה (40% ו-41%, בהתאמה).
בריאות הייצור עשויה לספק מענה לשלושת הגורמים המובילים לטענת היצרנים בחוסר יכולתם לממש את המטרות העסקיות שלהם ב-18 החודשים הבאים. ציוד מיושן או לא אמין (19%), מגבלות כוח האדם (18%), והשבתות בלתי מתוכננות בשל תקלות במכונות (16%).
"הגיע הזמן שבכירי עולם התעשייה יתמודדו עם האתגרים הקיימים ויתחילו לחשוב כיצד הם יכולים להפוך את הבינה המלאכותית לשותפה שלהם לעבודה, ככלי לצמיחה מוצלחת ויעילה, תוך עמידה בכל יעדי הייצור שלהם״, הוסיף יוסקוביץ׳. "ארגונים שידבקו באסטרטגיה הזו יהיו המובילים בעולם התעשייה החדש, ייצרו מערך כוח אדם טוב ומיומן יותר, יפחיתו את ההשפעה הזיהומית על הסביבה, וישפרו כמובן את קווי הייצור שלהם״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה מדהימה
    מעריץ 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוגורי חברה מדהימה, גם בחדשנות שלה וגם ביחס לעובדים. כבוד גדול!
    סגור