דעות

לא רק כדורים ופגזים תוצרת כחול לבן - גם ביצים ומלפפונים

בדיוק כפי שהיום ברור לכולם שאת הכדורים לרובים והפגזים לטנקים צריך לייצר כאן בישראל כך גם את החלב, הביצים, המלפפונים, העגבניות וכל המזון הטרי
איציק שניידר מנכל מועצת החלב (צילום נועם גיגר)
המלחמה הנוכחית ואירועי ה-7 באוקטובר בפרט הוכיחו את מה שידענו תמיד. וזו חשיבות הישובים והחקלאות על קווי הגבול, מוצבים אנושיים בדמות של רפתנים, נוקדים, ירקנים ונוטעים בצפון ובדרום ולאורך הגבולות.
יוסף טרומפלדור תבע את הביטוי כי "קו הגבול יהיה היכן שהמחרשה תעבור״ ובישראל התפיסה הזאת אומצה הלכה למעשה. החקלאים מגלמים את עקרון "ההתיישבות הביטחונית" – הם לא רק מגדלים מזון, אלא גם שומרים על הקרקע ומונעים השתלטות עוינת. החל מנחל עוז הצמוד לרצועה וכלה בזרעית על גבול הלבנון הרפת והדיר, השדה, המטע והפרדס הם גדר הגבול עצמה.
המלחמה הנוכחית הוכיחה שרק החקלאים נשארו ביישובים הנטושים והם אלו שמשמרים את החיים בהם. מדובר בקו הראשון מול איומים, לא רק ביטחוניים אלא גם במאבק על הקרקע במלחמה ובשלום.
ענף החלב הוכיח במלחמה הנוכחית כמו בכל 76 שנות קיום המדינה שיש על מי לסמוך ולא היה חסר חלב גם כאשר 16 רפתות בעוטף עזה נפגעו ורפתנים נרצחו ונחטפו. אבל המדינה, בדגש על משרד האוצר עדיין לא מפנימים ועדיין פועלים לצמצם את החקלאות ולהגדיל את התלות בייבוא. למרות שזהו מהלך שמסכן את ביטחון המזון של ישראל ואת ריבונותה בפריפריה.
ביטול ההשקעה בחקלאות והעדפת ייבוא על פני ייצור מקומי עלולים לערער את היציבות האזורית ואת ביטחונה של ישראל. כאשר המדינה מפקירה את החקלאות לטובת ייבוא, היא למעשה מוותרת על היכולת לשלוט בשטחיה ולהבטיח את ביטחונה. ההיסטוריה הוכיחה שחקלאות חזקה היא אבן יסוד למדינה יציבה ובטוחה. במקום לפגוע בענף החקלאות, על המדינה לתמוך בו ולחזקו. החקלאות המקומית אינה רק מקור לפרנסה ולמזון – היא חומת ההגנה של ריבונות ישראל. על הממשלה להבין את חשיבותם האסטרטגית של החקלאים ולתמוך בהם בכל האמצעים האפשריים. כך נוכל להבטיח את ביטחון המזון שלנו ואת שליטתנו בשטחי המדינה.
הגיע הזמן שקובעי המדיניות ששותפים ברובם להכרה בחשיבות החקלאות ולתפקידה כרכיב משמעותי בתפישת הביטחון של ישראל ובטח בביטחון המזון יעבירו את המסר גם לפקידים, בדגש על אגף התקציבים שלצערי עדין שבויים בתפיסות הישנות של ה6/7 ושל בתי הספר לכלכלה שאולי מתאימות לאירופה ולעולם אוטופי אבל כבר למדנו לצערנו שאין להם מקום יותר בשכונה הקשוחה בה אנו חיים.
בדיוק כפי שהיום ברור לכולם שאת הכדורים לרובים והפגזים לטנקים צריך לייצר כאן בישראל כך גם את החלב, הביצים, המלפפונים, העגבניות וכל המזון הטרי.
הכותב: איציק שניידר, מנכ״ל מועצת החלב
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תוצרת כחול לבן
    הרצל 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל בסדר אבל למה עושקים אותנו במחירים הרצחניים איך זה שבחול נמכרת תוצרת ישראל יותר זול
    סגור