דעות

מבצע "ארנון": הצצה נדירה לעולם מבצעי לא יאומן

חילוץ ארבעת החטופים בעזה במבצע "ארנון", ע"ש מפקד הצוות ארנון זמורה ז"ל, הוא רק חלק קטן ממארג שלם וסבוך של פעולות מבצעיות נועזות של לוחמי הימ"מ. על רובן לא נשמע אף פעם
עופר שחר (צילום AUREN ישראל, vecteezy)
ביום מן הימים, כשנתפנה לחקור לעומק את הטרגדיה של ה- 7.10, מבין שלל סיפורי הגבורה של לוחמות ולוחמי צה"ל וזרועות הביטחון עזי.ות הנפש יעלו בקטגוריה ייחודית עדויות על פעילות לוחמי היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ), שזכו רק לפני כשנה לכינוי "יחידה לאומית". אנשי מערכת הביטחון ותיקים ומנוסים משתאים נוכח התחכום, המקצועיות והחשיבה הבלתי קונבנציונלית של יחידה הזו.
כבר ביומה הראשון של מלחמת "חרבות ברזל" הוכיחה הימ"מ את יכולת מימוש הניסיון המבצעי האדיר שלה ובשילוב עם היחידה למשא ומתן המשטרתית שיחררו בשלום את הזוג אדרי שהיו בני ערובה בידי חמישה מחבלים שחוסלו. בכל העולם מבצע שכזה היה זוכה לכותרות אבל צוותי הימ"מ לא עצרו לקטוף תהילה, בנחישות כבר דהרו לשחרר בני ערובה בתחנת המשטרה בשדרות במקביל ללחימה בקיבוץ בארי ועוד זירות בלתי נגמרות.
לפני מספר שנים זכתה הימ"מ במקום הראשון בתחרות בארה"ב בהשתתפות יחידות עילית דוגמת Navy SEAL (הקומנדו הימי), Delta Force (המקבילה של סיירת מטכ"ל האמריקאית), בנימוקי השופטים נכתב: "...יכולת בלתי רגילה להתאים וליישם תורת לחימה בכל מתאר בזמן תכנון כמעט אפסי". המערכה בעזה היא עדות כי לא רק "המעז מנצח" אלא ישנה חשיבות מכרעת להסתגל מהר לתנאי השטח ולהביא לידי ביטוי ניסיון קרבי, אמצעים מתוחכמים ומעל לכל עוז רוח בלתי נתפס.
ארנון זמורה ז"ל הוביל צוות לוחמים בסמטאות העמוסות לעייפה של מחנה נוסיראת בידיעה שהתגלות טרם עת תוביל לכישלון לא רק באיבוד החטופים אלא בסכנה שהצוות עצמו יאלץ להילחם נגד מאות חמושים, תרחיש "בלאק הוק דאון" נראה ממשי יותר מתמיד. אדם שמכיר את פרטי המבצע אמר: "למקבלי ההחלטות לא רעדה היד כשחתמו על פקודת המבצע". קצינים כמו ארנון פועלים שנים בשגרה בלתי נתפסת של לחימה בזירות ובמתארים מורכבים באיו"ש, בגבול הצפון ואפילו בסיכול פשיעה חמורה ואכזרית.
לעזה הם הגיעו הכי מוכנים שיש. נזכיר לעצמנו כי במהלך חודש פברואר פעלו לוחמי הימ"מ לשחרור שני חטופים ברפיח, אז התפרסם כי אחד הלוחמים מסר באמצע הלחימה את נעליו לחטוף שהיה יחף והמשיך להילחם בגרביים. סיפור קטן שממחיש בענק את גודל הטירוף באירועים שבהם חיי החטופים מעל הכל. הפעם עמד ארנון חוצץ בגופו אל מול כדורי מאות מחבלים ולא שב הביתה. יהי זכרו ברוך.
הכותב: עופר שחר, ר' חט' ניהול משבר ומו"מ בחברת Auren. לשעבר לוחם וקצין בימ"מ ומ' היח' למשא ומתן, משטרת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה