ויראלי

לא רק פוליטיקאי: ההון הסודי של ולדימיר פוטין

כולנו מכירים את ולדימיר פוטין בתור פוליטיקאי רוסי, במהלך הקריירה שלו הכוללת תפקידים המשמשים גם כנשיא גם כראש ממשלת רוסיה, הוא זכה למוניטין בינלאומי מאוד שנוי במחלוקת. אז כמה שווה ולדימיר פוטין?

בן רז | 
פוטין (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
ולדימיר פוטין הוא פוליטיקאי רוסי בעל שווי נקי של 70 מיליארד דולר. במהלך הקריירה שלו, הכוללת תפקידים המשמשים גם כנשיא וגם כראש ממשלת רוסיה, הוא זכה למוניטין בינלאומי מאוד שנוי במחלוקת. כיום הוא מכהן בקדנציה השנייה שלו כנשיא רוסיה, שהחל ב -2012.
הגילויים הרשמיים מציגים את משכורתו הנשיאותית של פוטין ב 187,000 דולר (5.8 מיליון רובל). בשנת 2012 פוטין דיווח על הכנסה של 3.6 מיליון רובל (113 אלף דולר). פוטין טוען גם כי יש לו שווי נקי המורכב מ -180,000 דולר בחשבון חיסכון, מספר מכוניות מתוצרת רוסיה ומגרש של 16,000 רגל מרובע בפרברי מוסקבה. גרושתו של פוטין לודמילה שולטת בחשבונות בנק בהיקף כולל של 260,000 דולר. בסך הכל הם טענו כי השווי הנקי שלהם הסתכם בפחות מ -500,000 דולר.
בתקופת שלטונו רבים מהמקורבים והמומחים הרוסים מאמינים כי פוטין השתמש בכוחו לעשות קצת יותר מאשר לשפר את חייו של האזרח הרוסי הפשוט. בעוד שתעשיות רבות שהיו בבעלות המדינה הופרטו בעבר, לפי החשד פוטין השתמש בכוחו לבניית סכומי בעלות חשאיים גדולים בכמה חברות סחורות של מיליארדי דולרים.
מבקריו הקולניים ביותר טוענים כי פוטין מינוף את כוחו לרכוש 4.5% ממניות הבעלות בגזפרום בגז הטבעי, 37% מחברת הנפט Surgutneftegas. גזפרום לבדה מכניסה יותר מ -150 מיליארד דולר בשנה, וסורגוטנפטגאס מעל 20 מיליארד דולר. באמצעות שווי השוק העדכני ביותר, סכומי הבעלות המשולבים של פוטין יעניקו לו שווי נקי אישי של 70 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה