עסקי ספורט

עושות היסטוריה: נבחרת נשים ישראלית חצתה את תעלת לאמנש

לראשונה נבחרת ישראלית כל נשית חצתה במקצה נשים את תעלת למנשל, אתגר מיוחד, המאופיין בתנאי טבע מורכבים ומשתנים, אותו השלימו השליחות בזמן הקרוב ל-11 שעות
מערכת ice | 
נבחרת השחיניות (צילום איתמר גרינברג)

נבחרת נשים ישראלית עשתה היסטוריה וחצתה את תעלת הלמאנש בהצלחה בפרק זמן של 10 שעות ו-52 דקות.
 

אבישג קופמן טורק (47) האישה הישראלית הראשונה שצלחה את הלמאנש, תמר חושן (51), נעמי ליפין (61), מיטל סאיסקי (43) ונועה צבי (53) נשות קריירה ואימהות, הציבו לעצמן אתגר לחצות את תעלת הלמאנש והפכו לישראליות הראשונות במסגרת נבחרת כל נשית שעושות זאת במשחה שליחים. 
 


אתגר תעלת הלאמנש נחשב לאתגר מיוחד, הוא מאופיין בתנאי טבע מורכבים ומשתנים, מעטים השחייניות והשחיינים שהשלימו אותו. לצורך קבלת אישור המשחה, השחייניות נדרשו לעמוד בכללים נוקשים דוגמת שחייה ממושכת ושחייה בטמפרטורות נמוכות.

 המרחק האווירי בין דובר באנגליה לקאלה בצפון צרפת הוא כ-34 ק"מ, אך בגלל הזרמים החזקים בתעלה, ברוב המיקרים השחייניות שוחות מרחק רב יותר.  הזמן הממוצע של משחי השליחים עומד על 14 שעות ו-22 דקות. 
 


כאמור, נמנית על השחייניות בקבוצה אבישג קופמן טורק אשר חצתה את התעלה ב- 1 באוגוסט 2017 מאנגליה לצרפת, בזמן של 13:32:31 שעות  ובמרחק של 45 ק"מ ובכך הייתה לאישה הישראלית הראשונה שצלחה את התעלה ולישראלי השני בכל הזמנים.

השחייניות השתתפו במשחה עם בגדי הים והמשקפות של מותג SPEEDO שגם הפיק עבורן קולקציה ייחודית של כובעי ים וחולצות שימכרו באתר המותג – כאשר הרווחים מהקולקציה שתימכר ייתרמו לעמותת "רוח נשית".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה