מדדים ומחקרים

מחירי הבריכות מזנקים: האם תשלמו 100 שקל לכניסה?

בדיקה מיוחדת של Coface Bdi: חלה עלייה ממוצעת של כ-10% בתעריפי הכניסה ובמחירי המנויים בענף בריכות השחייה בישראל, הכנסות הענף יסתכמו בכ-1,305 מיליוני שקלים, המהווים גידול של כ-21% ביחס ל- 2021
מערכת ice |  2
בריכת שחיה (צילום pexels)
על פי בדיקה מיוחדת של חברת המידע העסקי Coface Bdi על ענף בריכות השחייה בישראל: על רקע ההתאוששות המשק ממשבר הקורונה, צפוי כי בשנת 2022 הכנסות הענף יסתכמו בכ-1.305 מיליארד שקלים, המהווים גידול של כ-21% ביחס ל-2021.
בהשוואה ל- 2019 - טרום משבר הקורונה - הכנסות הענף ב- 2022 צפויות להציג קיטון של כ-13%, זאת בין היתר בשל חשש של אנשים מהקורונה, בפרט בתקופות בהן הורגשה עלייה בהיקף התחלואה. כמו כן, ביחס לטרום המשבר, ישנם אנשים החוששים להתחייב באמצעות רכישת מנוי שנתי ומעדיפים לרכוש כרטיסיות וכרטיסי כניסה חד פעמיים. עוד נוסיף כי מגמת הרכישה של בריכות ביתיות מאז פרוץ המשבר גרם לירידה מסוימת בביקוש לבריכות השחייה.
תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי Coface Bdi: "ענף בריכות השחייה חזר השנה כמעט לרמת הפעילות של ימי טרום הקורונה, אם כי עדיין הורגשה ירידה מסוימת על רקע החשש מהקורונה והעלייה החריגה בנסיעות לחו"ל בעקבות שנתיים של קורונה, ולכן פחות אנשים מוכנים להתחייב על מנויים שנתיים או אפילו עונתיים לקיץ. בבחינת רמת המחירים, גל ההתייקרויות במשק לא פסח על ענף בריכות השחייה, ובשנה החולפת חלה עלייה ממוצעת של כ- 10% בתעריפי הכניסה ובמחירי המנויים. מפעילי הבריכות מתמודדים עם ההתייקרויות בעלויות התפעול והאחזקה, ביניהם: חשמל, מים, ארנונה, עלויות שכר ועוד".
כמו כן, מוערך כי מספר בריכות השחייה הפועלות בישראל עומד על כ-630. מבחינת התפלגות הכנסות הענף בין בריכות גדולות לבריכות קטנות ובינוניות, בריכות קטנות ובינוניות - בקטגוריה זו מתחמים הכוללים לרוב בריכה חיצונית, בריכת פעוטות ומדשאות. נציין כי רוב הבריכות האלו פועלות מספר חודשים בשנה (בד"כ אפריל/מאי-אוקטובר). בריכות גדולות - קטגוריה זו כוללת בעיקר מרכזי קאנטרי-קלאב, אשר לרוב פועלים כל השנה ומפעילים מספר מתחמים ביניהם: בריכות חיצוניות ופנימיות, חדר כושר, מגרשי ספורט, סטודיו לחוגים, ג'קוזי ועוד.
עוד על פי הבדיקה של BDI, מבחינת התפלגות הכנסות הענף בין מנויים לכרטיסיות ומבקרים חד פעמיים, מוערך כי הכנסות הענף ממכירת מנויים שנתיים מהוות כ- 53% מסך ההכנסות. נציין כי בקרב הבריכות הגדולות שיעור ההכנסות ממנויים גבוה יחסית ועומד על כ-65%-70%, ואילו בקרב הבריכות הקטנות והבינוניות כ-60%-65% מההכנסות הן ממכירת כרטיסיות וכרטיסי כניסה חד פעמיים.
 
כמו כן, גל ההתייקרויות במשק לא פסח על ענף בריכות השחייה, ובשנה החולפת חלה עלייה ממוצעת של כ-10% בתעריפי הכניסה ובמחירי המנויים. מפעילי הבריכות מתמודדים עם ההתייקרויות בעלויות התפעול והאחזקה, ביניהם: חשמל, מים, ארנונה, עלויות שכר ועוד. לגבי תעריפי כניסה לבריכות, נציין כי טווח המחירים הינו רחב, כאשר המחירים מושפעים בין היתר ממיקום, הרכב הנפשות במנוי, כולל כניסה בשבת או לא, היצע המתקנים והשירותים.
 
אומדני מחירים : כניסה חד פעמית 35-60 לאדם לבריכה קטנה/בינונית או 55-85 לבריכה גדולה, תעריף כניסה בשבת לרוב גבוה בכ- 25%. נציין כי ישנן בריכות המבקשות 100 שקל לכניסה חד פעמית, במסגרת רכישת כרטיסיה, לרוב המחיר לכניסה בודדת ישקף הנחה של כ- 10%-15% ביחס לעלות כניסה בודדת, עלות מנוי חודשי ליחיד לרוב תעמוד על כ- 250-500 שקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה לא? הרי יש מטומטמים שמלמים ובוכים (ל"ת)
    יעקב 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אי שפיות
    Bella 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחיר פשוט בלתי נתפס. מה קורה למדינה
    סגור