תיירות

הסוף לכלור בבריכות? זו הטכנולוגיה החלופית שפיתח סטארט-אפ ישראלי

פיתוח ישראלי חדש של חברת הסטארט-אפ 'קופטר' מיועד להחליף את הכלור שמשמש עד היום לטיהור מי השחייה. מתקני הטיהור של החברה ייבנו כדי להעניק חיטוי מלא
מערכת ice | 
בריכה (צילום freepik)
חברת קופטר טכנולוגיות מים בע"מ, מהחממה הטכנולוגית InNegev, מפתחת טכנולוגיה ייחודית אשר תשים קץ לסכנות הכלור בבריכות השחייה. הכלור נמצא בשימוש במערכות מים מתחילת המאה ה-20 כחומר חיטוי, והוספתו תורמת להרס חיידקים ומחוללי מחלות אחרים, בעוד שיש הטוענים שיש בה כדי לחולל מחלות, כמו אסטמה ואף סרטן. יכולת החיטוי של הכלור מנוצלת גם בבריכות שחייה, במתקני ג'קוזי וספא.
בהובלת מייסדי החברה, ד"ר מגל ספיר, וד"ר אושרה ספיר מהמכללה האקדמית סמי שמעון, ומנכ"ל החברה, יובל קופיץ, החברה מפתחת מערכת ייחודית שתטהר את מי בריכות השחייה והג'קוזי באמצעות שחרור מבוקר של יוני נחושת חד ערכית שיחליפו את השימוש בכלור. מתקני הטיהור של החברה יתנו פתרון של חיטוי מלא, בריא, זול וידידותי לסביבה ויחליפו את הצורך והשימוש בכלור.
 
כזכור, חשיפה לריכוז גבוה של כלור עלול להוביל להתפתחות תסמינים קשים, ובהם ראייה מטושטשת, תחושת שריפה, אדמומיות, שלפוחיות על העור, צריבה בריריות, שיעול, לחץ בחזה, קשיי נשימה או קוצר נשימה, בחילות והקאות. כלור מגרה את מערכת הנשימה, במיוחד אצל ילדים וזקנים. בצורתו הנוזלית הוא גורם לכוויות בעור.
כלור מזוהה על ידי חוש הריח כשהוא בריכוז ppm 3, מסוגל לגרום נזק לאדם כבר בריכוז של 10 ppm, ומסוגל לגרום למוות תוך דקות ספורות בריכוז של 800 ppm. בגלל רעילותו, כלור שימש כנשק כימי במלחמת העולם הראשונה, ולעיתים נמצא בשימוש זה גם היום. חשיפה לריכוזים גבוהים של כלור יכולה לגרום לבצקת בריאות, ריכוזים יותר נמוכים מחלישים את הריאות וגורמים נזק לרקמות הריריות של הגוף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה