נדל"ן ותשתיות

האם זה סופן של בריכות בדירות גן בתל אביב?

בעקבות ערעור שהגיש חבר בקבוצת רכישה נחשף שעיריית תל אביב הפסיקה לאשר בריכות בבתים משותפים בגלל תלונות שכנים וניהול מי גשמים. האם מעתה לא יהיה ניתן לבנות בריכה בדירת גן? 
מערכת ice | 
בריכת שחיה (צילום נתי שוחט פלאש 90)
עיריית תל אביב הפסיקה לאשר הקמת בריכות שחייה בדירות גן שנמצאות בבתים משותפים ברובעים שמחוץ למרכז העיר. כך עולה מערעור שהוגש לאחרונה לוועדת הערר לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב
בערעור שהגיש עו”ד מיכה גדרון, מתואר מקרה פרטי בפרויקט קבוצת רכישה בבניין בן 12 קומות ו־38 דירות ברחוב יערי בשכונת כוכב הצפון בצפון תל אביב. המערער הוא בעל דירת הגן, ולטענתו הוא בחר בדירה זו כי מלכתחילה תכנן להקים בחצר בריכת שחייה ושעד לאחרונה אפשרה העירייה להקים בריכות שחייה כאלה ועתה היא אוסרת עליו.
לטענת בעל הדירה בקשתו להיתר בנייה להקמת בריכה נדחתה עקב העמדה החדשה של מהנדס העיר לנושא הבריכות. בנספח שהוצג בערר קיבל המערער תיק מידע בו נאמר בין היתר: "הקמת בריכת שחיה בחצר דירת הגן תהיה נתונה לשיקול דעת הועדה המקומית בכפוף לסעיף 149 לחוק. יחד עם זאת עמדת מהנדס העיר היא לא להמליץ על בריכות שחייה בחצר". 
בתחילת ינואר השנה הוצג בפני חברי ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית תל אביב תיקון הפרק שעוסק בבריכות שחייה, ובו מוצג אחד מנימוקי העירייה מדוע אין לאשר בריכות כאלה. לפי הערעור, חברי הועדה  אכן אישרו את המסמך, אולם איסור מוחלט להקמת בריכות שחייה אינו השתמע מהדיון. 
עיריית תל אביב הסדירה בעבר את נושא בריכות השחייה בבתים פרטיים, וכדי לקבל אישור לבריכה בחצר צמודה בבית משותף היה צורך לפרסם הקלה שמטרתה לברר את מידת ההפרעה שעשויה לייצר הבריכה. בהתאם למדיניות העבר, סבר בעל הדירה כי הוועדה המקומית לא יכלה לשלול באופן גורף הקמת בריכת שחייה בחצר צמודה בבית משותף היות שהחלטה כזו מהווה פגיעה בזכות הקניין. 
ההנחיות המרחביות מחריגות את מרכז העיר והצפון הישן, שבהם מתאפשר לבנות בריכות בבתים משותפים. ההערכה היא כי הסיבה לכך היא מיעוט בקשות בשכונות אלה.
בעיריית תל אביב טוענים כי הבקשה הפרטנית שברחוב יערי להקמת בריכה בשטח חצר דירת גן בבית משותף היא בניגוד למדיניות הוועדה לגבי הקמת בריכות שחייה בבתים משותפים בעיר. בעקבות זאת החליטה הוועדה לקבל את ההתנגדויות להקמתה ולא לאשר את הבקשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה