תיירות

ענקית התעופה תפצה 27,472 נוסעים מישראל: גם אתם ביניהם?

פסיקה פורצת דרך: 27 אלף נוסעי וויזאייר יקבלו פיצוי אוטומטי בעקבות הטעיה צרכנית
דסק משפט | 
חברת Wizz Air (צילום shutterstock)
בפסיקה שעשויה לסלול דרך חדשה בתחום זכויות הנוסעים, אישר בית המשפט המחוזי מרכז הסדר פשרה מהפכני שיזכה עשרות אלפי ישראלים בפיצוי ישיר וללא בירוקרטיה. הפסיקה, שניתנה בעקבות מאבק משפטי ממושך של שש שנים נגד חברת התעופה ההונגרית, קובעת כי החברה תשלם באופן יזום 12 יורו לכל אחד מ-27,472 הנוסעים שנפגעו מפרקטיקה שנתפסה כמטעה לכאורה.
על פי הפרסום ב-YNET לב הסכסוך התמקד בטענה כי החברה לא הבהירה ללקוחותיה באתר ההזמנות שביצוע צ'ק-אין בנמל התעופה ייגרור עלויות גבוהות משמעותית מאשר ביצועו מראש באינטרנט. מעבר לפיצוי הכספי, החברה התחייבה לשנות את תהליכי ההזמנה שלה ולהבהיר בצורה מפורשת את השוני בתעריפים, מה שמסמן ניצחון משמעותי לשקיפות הצרכנית בתעשיית התעופה.

אגב רק לאחרונה חברת התעופה הלואו קוסט ההונגרית הודיעה כי היא ממשיכה להרחיב את יעדיה לארץ. חברת התעופה אשר חידשה את פעילותה לישראל ב־18 באוגוסט, לאחר שהפסיקה זמנית את טיסותיה בעקבות התקיפה האיראנית של ישראל בחודש יוני האחרון. מאז, החברה נעה קדימה בצעדים מדודים אך עקביים, ומשיבה לשירות את רשת היעדים שאותם הפעילה טרם ההפסקה.
בשלב הראשון, חזרה החברה לפעול בחודש אוגוסט  עם שני קווים בלבד: בודפשט ולרנקה. בהמשך, ובהתאם לתוכנית ההתרחבות המדורגת, הוחזרו קווים נוספים ובהם לונדון, רומא, וינה, סופיה, מילאנו ובוקרשט. בשבוע הקרוב צפויה החברה להחזיר לפעילות גם את הקווים לאתונה, כרתים, רודוס, ורנה, קרקוב, ורשה ווילנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה