טלוויזיה

עיתונאים תחת מתקפה: כמה מקרי אלימות נרשמו כלפי אנשי החדשות?

ארגון העיתונאים העיתונאיות מפרסם את הדו"ח השנתי העוסק במקרי תקיפה כלפי עיתונאים ברקע השנה שעברה מסערה פוליטית לתקופת מלחמה. באיזו עיר נרשם מספר המקרים הגדול ביותר?
שירה יום טוב | 
ארגון העיתונאים והעיתונאיות (צילום freepik)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות מפרסם הבוקר (חמישי) את נתוני מקרי האלימות המופנים כלפי עיתונאים בישראל. הדו"ח מתייחס לשנת 2023, ששלושת החודשים האחרונים שלה היוו תקופת זמן משמעותית בפעילותם של עיתונאים בישראל, זרים ומקומיים כאחד, כאשר בתקופה שקדמה למלחמה, התאפיינה 2023 בהפגנות מתנגדי הרפורמה המשפטית שגם בהן נכחו עיתונאים באופן שוטף.
ארגון העיתונאים התייחס לאלימות שהופנתה על ידי כוחות הביטחון בהפגנות וטוען כי "התלונות שמגישים עיתונאים למח״ש נגד שוטרים החשודים באלימות כלפיהם, לא זוכות למענה ראוי, הן לא מטופלות במהירות הנדרשת וברוב המכריע של המקרים, התלונות האלה נסגרות בלי שננקטים צעדים פליליים או משמעתיים נגד השוטרים החשודים".
הערים בהן נרשמו המספר הרב ביותר של תקיפות עיתונאים הן תל אביב וירושלים עם 17, ו-16מקרים בהתאמה. בסך הכל חמישה עיתונאים הגישו תלונה למשטרה בעקבות האלימות שחוו.
 
עוד עולה מהדו"ח כי ישראל דורגה בשנת 2023 במקום ה97- במדד חופש העיתונות של עיתונאים ללא גבולות מתוך 180 מדינות. זוהי ירידה מהמקום ה-86 שבו דורגה בשנה הקודמת. 

רוב התקיפות כלפי עיתונאים נעשות על ידי קהל ומשטרת ישראל, שחולקים את אותו שיעור מקרים מסך מקרי התקיפות שתיעד הדו"ח. רוב המותקפים הם עיתונאים גברים ויהודים. 11 עיתונאיות הותקפו, לעומת 49 עיתונאים, וכן 18 עיתונאים ערבים הותקפו לעומת 39 עיתונאים יהודית.
בשבעה באוקטובר עצמו, נרשמו 6 מקרי תקיפה על ידי אזרחים, 6 מקרי תקיפה שבוצעו על ידי שוטרים ו-3 מקרים של תקיפה שביצעו חיילים.
בסיומו של הדו"ח התייחס הארגון למקרי תקיפה הן מהשנה כולה והן החל מתקופת השביעי באוקטובר ומנו מספר מקרים של עיתונות זרה ובהם עיתונאים שסיקרו עבור מדינות עוינות כמו סוריה וטורקיה.
בהמשך הוזכרו גלעד שלמור, נדב אבס, איציק זוארץ, ומקרים נוספים של עובדי מערכות חדשות 13, ידיעות אחרונות ותקשורת זרה. מי שלא הוזכר בדו"ח הם כתבי ערוץ 14 עתי שלו ושיראל ללום נהיר שלו, שהותקפו בזמן שסיקרו את המחאות בקפלן. נזכיר כי שלו הותקף בשידור חי בעת שסיקר את מחאות קפלן נגד הרפורמה המשפטית, ונהיר הותקפה בזמן שידור כשהיתה בהריון מתקדם
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה