שיווק ופרסום

הכירו את אדווה הראל – סמנכ"לית שיווק ושירות של רשת הדיור המוגן והמרכזיים השיקומיים בית בלב מקבוצת מכבי

SUPERMARKETING היא פינה שעושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם: אדווה הראל – סמנכ"לית שיווק ושירות של רשת הדיור המוגן והמרכזיים השיקומיים בית בלב מקבוצת מכבי, על אתגרי השיווק לגיל השלישי

ice פרויקטים | 
אדווה הראל, סמנכ"לית שיווק ושירות של רשת הדיור המוגן המרכזיים השיקומיים בית בלב מקבוצת מכבי (צילום עופר חג'יוב)
אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: אדווה הראל, סמנכ"לית שיווק ושירות של רשת הדיור המוגן המרכזיים השיקומיים בית בלב מקבוצת מכבי – על המעבר שעשתה מענף התעשייה לענף בריאות, ועל תפקיד שהוא לא רק מורכב ומאתגר, אלא גם מייצר תחושת שליחות.
אדווה הראל בקצרה.
"אמא לשלוש בנות מקסימות, סמנכ"לית שיווק ושירות ברשת בית בלב מקבוצת מכבי. אני בעלת ניסיון של למעלה מ-25 שנה בעולמות השיווק, השירות והאסטרטגיה – עם התמחות במגזרי הבריאות, התעשייה והקמעונאות. אני מאמינה בשיווק שיש בו ערך, משמעות והשפעה – כזה שמחבר בין אנשים, ערכים וקהילות"
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"הקריירה שלי התחילה בענף התעשייה, כמנהלת שיווק בחברה שפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות ופתרונות אנרגיה. במסגרת הפעילות נחשפתי לעולמות של חדשנות, קיימות וחשיבה מערכתית, ושימשתי בתפקידי ניהול מגוונים שכללו גם תקשורת שיווקית. לאורך הדרך צמחתי, התפתחתי, והמשכתי ללמוד תוך כדי תנועה.
לפני יותר מעשור, עשיתי מעבר משמעותי לעולמות הבריאות – הצטרפתי לקבוצת מכבי, שם עסקתי בשיווק ואסטרטגיה. זהו תחום עם תחושת שליחות עמוקה: לראות את האדם ולא רק את המטופל, להבין את הצרכים, הרגשות והמורכבויות שמגיעות עם בריאות וחולי.
בארבע השנים האחרונות אני מובילה בבית בלב את תחום השיווק והשירות – תחום הגריאטריה היה חדש עבורי, מרתק ומלא באתגרים. עולם הגיל השלישי מחייב רגישות, הקשבה ויכולת להוביל שינוי תוך שמירה על כבוד האדם. אני מרגישה שזו זכות לקחת חלק בעיצוב חוויית החיים של הדור המבוגר, ולחבר בין מקצועיות, חמלה וחדשנות".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאת גאה בו במיוחד?
"אני מאוד גאה במהלך השיווקי של רשת הדיור המוגן בית בלב, שהשקנו ממש לאחרונה, ששם את הפוקוס על "הפיל שבחדר". מטרתו הייתה ללוות את הדיירים ובני משפחותיהם ברגעים הכי רגישים, סביב קבלת החלטה על מעבר לדיור מוגןחשוב להבין: המעבר לדיור מוגן הוא לא רק החלטה לוגיסטית –מדובר בתהליך רגשי עמוק, שמלווה לא פעם בתחושות של חשש, בלבול ולעיתים גם התנגדות. בזמן שבני המשפחה מתמודדים עם שאלות דוגמת 'האם זה הזמן?' ו'האם זו הבחירה הנכונה?' – גם הדיירים עצמם נמצאים בדילמות לא פשוטות כמו 'מה זה אומר עליי?', ו'האם אני צפוי לאבד את העצמאות שלי?'.
במהלך השיווקי שלנו, בחרנו שלא להתעלם מההתלבטויות הללו – אלא להאיר עליהן באור אנושי ומכבד, ולתת לגיטימציה לנושא. יצרנו שפה תקשורתית שמדברת בגובה העיניים, עם מסרים שמבינים את המורכבות ומציעים ליווי, תמיכה ופתרונות מותאמים אישית. הגישה שלנו טמונה בראייה הוליסטית: אנחנו לא רק מציעים מקום מגורים, אלא קהילה תומכת, צוות רפואי מקצועי, חיי תרבות עשירים ובעיקר – תחושת שייכות.
השיווק פה לא מתמקד רק ביתרונות הפיזיים של המקום ביוקרה או במתקנים המפנקים. נכון, ההיבטים הללו חשובים, אבל מה שחשוב יותר זו חוויית החיים השלמה שאנחנו מציעים – ההבנה שהמעבר לדיור מוגן הוא לא סוף, אלא התחלה חדשה. אני שמחה לספר שהתגובות שקיבלנו, חיזקו את התחושה שאנחנו עושים משהו נכון ומדויק. זה שיווק שיש בו רגש, הקשבה, ראיית האדם, וחשוב לא פחות: יכולת אמיתית ללוות אנשים בצומת דרכים כה משמעותית בחייהם".
אם היית צריכה להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"אם אני הייתי מכשירה את הדור הבא של אנשי השיווק, תוכנית הלימודים שלי הייתה נשענת על שלושה יסודות מרכזיים:
הקשבה עמוקה ואותנטית שיווק טוב מתחיל בהבנה אמיתית של בני האדם שמאחורי המספרים: מה הם צריכים, מה הם מרגישים ואיך הם תופסים את העולם סביבם. הקשבה היא לא רק כלי, היא גישה.
 
  • חשיבה ערכית ומשמעותית – שיווק הוא לא רק מנוע לצמיחה עסקית, אלא גם פלטפורמה להשפעה. אנשי שיווק צריכים להבין את האחריות שיש להם: לבנות אמון ולעצב מציאות טובה יותר. ערכים הם לא טרנד – הם מצפן.
 
  • שילוב בין דאטה לאינטואיציה אנושית – בעולם רווי נתונים, חשוב לדעת לנתח מגמות, להבין תובנות ולמדוד תוצאות. לצד כל אלו, אסור לאבד את היכולת להרגיש: לזהות את הניואנסים, את הרגש, את מה שלא תמיד מופיע באקסל.  בסופו של דבר אנחנו, אנשי השיווק, צריכים להזכיר לעצמנו תמיד: מאחורי כל קמפיין, כל מסר וכל קליק יש אדם עם סיפור, עם תקווה, עם צורך. זו לא רק מיומנות – זו שליחות".
 
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"ליברה מצליחה לבלוט בזירה צפופה, בזכות מסר פרסומי חכם: 'לא מה שציפיתם מחברת ביטוח'. בזכות שפה צעירה, הומור עצמי וגישה דיגיטלית שמדברת בגובה העיניים, הקמפיינים של החברה שוברים את הקונבנציות של עולם הביטוח. זה שיווק שמצליח גם לבדל, גם לרגש, וגם לבנות אמון. במסר 'לא מה שציפיתם מחברת ביטוח' יש גם הצהרה תרבותית: ליברה מבקשת לא רק למכור ביטוח, אלא לשנות את האופן שבו אנחנו חושבים על ביטוח".
לו היית צריכה לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה הייתה בוחרת?
"אם הייתי בוחרת לעסוק בתחום אחר, כנראה שזה היה משהו שמחבר בין שני עולמות שאני מאוד אוהבת: אופנה ואנשים. מבחינתי אופנה היא לא רק בגדים – היא שפה. אופנה היא דרך לבטא זהות, מצב רוח, ערכים ואפילו שייכות. הייתי רוצה לעסוק בתחום שמאפשר לאנשים לבטא את עצמם דרך מה שהם לובשים – לא מתוך טרנד, אלא מתוך חיבור פנימי, ואולי אפילו כמיזם חברתי שמשלב אופנה עם העצמהבאופנה, כמו בשיווק, נדרשת הקשבה, רגישות, ויכולת לראות את האדם שמולך –  להבין מה הוא רוצה לשדר, איך הוא רוצה להרגיש, ולעזור לו לבנות את זה דרך נראות חיצונית שמחוברת למהות הפנימית שלו".
משהו שמעטים יודעים עליך?
"מעטים יודעים שאני צמחונית כבר למעלה מעשר שנים. ההחלטה הזו באה מתוך בחירה מוסרית ומצפונית. אגב, בעבר הייתי טבעונית, ואני מאוד מקווה שאצליח לחזור לזה בעתיד".
 
לכל הפינות של SUPERMARKETING לחצו כאן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה