שיווק ופרסום

סופר מרקטינג: הכירו את גיא נתן – משנה למנכ"ל מטבחי סמל

SUPERMARKETING היא פינה שעושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם גיא נתן, משנה למנכ"ל מטבחי סמל, מספר על שתי אהבות גדולות: לעיצוב מטבחים, ולנהיגת שטח ברחבי הארץ

ice פרויקטים |  3
גיא נתן, משנה למנכ"ל מטבחי סמל (צילום יח"צ)
אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: גיא נתן, משנה למנכ"ל מטבחי סמל, מספר על המעבר מתחום המזון לענף עיצוב המטבחים, מתאר את השיטה הייחודית שפיתח ומפרגן למותג הישראלי שמספק לו השראה.
גיא נתן בקצרה.
"בן 49, נשוי ואבא לשלושה, מתגורר במושב בפרוזדור ירושלים. מכהן כמשנה למנכ"ל מטבחי סמל".
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"בעבר היו בבעלותי רשת מזון פרטית ומפעל לעיבוד ושיווק בשר. לפני כ-15 שנים נכנסתי לענף המטבחים והתאהבתי – בתחום העיצוב בכלל, ובעיצוב מטבחים בפרט. לאורך השנים עבדתי בחברות שהיו חלק מהענף, בתפקידים שכללו בין היתר הדרכות בתחומי המכירה והשירות, פיתוח מערכות CRM וניהול מסע לקוח אוטומטי. בהמשך כיהנתי כסמנכ"ל שיווק ומכירות, ובשנה האחרונה מוניתי לתפקיד משנה למנכ"ל מטבחי סמל – החברה שמובילה את תחום עיצוב המטבחים בישראל".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאתה גאה בו במיוחד?
"פרויקט שהובלתי ומסב לי גאווה רבה, נוגע לשיטת מכירה ושיווק ייחודית שפיתחתי להדרכת מעצבי המטבחים החדשים והוותיקים, בדגש על התאמת והבנת צרכי הלקוח. המהלך הזה הניב גידול משמעותי במכירות בחברות אותן ניהלתי, ושיפר את חוויית הלקוח באופן ניכר.
הדבר החשוב ביותר הוא הבנת צרכי הלקוח –  ובהמשך לכך מתן מענה מדויק, ישים וקל. כמי שנמצא בענף המטבחים כבר לא מעט שנים, אני יודע שמי שיצליח להנגיש את הפתרון הוא זה שיזכה באמון הלקוח. העניין הזה מקבל במשנה תוקף בתקופה הנוכחית, שבה המידע נגיש וזמין לכולם".
אם היית צריך להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"תוכנית הלימודים לדור הבא של אנשי השיווק שאני אגבש תכלול שליטה בכלי אנליזה דיגיטלית; הבנה מעמיקה של מסעות לקוח ו-UX; מיומנויות ניהול תוכן מבוסס נתונים; חשיבה אסטרטגית למיתוג ומתן הצעת ערך; ואימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית לשיפור הפרסונליזציה".
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"מותג ישראלי בולט במיוחד הוא Waze. אפליקציית הניווט הזו הצליחה למצב את עצמה בטופ וכבשה את העולם, בזכות היכולת לספק מענה מדויק, נגיש, פשוט ומקצועי. Waze מהווה עבורי השראה ליכולת לזהות צרכים ולספק פתרונות נגישים ושימושיים".
לו היית צריך לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה היית בוחר?
"האמת היא שאני מאוד אוהב את מה שאני עושה – אבל אם בכל זאת הייתי צריך לבחור תחום חלופי, הייתי מתמקד בייעוץ עסקי לחברות ולמנכ"לים, במיוחד של חברות קטנות ובינוניות, מתוך מטרה לתת להם ארגז כלים אחר ושונה, שיאפשר חשיבה מחוץ לקופסה וצמיחה.
המשפט 'מכל מלמדי השכלתי, ומתלמידי יותר מכולם' הוא הקו המנחה שלי. אני מאוד אוהב לשמוע את העובדים והמנהלים, ודוגל בפלורליזם. שמיעת כל חוות הדעת מסייעת לי לקבל החלטות מושכלות ומדויקות, תוך שיתוף המנהלים בהחלטותיי. בהקשר הזה, חשוב לי להוסיף: הדבר שהכי מרגש אותי הוא ללמד את הדור הבא של המנהלים: כשעובד שלי לוקח ממני משהו שלמד ומיישם אותו, אין גאה ממני. מבחינתי זו התרגשות וזכות גדולה".
משהו שמעטים יודעים עליך?
"למדתי לימודי סביבה במדרשת בן גוריון בנגב, שם פיתחתי אהבה גדולה לטיולים בארץ. משנת 1996 אני מטייל ברכבי שטח, ובמשך כ-15 שנים אף הובלתי וניווטתי קבוצת רכבי שטח (טרקטורונים ורייזרים) במדינתנו היפה. עד היום זה תחביב שלי: אני אוהב את האדרנלין סביב זה, את החבורה שהתגבשה ומלווה אותי כבר לא מעט שנים – ובכלל לצאת מהשגרה תמיד עושה לי טוב ונותן לי פרספקטיבות חדשות על החיים ובכלל".
לכל הפינות של SUPERMARKEING לחצו כאן
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תותח
    אבי 07/2025/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספר 1 בתחום
    סגור
  • 2.
    בחור מבריק עם פתרון לכל בעיה (ל"ת)
    אלינור 07/2025/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מכיר אותו תותח על
    אמנון 07/2025/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שלוקח על עצמו מצליח
    סגור