שיווק ופרסום

"פרסום מסורתי? במשחק של עלות מול תועלת - המדיה הדיגיטלית מנצחת"

מאזור הערבה בילדות, ועד לניהול מערך השיווק של קבוצת zap group. והשבוע במדור under40: טלי כהן, שכבר בגיל 10 פצחה בקריירת יזמות
גם היום, נתח גדול מידי של תקציבי פרסום מושקע במדיה מסורתית, כדי להצליח בשיווק בדיגיטל צריך לקחת בחשבון את הצרכן וגם להקשיב לו.
השבוע האורחת של מדור under40 של אתר אייס, היא טלי כהן, מנהלת השיווק של קבוצת zap group, ויזמית מגיל 10. קבוצת הצרכנות הדיגיטאלית zap group מאגדת למעלה מ-20 פלטפורמות דיגיטליות שונות (zap rest, zap השוואת מחירים, zap דפי זהב, zap דוקטורס, zap מתחתנים ועוד.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
קשה היום למצוא בתחום השיווק ובשיווק דיגיטלי בפרט נושאים שהם אנדר רייטד. אני חושבת שכל מי שעוסק כיום בשיווק בדיגיטל, מבין שתוכן, קשר עם גולשים, קמפיינים ממוקדים, מדיה חברתית, חווית משתמש מצוינת, גיימיפיקציה, מועדוני גולשים, שיתופי פעולה דיגיטאליים ועוד, הם מרכיבים חשובים ומשמעותיים בתמהיל השיווק, ואם עושים את זה נכון ובכל הערוצים המתאימים,מגיעים לתוצאות הרצויות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
המשקל הרב שנותנים לקמפיינים במדיה המסורתית. למרות שחברות משקיעות כיום יותר בפרסום בדיגיטל מבעבר, הן עדיין שמות את עיקר התקציבים שלהן במדיה המסורתית. אין ספק שההבנה משתנה, יחד אם זאת, אני חושבת שעדיין נוטים להעריך יותר את המדיה המסורתית מבלי להכיר בכך שהמדיה הדיגיטלית מאפשרת לי לטרגט את קהל היעד בצורה ממוקדת, ליצר קמפיין שמנהל דיאלוג עם הצרכן בכמה ערוצים, ולהגיע לתוצאות אפקטיביות בעלויות יותר נמוכות. בעיני, במשחק של עלות מול תועלת - המדיה הדיגיטלית מנצחת.
3. מה ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך?
אין ספק שאחד המשמעותיים היה תהליך ההשקה והמיתוג מחדש של קבוצת דפי זהב ל- zap group שנעשה בשיתוף משרד הפרסום מקאן אריקסון והארט הנדיר מעין פרוינד.
4. מה היה האתגר במיתוג החדש של zap group?
לשנות זהות של מותג חזק ומושרש כמו דפי זהב, המבוסס על 40 שנות פעילות, ולגרום לו להיות רלוונטי גם בעידן הדיגיטלי - מדובר לא רק בשינוי חיצוני אלא בשינוי תפיסתי: מדפי זהב לזאפ, מפרינט לדיגיטל, מתפיסה ששמה את הלקוח במרכז לחשיבה המתמקדת בגולש. אתגרים מהסוג הזה לא נפתרים ביום או בשנה, אלא דורשים דבקות במטרה והמון סבלנות.
5. מה חשיבות הקמת מועדון גולשים לקבוצה
תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן הדיגיטלי שונה מבעבר. היום, הודות לאפשרויות המידע הבלתי מוגבלות, הוא מבסס את החלטותיו בעזרת כלים צרכנים שונים: השוואה, סינון, פורומים ובעיקר על בסיס חוות דעת של גולשים אחרים. אלו נתפסים כשיקוף של האמת יותר מאשר הבטחות נוצצות של מותגים. המועדון הוקם בראש ובראשונה על מנת לעודד את הגולשים להיות מעורבים, להיעזר כמה שיותר בחוות דעת ולכתוב מחוויותיהם האישיות, ויחד איתם ליצר קהילה צרכנית עם ערך מוסף. המועדון מאפשר לנו לקיים קשר אישי ומותאם עם כל גולש, ולנהל מערכת יחסים לטווח ארוך בה כל הצדדים מרוויחים.
6. מה השורה הכי מפתיעה בקורות חיים שלך?
ה\"מיזם\" הראשון שלי היה בגיל 10. זיהיתי פוטנציאל עסקי בטראפיק של תיכוניסטים שחוזרים הביתה דרך השכונה בה גדלתי, שיתפתי 2 חברות וביחד פתחנו חנות ממתקים קטנה. כמובן שהעסק לא שרד, אבל לימד אותי שאפשר פשוט לעשות.
7. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה
אז מה השורה התחתונה?
8. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
אדריכלית. יש לי חולשה לעיצוב בתים מבפנים ומבחוץ.
9. מי פתח לך דלת?
את הדלת הראשונה פתחו אריק קרטן וירון סלע, הבעלים של רשת GREAT-SHAPE שהסכימו לתת לי את ההזדמנות לנהל את השיווק של הרשת. הגעתי אליהם עם מעט ניסיון ובגיל מאד צעיר, אבל עם רעל בעיניים. אמרתי להם שהם עושים החלטה מצוינת והבטחתי שהם לא יתחרטו עליה. 6 שנים לא שמעתי תלונות.
10. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
לשמוע ללמוד ולחקור את התחום שבו אני עוסקת. במסגרת העבודה שלי אני מקבלת פניות רבות מחברות, סטארטפים ויזמים, שמבקשים להציג את המיזם או המוצר שלהם. אני מקפידה שהפגישות האלה יהיו חלק אינטגראלי וחשוב בלו\"ז השבועי שלי. אני מאמינה שכל מפגש כזה הוא הזדמנות אמיתית ללמוד ולהחכים וכמובן דרך מצוינת להישאר הכי אפ טו דייט בעידן הדיגיטלי, שהפך כמעט את הכול לאפשרי.
11. כשהיית קטנה מה רצית לעשות?
הייתי ילדה נאיבית שגדלה במרחבים הפתוחים של פארן. חשבתי שכל חיי אסתובב במדבר ואטפל בבעלי חיים. מצחיק איך לחיים יש תכניות משלהם.
תגיות UNDER40
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    טלי נפלאה ואלופה בשיווק!
    אהוד 06/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה בהמשך!
    סגור
  • 7.
    ווווואווו איזה פירגון. עובדים? חברים? פסבדונ
    מופתע 02/2014/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסבדונים? חנפנים? או סתם אנשים נחמדים (יש כאלה?)
    סגור
  • 6.
    טלי היא מלכה בתחומה! (ל"ת)
    שירלי גולדשטיין 02/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מדיה דגיטלית
    יפה 02/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את גדולה מהחיים , תותחית אמיתית. אהבתי
    סגור
  • 4.
    מלכה (ל"ת)
    יעלי 02/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מדהימה (ל"ת)
    אייל 02/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תותחית אמיתית (ל"ת)
    גלית 02/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הבחורה שאקלית!! (ל"ת)
    דנה 02/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור