שיווק ופרסום

איש השיווק של מאי: טל מלכה סלהוב מנהלת השיווק של יפאורה

שילוב של נוסטלגיה יחד עם רוח חדשה: מותג תפוזינה החליף פנים בקמפיין שהפך ללהיט בטלוויזיה, ויפאורה עם הצלחה מסחררת סביב המיתוג החדש של המשקה. מי עומד מאחורי המהלך ואיך פתאום לזייף בקול ברחוב הפך להיות הטרנד הבא?
מערכת ice | 
טל מלכה, סמנכ"לית השיווק של יאפורה (צילום שוקה כהן)

יפאורה הלכה על מהלך למיתוג מחדש של "תפוזינה" עם ליהוק מבריק של קורנובסקי שכבר מראה פייט רציני ל-"נערת התפוזינה" המקורית, הלן הידינג, באחת הפרסומות הזכורות ביותר בשנת 1994. הפרסומת החדשה של "תפוזינה" חורכת את מסכי הטלוויזיה, בהפקה מעולה עם השיר הקליט של אווה מקס "Sweet but Psycho", כאשר השחקנית מזייפת בכוונה על המרקע, בפרסומת שהפכה ללהיט תחת הסלוגן "זה מה שבא לי".


מי שאחראית מאחורי הקלעים על המהלך היא מנהלת השיווק הוותיקה של יפאורה, טל מלכה סלהוב, שלקחה את המותג "תפוזינה" הנוסטלגי והפכה אותו ללהיט מחדש, ויצרה הצלחה מסחררת ובאזז ענק סביבו. זו הסיבה שבחרנו בטל כאשת השיווק של חודש מאי.
מי את טל מלכה סלהוב?
"אני ביפאורה כבר 15 שנים. המנכ"ל, רוני גת, נתן לי את ההזדמנות להוביל את השיווק של החברה לפני 11 שנים. יפאורה היא הבית השני שלי, המותגים והאנשים כאן הם חלק חשוב וטוב בחיים שלי.  אני חוגגת בקרוב 18 שנות נישואים ואמא ל 3 ילדים מקסימים".
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
"אחרי שסיימתי תואר ראשון בתקשורת עבדתי בפלאפון בתחום ההדרכה, ותוך כדי התואר השני במנהל עסקים, הכרתי את מנהל האגף העסקי דאז, אלי פייגלין, שגייס אותי לתפקיד הראשון שלי בשיווק והיה המנטור שלי גם שנים אחר כך כשגייס אותי ליפאורה. בפלאפון התאהבתי בתחום, שמשלב תשוקה ורגש מחד וניהול אנליטי מאידך, ומאפשר להיות ביצירה והתפתחות מתמדת. לפני קצת יותר משנה, בזכות עבודה צמודה עם המשנה למנכ"ל החדש, התחזקה עוד יותר אהבתי לתחום". 
עברו הרבה שנים מאז המיתוג הקודם של תפוזינה, מה קרה פתאום שהחלטתם לצאת עם מיתוג חדש ופרסומת חדשה?
"בשיחות עם צרכנים, קיבלנו כל הזמן את הפידבק שמתגעגעים לתפוזינה הנוסטלגית. בזכות החיבור החדש שלנו עם משרד הפרסום מקאן,  הצלחנו למצוא את הדרך להתקשר את ערכי היסוד של המותג (האופטימיות, הכיף, הרוח הצעירה) בדרך שפונה גם לדור החדש וגם לקהל שמתרפק על זיכרונות המותג. מיתוג האריזות שיצרו סטודיו מרחב, הביא את כל הרוח הזו לידי ביטוי גם על האריזות במדף".
אנחנו אהבנו את הקמפיין ואפילו הכתרנו אותו לפרסומת השבוע, אבל לא הסתכנתם קצת עם הזיופים שהכנסתם לסלוני הבתים בישראל?
"אז קודם כל תודה על הפרגון! לא ראינו בכך סיכון, להיפך, הרגשנו שזה המקום לחיבור-  כולנו רוצים להתחבר לעולם הפנימי שלנו ופשוט לשיר בכיף. בכל אחד מאתנו יש קצת תפוזינה שמזייפת לעצמה ברחוב. אנחנו עובדים עם אנשי מקצוע שאנחנו מאוד סומכים עליהם, וידענו שידעו להביא את המקום הזה לידי ביטוי. זה המקום להודות למשרד הפרסום מקאן, לבמאי רני כרמלי, צוות ההפקה של ראבל, ולכוכבת האמיתית של הפרסומת - השחקנית ליהי קורנובסקי, שיחד יצרו את ההצלחה".   
מה התגובות שאתם מקבלים? צפיתם אותן?
"כמות התגובות שהגיעו בעקבות הקמפיין לא הייתה צפויה. לרוב התגובות מגיעות מהחברים בתעשייה. הפעם, קיבלנו כל כך הרבה תגובות חיוביות, ומכל המעגלים והקהלים. תפוזינה החדשה מדברת לכולם. הפתיעה אותי אפילו חברת ילדות שלא בקשר כבר שנים, שכתבה לי תגובה מרגשת על הקמפיין".
מהו מנהל שיווק טוב ומקצועי בעיניך?
"מנהל שיווק טוב הוא מנהל שיש לו צוות שיווק טוב. זה נכון שחייבים להכיר את השוק, לראות את כל נקודות הממשק של המותג, ולדעת לזהות וליצור את המותגים והמוצרים הנכונים, אבל בלי צוות מוצלח, כל הנ"ל לא יכולים לבוא לידי ביטוי. אני זכיתי בצוות כזה".
איזה טיפ היית נותן למנהל שיווק בתחילת דרכו?
"שיווק אינו מדע מדויק, ואינו נכס של אדם אחד בחברה. המכירות שחיים את השטח, ההנהלה שרואה חלקים נוספים בפאזל- מכולם צריך ללמוד. תקשיבי לכולם, ורק אחרי שהקשבת תדעי איך ליצור את הדבר הנכון".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה