שיווק ופרסום

בתוך 7 שנים: זו הפרסומת שתעלם לחלוטין מהעיתונים

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית: פרסום מוצרי עישון בעיתונות יופחת בהדרגה עד שייאסר כליל בעוד כ-7 שנים
מערכת ice |  1
עיתונים
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעות של חברי הכנסת עופר כסיף ומוסי רז, לתקן את חוק איסור פרסומות והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון. היו"ר ביטון פתח והזכיר כי בישיבה הקודמת קיבלה הוועדה את הפשרה של המציעים ובירך על כך.
כיום מוחרגת העיתונות הכתובה מהאיסור החל על אמצעי תקשורת אחרים לפרסם מוצרי טבק ועישון. כזכור, ח"כ רז וכסיף הציעו לבטל את ההחרגה באופן מידי, ולפני כשלושה חודשים, בדיון בו אישרה הוועדה את ההצעה לקריאה ראשונה, הציג ח"כ רז פשרה לפיה הפרסום של מוצרי העישון בעיתונות יופחד בהדרגה, עד שיאסר כליל בעוד 7 שנים.
 
היום ביקשו חברי הכנסת רז וכסיף שוב לקבל את הצעת הפשרה כמו שהיא, משום שתציל חיי אדם. ח"כ רז הוסיף כי דובר רבות על חשיבות הצעת החוק, והזכיר כי  הניח אותו על שולחן הכנסת כבר ב-2002. ח"כ ענבר בזק שיתפה כי היא מתחברת לרצון להעביר את החוק במהירות, אך היא עדיין מאוכזבת מהפשרה שנעשתה עם נציגי העיתונות.
מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, שבי גטניו, אמר כי הוא מביע תמיכה בהצעת החוק על אף שהוא אינה מושלמת וכי "עדיף ציפור אחד ביד מ-50 שנים על העץ". בכך הזכיר גטניו שהצעת החוק הראשונה בעניין הוגשה לכנסת כבר ב-1972.
יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, ברך גם הוא על הצעת החוק והביע תקווה שלא נתבדה כולנו בעוד שבע שנים, עת יכנס לתוקפו החוק באפריל 2029, והעיתונות תמשיך לפרסם ולעודד מוצרי עישון ובכך תטיל כתם על עצמה. יו"ר המועצה הישראלית למניעת עישון, עו"ד עמוס האוזנר, העיר שהחוק טעון תיקון בנושא הדיוור הישיר, וביקש ממשרד הבריאות לסייע באכיפה זאת.
להצעה הוגשו מספר הסתייגויות ולאחר שכולן נדחו אישרו חברי הוועדה את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. לפי ההצעה שאושרה, יבוצע תהליך הדרגתי שבסופו, ב-1 באפריל 2029, ייאסר הפרסום כליל. החל מה-1 באפריל 2025 תהייה הפחתה הדרגתית של 25% בשנה בהיקף הפרסומות, עד לאיסור מלא. בנוסף, במהלך תקופת המעבר, מאישור החוק ועד 1 באפריל 2025, יהיה פרסום בשטח כפול של מודעות נגד העישון.
לבקשת משרד הבריאות אושרו היום הגבלות נוספות שיחולו על הפרסום בעיתונות בתקופת הביניים, מאישור הצעת החוק ועד לאיסור המלא שיכנס לתוקף באפריל 2029, לפיהן פרסומת למוצר עישון לא תציג מוצר אחד, כמו סיגריה אלקטרונית, כעדיף על מוצר אחר. עוד אושר כי בפרסומת לא יוצגו ברקודים או הפניות לאתרי אינטרנט ולא יוצג מוצר העישון, אלא תמונה או איור של האריזה האחידה של אותו מוצר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה שאישרו לפחי הדיו להמשיך ולפרסם רעל (ל"ת)
    גועל 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור