בריאות

הסיגריות יאסרו לשימוש? זו ההצעה הקיצונית שמסתמנת

המאבק העולמי בהתמכרויות לעישון עולה שלב ובמנהל המזון האמריקאי, שנחשב מגדלור עולמי להחלטות בנושאי בריאות, מציגים היום הצעה שעלולה להפוך את שוק הטבק והסיגריות
מערכת ice | 
סיגריות (צילום FREEPIC)
מינהל המזון והתרופות האמריקאי מציע איסור על סיגריות בטעם מנטול וכל חומרי הטעם לסיגרים, למעט טעמי טבק, כך מסרה הסוכנות ביום חמישי. הסוכנות אומרת שלהצעה יש פוטנציאל להפחית באופן משמעותי מחלות ומוות מטבק על ידי "צמצום הניסויים וההתמכרות של בני נוער", כך לפי דיווחי חוץ.
"הכללים המוצעים יסייעו למנוע מילדים להפוך לדור הבא של מעשנים ויסייעו למעשנים בוגרים להיגמל", אמר שר הבריאות ושירותי האנוש, קסבייר בסרה, בהצהרה. "בנוסף, הכללים המוצעים מייצגים צעד חשוב לקידום שוויון בריאותי על ידי צמצום משמעותי של פערי בריאות הקשורים לטבק".
הסטנדרטים המוצעים מבוססים על "מדע ברור וראיות" המבססות את האופי הממכר והנזק של המוצרים בטעמים, אמרה הסוכנות. ההצעה מתבססת על חוק מניעת עישון משפחתי ופיקוח על טבק, שאסר על טעמי סיגריות - מלבד טבק ומנטול - ב-2009.
 
"הסמכות לאמץ סטנדרטים של מוצרי טבק היא אחד הכלים החזקים ביותר שהקונגרס נתן ל-FDA והפעולות שאנו מציעים יכולות לעזור להפחית באופן משמעותי את התחלת התחלת הנוער ולהגדיל את הסיכוי שהמעשנים הנוכחיים יפסיקו", אמר הממונה על ה-FDA, ד"ר רוברט קאליף, בהצהרה.
אריקה סווארד, עוזרת סגנית הנשיאה להסברה לאומית של איגוד הריאות האמריקני, אמרה ל-NPR שהצעד הוא "עניין גדול" ושהכללים לאסור מנטול הם באיחור.
"זה יציל חיים, במיוחד בקהילות שחורות וחומות בארצות הברית, וזה יפחית את עישון הנוער", אמר סווארד. "זה גם יוביל לכך שפחות אנשים יאובחנו או יחלו במחלות ריאות, סרטן ומחלות לב".
בשנת 2019, היו 18.5 מיליון מעשני סיגריות מנטול בני 12 ומעלה בארה"ב, לפי ה-FDA. שיעורי השימוש בסיגריות מנטול היו גבוהים יותר בקרב צעירים ובקהילות שחורות.
במשך עשרות שנים, תעשיית הטבק מכוונת לקהילות שחורות, אמרה פורטיה רדיק ווייט, סגנית נשיא לענייני מדיניות וחקיקה של ה-NAACP. במכתב בשבוע שעבר, הארגון דחק ב-FDA לאסור סיגריות בטעם מנטול ומוצרי סיגרים בטעמים.
 
"תעשיית הטבק, לאורך השנים, הם היו חסרי רחמים עם הכוונה שלהם", אמר רדיק ווייט ל-NPR. "הם למעשה התמקדו במובנים רבים, פרסמו הנחות במחירים שמושכים או נתנו חסות לאירועים, למעשה נתנו כסף למוסדות חינוך שחורים ולמנהיגים אזרחיים".
בינתיים, דובר חברת הטבק אלטריה אומר כי ההצעה תדחוף את המוצרים ל"שווקים פליליים בלתי מוסדרים שאינם פועלים לפי כל תקנות ומתעלמים מחוקי גיל המינימום". דניס הניגאן מהקמפיין לילדים נטולי טבק אומר שההצעה תשרוד אתגרים משפטיים.
"אני מאמין שהמדע כל כך חזק בתמיכה בכללים האלה והפוטנציאל להצלת חיים כל כך מבוסס שהכללים האלה יסתיימו סופית והם ישרדו את האתגר בבית המשפט", אמר הניגאן ל-NPR. ה-FDA יבקש את הערות הציבור על ההצעה למשך 60 יום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה