מדדים ומחקרים

נזקי הסגר נחשפים: 70% עלו במשקל, 18% מעשנים יותר

על פי סקר בקרב מתאמני הולמס פלייס, כ-80% מהנשאלים ציינו שלא הצליחו למצוא חלופה מספיק טובה למועדון הכושר שנסגר, כ-10% נוספים ציינו שלמרות שמצאו חלופה הם עושים פחות ספורט, כך ש-87% למעשה לא מצאו חלופה מספקת
כפיר אדר | 
הולמס פלייס (צילום הולמס פלייס)
סקר שערך מכון שילוב בקרב מתאמנים בקבוצת הולמס פלייס חושף כי המצב הפיזי והנפשי של המתאמנים התדרדר בסגר השלישי (לעומת השני) הולך ומדרדר. הסקר שבדק את ההשפעות של סגירת מועדוני הכושר במהלך הגל השלישי, בו השתתפו 3,023 מתאמנים מרחבי הארץ בגילאים: 18-90, חושף ממצאים קשים.
במוקד: 70% מהנשאלים מעידים שעלו במשקל במידה כזו או אחרת (לעומת 60% בסגר השני), כשני שליש מהם עלו לפחות 2 קילו ואף יותר מ-5 קילו (פחות ממחצית בסגר השני), 18% מהנשאלים מעידים שהם מעשנים יותר (10% בסגר השני). כ-80% מהנשאלים ציינו שלא הצליחו למצוא חלופה מספיק טובה למועדון הכושר שנסגר, כ-10% נוספים ציינו שלמרות שמצאו חלופה הם עושים פחות ספורט, כך ש-87% למעשה לא מצאו חלופה מספקת (82% בסגר השני).
כ-70% מהנשאלים מאמינים ששגרת האימונים שלהם לפני הסגר עוזרת להם להגן על עצמם בפני הקורונה. חלק ניכר ממנויי מועדוני הולמס פלייס מעידים על עצמם כי הם מרגישים פחות טוב פיזית ונפשית במהלך הסגר השלישי.
קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס: "תוצאות הסקר של מכון שילוב מוכיחות בצורה ברורה את מה שכולנו רואים ויודעים: בסגר השלישי אזרחי ישראל לא מצאו חלופה לאימון בחדרי כושר, עלו יותר במשקל וחזרו יותר לעשן. בכל המדדים המצב הורע ביחס לסגרים הקודמים. מועדוני הכושר חיוניים לא פחות מקופות החולים. אם בקופות עוסקים בטיפול במחלות, אנחנו במועדוני הכושר עוסקים במניעת מחלות, בטיפול בנפש, במצב הרוח ובתחושת החיוניות הבסיסית של האדם".
"מחקרים הוכיחו כי על כל השקעה של 1 פאונד בעידוד פעילות גופנית עממית, חוזרים למשק 4 פאונד במניעה של מחלות, ירידה בביקור אצל רופאים, פסיכולוגים, עלייה בתפוקה ועוד. אני קוראת לראש ממשלה והשרים לעשות את המעשה המתבקש, כפי שעשו ברחבי העולם, גם במדינות עם תחלואה קשה יותר ממדינת ישראל, לפתוח לאלתר את מועדוני הכושר ללא שום התניות ולאפשר למיליוני אנשים בישראל לעשות פעילות גופנית אשר הכרחית לבריאותם ולמצבם הנפשי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה