כסף וצרכנות

הסיגריות יוצאות משימוש: האם זה המוצר שיחליף אותן?

מנהל המזון והתרופות האמריקני הודיע בחודש שעבר על הוצאת מוצרי עישון בטעמים אל מחוץ לחוק. בזמן הזה, נראה שיצרניות הסיגריות מחפשות פתרונות לכיס ולצרכנים
מערכת ice | 
סיגריות (צילום FREEPIC)
יצרנית מרלבורו, פיליפ מוריס אינטרנשיונל, אישרה היום (רביעי) השקעה בהיקף של 16 מיליארד דולר לרכישת המתחרה Swedish Match כחלק מהדחיפה המואצת שלה לחלופות טבק ללא עישון.
לפי דיווח של ה-CNBC, מניות היצרן משטוקהולם הגיעו לשיא בסחר מוקדם לאחר שהדירקטוריון שלה הסכים להצעת ה-161.2 מיליארד קרונה במזומן של ענקית הטבק האמריקאית-שוויצרית. Swedish Match נסחרת כעת בפרמיה של 32% מאז הוכרז לראשונה על השיחות בין שתי החברות ביום שישי. לאחר נסיעה לא פשוטה מאז יום שישי, מניית פיליפ מוריס אינטרנשיונל נסחרת בעליות שולי.
העסקה, שכפופה כעת לאישור בעלי המניות, מסמנת את השלב האחרון במאמצים המתמשכים של פיליפ מוריס אינטרנשיונל להפחית את הסתמכותה על סיגריות מסורתיות על רקע הביקורת הציבורית הגוברת.
Swedish Match בת ה-107 ידועה בעיקר בייצור סניפים מסורתיים בסגנון שוודי, ממותגים "General Snus", סוג של כיס טבק ללא עישון אשר ממוקם בין השפה העליונה למסטיק כחלופה לעישון.
 
על אף שהמוצר לא חוקי באיחוד האירופי בגלל דאגות בריאותיות, הסנוס הכללי של Swedish Match קיבל אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקני בשנת 2019, לאחר שגילו כי הם מציגים סיכון נמוך יותר ל"סרטן הפה, מחלות לב וסרטן ריאות" מאשר סיגריות.
הרכישה ההימורית הזאת קורית זמן קצר אחרי שמינהל המזון והתרופות האמריקאי הציע איסור על סיגריות בטעם מנטול וכל חומרי הטעם לסיגרים, למעט טעמי טבק, בטענה ש"הכללים המוצעים יסייעו למנוע מילדים להפוך לדור הבא של מעשנים ויסייעו למעשנים בוגרים להיגמל", כך לדברי שר הבריאות ושירותי האנוש, קסבייר בסרה, שבהצהרה הוסיף, "בנוסף, הכללים המוצעים מייצגים צעד חשוב לקידום שוויון בריאותי על ידי צמצום משמעותי של פערי בריאות הקשורים לטבק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה