אייס
הגולשים משמיצים בפייסבוק: שטראוס, טרה ותנובה, מי מתמודד ומי שותק?
משבר הקוטג' הפך להסתערות חזיתית של גולשים על דפי הפייסבוק של המחלבות. שטראוס קשובה, תנובה שתקה עד אתמול מול 30 אלף איש וטרה החלה להגיב רק הבוקר (ב'). בדיקת אייס להתנהלות המחלבות ברשת החברתית
הקרב על הקוטג\' מתנהל בכמה חזיתות אבל הברומטר של הפייסבוק הפך לחשוב מכל. זה שמציג את תמונת המצב, מסעיר את המדינה ולבסוף גם נותן אינדיקציה לרלוונטיות ולמידת החשיבות של הנושא.
בדיקה של אייס וחברת DIBOOR מעלה כמה תובנות לגבי התנהלות 3 המחלבות המובילות בישראל שנמצאות בשבוע האחרון בעין הסערה. מי מהן מתנהגת כמובילת שוק, מרימה את הכפפה ומדברת עם הלקוחות, מי נרדמה בשמירה ומי מעלה מתכונים לפשטידות בזמן שהלקוחות סוערים על מחירי הקוטג\'.
דנה קול, מנכ\"ל DIBOOR, המתמחה בשיווק במדיה חברתית מסבירה: \"ניהול משברים ברשתות חברתיות הוא אמנות חדשה יחסית. בעבר העסיקו החברות הגדולות במשק יועצים אסטרטגים ואנשי יחסי ציבור כדי לנווט ולנהל משברים בתקשורת הכתובה והמסורתית, וכיום ניצב בפניהן אתגר חדש ולא פשוט: איך מתמודדים עם התקפות ישירות של צרכנים זועמים שלמדו מהי הדרך המהירה ביותר לקבל את תשומת לבם של ההמונים מחד ואנשי המותג מאידך: פוסטים על הוול\".
מכיוון שכמעט כל מותג המכבד את עצמו כיום מחזיק דף פייסבוק רשמי בו הוא מנסה ככל יכולתו לתקשר עם צרכניו, ובצורה הכי בלתי אמצעית שיש, הוא צריך לקחת בחשבון שבמקרה של משבר ציבורי קשה כמו משבר הקוטג\', הדף ינוצל על ידי הצרכנים כדי להוציא קיטור. ואיך מתמודדות עם הנושא שלוש המחלבות הגדולות, תנובה, שטראוס וטרה? ובכן, לא משהו.
31,000 חברים לתנובה והיא בשלה, מחיקות בעמוד והתעלמות מוחלטת
בדף של תנובה, כראוי למותג אדיר המימדים החולש על נתח שוק עצום, ישנם מעל ל-30,000 עוקבים. עם זאת, הפוסטים האחרונים שהועלו אליו ע\"י מנהלי העמוד לפני שבוע (!), ובהן פורטרטים של ילדים חוגגים את שבועות. לא זו אף זו, גולשים שנכנסו להביע את דעתם על משבר הקוטג\' מדווחים על מחיקות בעמוד. מאז 14 ביוני, עשרות רבות של עוקבים כתבו בעמוד, ולא התקבלה אפילו תגובה רשמית אחת מהמנהלים. ההתעלמות צורמת במיוחד על רקע המאמצים של תנובה להשתלט על המשבר בגזרת העיתונות המסורתית, וההתבטאויות השונות של בכיריה בתקשורת. 30,000 איש, ובמשך שבוע שלם רק דממה? נשמע כמו כישלון.
את הדף של תנובה מנהלת חברת BLINK בראשותו של שגיא חמץ המחזיק בתיק המדיה החברתית של המחלבה ולמעשה אמור להיות זה ששולט באווירת השיחות סביב מותגי החברה. חשוב לציין כי אסטרטגיית ניהול הדף של תנובה בנויה כך שדף הנחיתה למי שנכנס לעמוד החברה מציג קודם כל את פעילות \'עיצוב הטנא של החברה\', לאחר מכן בלחיצה על לשונית ה-WALL תוכלו להגיע לפוסטים של הגולשים אך גם שם תתקלו בתמונות של ילדים עטורי זרים עוד משבועות. רק בלחיצה על לשונית הפוסטים העדכניים, 3 פעולות לאחר דף הנחיתה ניתן להגיע ל\'צד האפל של עמוד הפייסבוק\' בו מוצגת תמונת המצב האמיתית של טענות הלקוחות כלפי החברה.
עדכון (20.6): אתמול (ראשון) לאחר פרסום הידיעה פרסמה תנובה סטטוס על קיר דף החברה, ובו נכתב: \"חברים יקרים, אנחנו קוראים ועוקבים אחרי התגובות שלכם וחשוב לנו לדבר בכנות ובאחריות ולא בסיסמאות.
אריק שור מנכ\"ל תנובה אמר הבוקר כי הקוטג\' הוא סמל למאבק צרכני רחב היקף ואנחנו רוצים להיות חלק מהפתרון. לכן הצענו את פתיחת השוק לייבוא והכנסת המוצרים חזרה לפיקוח כתחילת התהליך. אנחנו נעמוד מאחורי דברים אלו ונמשיך לפעול ולעדכן אתכם כאן בעמוד\".
אריק שור מנכ\"ל תנובה אמר הבוקר כי הקוטג\' הוא סמל למאבק צרכני רחב היקף ואנחנו רוצים להיות חלק מהפתרון. לכן הצענו את פתיחת השוק לייבוא והכנסת המוצרים חזרה לפיקוח כתחילת התהליך. אנחנו נעמוד מאחורי דברים אלו ונמשיך לפעול ולעדכן אתכם כאן בעמוד\".
הסטטוס נענה בתגובות רבות של גולשים, רובם דרשו \"מעשים ולא דיבורים\", אולם חלקם אף ציינו לטובה את השיח שהחלה תנובה לנהל עם הגולשים.
הנה פוסט שאותר בדף של תנובה ולא זכה לתגובה ממנהלי הדף: \"לא לשכוח, תנובה היא לא חברה ישראלית היא בבעלות קרן השקעות בריטית שמונעת רק מדבר אחד: רווחים. שלא יבלבלו אתכם עם ציורים של בתים ופרדסים!!!\".
ציון לשבח: ההתמודדות של שטראוס בוגרת, אחראית ועניינית
בדף של שטראוס, הבינוני בגודלו (12,920), ישנה התייחסות שוטפת לנושאים שהגולשים מעלים. אם זה בנושאי שכר העובדים, אחריות תאגידית, וגם משבר הקוטג\'. אמנם עבר כמעט שבוע מאז תחילת המאבק, אבל היום (יום א\') שטראוס העלו התייחסות רשמית ופייסבוקית תקדימית לנושא: \"חברים יקרים, חשוב לנו שתדעו שכמו תמיד, דעותיכם ומחשבותיכם - חשובות לנו. במהלך הימים האחרונים קראנו את הכל, ולמדנו את השיח, וכפי שראיתם, לא חסמנו את האפשרות שלכם להגיב כאן בכדי שנוכל לענות לכולכם. ברגעים אלה אנחנו לוקחים חלק פעיל מכנס המזון המתקיים כעת ונשמח לשתף אתכם בדיאלוגים והפאנלים השונים\".
בניגוד לתנובה שממלאת פיה מים, שטראוס טורחים לענות על חלק מן הפוסטים העולים בעמוד, ואף להוציא תגובה רשמית שמנוסחת בשפה מאוד מתונה ונבונה, עם דגש על החשיבות שהקבוצה מעניקה לתחושות ולמחשבות שמעלים לקוחותיה. בנוסף, היא אינה מתמקדת רק במשבר, אלא מעלה במקביל פוסטים בנושאים אחרים, מן ניסיון (אולי עקר בינתיים) לחזור לשיגרה.
טרה לא בפוקוס: הגולשים כועסים והיא מעלה מתכונים לפשטידות
למחלבת טרה המחזיקה בדף קטן יחסית (11,630), יחס משונה למשבר. שלא כמו תנובה השותקת לחלוטין, או שטראוס שהגיבה באיחור, טרה ממשיכה להעלות מתכונים לפשטידות, עוגות ופבלובות, כשהמתכון האחרון עלה ביום חמישי, בשיא המשבר התקשורתי. לעשרות המגיבים בעמוד, איש אינו עונה. מוזי ורטהיים, מבעלי טרה, התבטא בצורה חריפה על העליהום הציבורי על המחלבות, אך איש ממנהלי העמוד לא חשב אפילו להעלות תגובה רשמית לדף.
בין הפוסטים האחרונים בדף איתרנו את זה. \"לטרה: אני רואה שאתם ושאר יצרניות החלב שותקים ולא מגיבים בתקשורת. האם זה מראה שיש לכם מאפיה אחת עם שאר יצרניות החלב, וקרטל מחירים למוצרי החלב? אם אתם לא מגיבים בתקשורת אז יתכן והחשדות שלי נכונים וכדאי שהממשלה תאפשר יבוא גדול של מוצרי חלב מתחרים\".
עדכון (20.6): הבוקר (שני) העלתה טרה סטטוס ראשון המתייחס למשבר הקוטג\' בדף הפייסבוק שלה, בו נכתב: \"מחלבת טרה לוקחת חלק פעיל בדיונים המתקיימים בנושא הקוטג\', כדוגמת ועדת הכלכלה בכנסת, על מנת למצוא פתרון אשר יטיב בראש ובראשונה עם הצרכנים. אנו תמיד שמחים לשמוע את דעתכם בעמוד הפייסבוק, תמשיכו לעקוב ואנו נמשיך לשתף בקרוב\".
דנה קול מחברת DIBOOR מסכמת: \"ישנה תחושה כי הזירה החברתית בישראל מוזנחת על ידי המותגים הגדולים. החברות אשר מפעילות את עמודי הפייסבוק טרם למדו להתמודד עם משברי ענק מסוג זה, כך גם תנובה וטרה. ציון לשבח (יחסי) אפשר להעניק לשטראוס, שמנסה, בכלים המצומצמים והמוגבלים שברשותה, להתמודד עם זעם הצרכנים\".
עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלו תגובות מהחברות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(30):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
24.(ל"ת)רחל 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
23.(ל"ת)רחל 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
22.לא ממש הורידו מחיריםרחל 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0למרות ההצהרות מחיר הקוטז לא ירד גם בתנובה וגם בטרה הורידו רק את מחיר הקוטז 5% השאר עדיין עולה 7.9 ש"ח שימו לבסגור
-
21.קוטג מקולקל בטרהיוסי 06/2011/21הגב לתגובה זו0 0שנה שלמה קניתי קוטג טרה כדי לעודד תחרות .טעיתם כשישרתם מחיר עם האחרים.לא תראו אותי יותר!!סגור
-
20.המאבק: הולכים על הקוטז' האמיתידודי 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0הולכים על הקוטז' האמיתי די למאבקים קטנטנים, שגימיקאים ואנשי הון שלטון ידעו איך להיחלץ מהם הגיע הזמן למאבק האמיתי, על הקוטז' האמיתי, ואם לא קוטז' לפחות קורת גג סבירה. אנו 'קבוצת מחאה חדשה' הנקראת: "הולכים על הקוטז' האמיתי" - די לניצול האזרח - . מבקשים מכל מי שבידו להעלות את הדברים ולהעתיקם לכל פורום ופורום, בכל עניין ועניין, לא משנה אם הכתבה מדברת על חדשות, עסקים, מזון, תרבות, או ביגוד, תמיד תמיד תכניסו את המחאה הבאה, עד שהרשת כולה תוצף במטרה האמיתית, לא ניתן לשקרים ולסילופים ולפקידי השלטון בישראל לשחק עלינו בגימיקים, במסיבות עיתונאים, בהצבעות בכנסת. זה עשור שחברו להם אילי הון עם אבירי שלטון במטרה ברורה להרוויח הון על חשבוננו האזרחים הישרים, אלו במחירים מופקעים, ואלו בתכסיסי מיסים, וחוקים בירוקרטיים. בישראל כמיליון איש שאינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש קורת גג סבירה, באזור סביר, בלי לאבד עבודה וחברה. בישראל מערכת משומנת של בירוקרטיה וחוקים מתוזמנים שיוצרים עליית מחירים מכוונת וחלוקת ההון והשלטון ברווחים. בישראל אדם ממוצע עובד חצי יום במשך כל ימי חייו רק בשביל הזכות לפרטיות תחת קורת גג. בישראל לפני 2 עשורים משכורת של 5 שנים הספיקה לקורת גג אפי' במרכז - והיום 50 שנה. בישראל לפני 2 עשורים היה גם מעמד ביניים - היום או עשירים ואו עניים בישראל עבדים מודרניים, שכל חייהם משועבדים להישרדות - ומנגד פריצים מודרניים ששולטים בהם בשיטות מודרניות. די לניצול, הולכים על הקוטז' האמיתי. מטה המאבק מכריז 2 יעדים עיקריים: 1. לא קונים כל דירה בכל אזור שהמינהל ספסר בו - 3 חדרים לא יותר מ 500,000 ש"ח, 4 חדרים לא יותר מ 600,000 ש"ח. 2. לא קונים כל דירה שהמינהל מספסר בו ללא מימון 100% בערבות המדינה. להלן ההסבר, אך נדגיש: שום פשרה וגימיק חילופי לא יתקבל. מחזירים את הכח לאזרח. 1. לא קונים שום דירה שהמינהל מספסר (מכרזים, משתכן וכו') ביותר מ 500,000 ש"ח ל 3 חדרים כולל הכל- אבל הכל. ודירת 4 חדרים לא תעלה יותר מ 600,000 ₪. בכל מקום ובכל אזור שבהם המינהל מפשיר קרקעות, - שהמינהל יתייבש עם האדמות שלו, יזמים וקבלנים שישקיעו במכרזים במחירים לא סבירים (כנ"ל) שיתקעו עם הדירות, לא מעניין אותנו פיתוח, שמאות קרקע, מע"מ, מס רכישה, היטל השבחה, וכל הסיסמאות היפות שנבנו כדי לאמלל לנו את החיים - כי חיים רק פעם אחת. 2. לא קונים דירות במקומות הנ"ל ללא מימון 100% של המדינה, קרי שהבנק ילווה את האחוזים שהוא מוכן, והמדינה תערוב לו על יתר האחוזים עד 100%, ללא כל תלות בחישוק המרושע והמטופש של גובה ההכנסות, בתנאי שבן זוג אחד עובד משרה מליאה. באנגליה המדינה מעניקה מענק גדול לכל זוג כמתנה, וחוץ מזה עריבה לו להלואה ל 100% מימון. ה'כלכלנים' סליחה: ה'קלקלנים': יזעקו?? ותשובתינו כי מי שלא יעמוד בהחזר, ניתן לכפות עליו פריסה ליותר שנים בתנאי שאכן לא עומד בהחזר בפועל. הולכים על הקוטז' האמיתי: אנו מבקשים שוב ושוב להפיץ תוכן זה בכל הפורמים, ובל סוגי הכתבות שיש באינטרנט, ביוטיוב, ובכל אמצעי (העתק : הדבק) ללא קשר לנושא הכתבה, כי כשכואב צועקים, חורגים מהנורמה. פשוט להפציץ את הרשת בתוכן זה, או לפחות בסיסמא: הולכים על הקוטז' האמיתי - מחזירים את הכח לאזרח. גם בפיסבוק, אנא כל אחד שיעשה כמה שיותר לייקים, ומי שבידו: ליצור קבוצות חדשות. הולכים על הקוטז' האמיתי - מחזירים את הכח לאזרחסגור
- טען עוד
-
19.מוצרי חלב ....תוספות מיםאיציק 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0בחלק גדול מהמוצרים ...בעיקר גבינות חצי קשות...כלל אין חלב..מכניסים קורנפלור...או אגר..אבקת חלב...ותוספים....ומוכרים מ..י..י..ם..וכאילו גבינה...וכן ניתן לייבא גבינות קשות...ועודסגור
-
18.ניתוח חף חף מכל מקצועיות או אובייקטיביותקרקרים 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0צחוק מעבודהסגור
-
17.פשוט לא לקנות.מבין עניין 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0לצמצם עד ל-0 קניות כל מוצרי החלב, וזה לא קשה, אפשר להתחיל בכל מיני מעדנים למינהם עם כל מיני שטויות בפנים במחירים של לצאת לאכול במסעדה, ולא רק שהמחירים מופקעים זה לא משביע ולא עושה כלום. לקנות מוצרים זולים כמו אשל ולבן שהם גם מזינים הרבה יותר ומכסימום מוסיפים מעט סוכר. ואז המכירות של כל החברות יפלו בעשרות אחוזים והם יפסיקו לזלזל בנו הלקוחות. אני עושה את זה כבר מזמןסגור
-
16.אין על אייס ועל הכתבות הלא נגועות שלכם (ל"ת)נעמה 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.לגברת דנה קוליהודה יריב 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0הביקורת שלך יכולה להיות רלוונטית במידה ואת נטולת אינטרסים. מאחר ואת מקיימת תחרות ומשווקת שירותים כמו ספקי שיווק חברתי המתחרים לך ולטובת הדיון היית שמחה אם היה לך את אחד מהלקוחות הנל, על כן הביקורת לא במקום. נהפוך הוא. אייס ו או ביזפורטל- העורך הראשי רצוי וכדאי שהיה מפעיל כאן שיקול דעת ונותן לגוף אובייקטיבי לסקר. המטומטמים היחידים היו ויהיו הצרכנים. חודש איפוק בצרכים בסיסיים יאפשר הוזלה משמעותית או לחילופין מעבר למוצרים אלטרנטיביים.סגור
-
14.הבעיות ועברות נוספותנ 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0מפלים שער נשים לרעה לעומת גברים מתשאלים בראיונות לגבי מצב משפחתי וגיל שאפו לעופרה שטראוס האישה הצעירה ויור תנובה כנ"לסגור
-
13.קוטגאורה 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0צריך למתן את המחיריםסגור
-
12.אייס מדברים על צנזורה בדיונית אבל מצנזרים (ל"ת)תגובות 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.חברים שלכם?מצאתי אותכם 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0כל המותגים האלו שמבקשים מאיתנו שנמצא אותם בפייסבוק יש להם תופעה נפלאה של לשתוק שאנחנו מוצאים אותם ואומרים להם מה שלא מצא חן באוזנהם. ככה היה עם בנק לאומי, ככה עם תנובה. טעות.סגור
-
10.מישהו שמע פעם על חברת DIBOORשאלה 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0או על גברת דנה קול שמבקרת התנהלות של החברות הגדולות במשק בזמן משבר? כמה משברים את ניהלת והאם זה היה עבור מכון מגיד, מחירון לוי יצחק או מלון גורדון? כולם כמובן תיקים גדולים שמשתווים בגודלם לטרה, תנובה ושטראוססגור
-
תודה וברכהדנה קול 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0נראה לי שאפילו אמא שלי לא בקיאה כל כך בלקוחות של דיבור כמו הכותב הנ"ל. אנחנו מחפשים מנהלי לקוחות, אולי זה המקום להציע את עצמך?סגור
-
לא השיגו אף אחד אחרתשובה 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0כי החברות והיועצים בשוק שיודעים מה הם עושים ועובדים עם חברות בסדר גודל הזה מנהלים את המשבר הנוכחיסגור
-
מי מנהל?אליה דנן 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0אם כל כך הרבה אנשים עסוקים בלנהל את המשבר הזה, אז איך הוא מנוהל רע כל כך? אולי הגיע הזמן שכל אותם גדולים ביעוץ תקשורתי יפנו את כסאם לאנשים מעט פחות מנותקים מעם.סגור
-
9.חרם על מוצרי חלבצרכן לחוץ בכיס 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0גבירותי ורבותי אין שום ערך תזונתי לכל מוצרי החלב חוץ מחלב אם שמניקה את תינוקה. לכן אני לא צורך מוצרי חלב . תיבדקו אותי .סגור
-
8.הבהלתם את תנובה , העלו התייחסותאלי 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0אמנם מרחיקה את האשמה למישהו אחר ותומכת כאילו בפתרון משבר, אך העלו לפחות משהו . שאפו לכם.סגור
-
7.הבעיה היא לא ביצרניות, זכותם לתבוע כל מחיראנונימי 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0הבעיה היא בממשלה שאוסרת על תחרות מבפנים ומבחוץ. אסור להתערב לחברות פרטיות במחירים שהם דורשות, זה זכותן המלאה. אבל ניתן לגרום להם להוריד מחירים מרצון כשיוצרים תחרות. זה נקרא שוק חופשי וקפיטליזם. כמובן יגידו לכם שקפילטיזם יצר את הבעיה אבל האמת היא שהממשלה היא האחראית.סגור
-
מקור הבעיה הוא בנומאיר 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0אנחנו הבעיה ואנחנו הפתרון,אפשר לחיות חודש אחד ללא קוטג, לא ייגרע ממנו מאומה,אבל המחלבות ילמדו לקח ויבינו שאנחנו עם שיש לו עמוד שדרהסגור
-
6.שתיקת הכבשים של תנובה - להחרים את מוצריהשבי 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0שתיקה כהודאה. תנובה שולטת בשוק הקוטג', שטראוס וטרה נמצאות בשוליים. השתיקה של תנובה בפייסבוק מלמדת שבחברה הזו לא רוצים להתמודד עם הציבור. הדרך היחידה היא להחרים את כל מוצרי תנובה ולקנות את המקבילים שלהם אצל המתחרים. אם תנובה תתחיל לתמחר בצורה הגיונית השאר יגיעו אחריהסגור
-
תנובה.....איציק 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0דווקא תנובה..עם פרשות עבר של תוספות כימיקלם..נגד הקצפות..ועוד ...ואם מחיר לבן עולה 1.44 זה גם מחיר..עלות היוגורט..שניתן להכין בבית ב..5..דקות..סגור
-
5.אילנה שמול 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0אני אבא לשני ילדים ואני לא אקנה קוטג' עד שהמחיר ירד לשלושה שקליםםםםםםםםם.סגור
-
4.חחח טרה? שוקיסטיםהלו תתעוררו בשביל 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0מה יש לכם דף פייסבוק. כדי להעלות תמונות או כדי לדבר עם הלקוחות?סגור
-
3.שטראוס פשוט מבינים מה לעשותקוטג' 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0גם אם הם לא ירגיעו אף אחד מ-12 אלף החברים של המותג בפייסבוק לפחות מישהו שם יודע שבשטראוס לא טומנים את הראש עמוק באדמה עד יעבור זעםסגור
-
2.תנובה. ראיתי את הדף, פשוט מביש (ל"ת)אין אף יד מכוונת 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.לא מדובר בהוצאת קיטור, היצרניות חייבות להבין.אילנה שמול 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0זו העת שבה הלקוח לא רק יכול להשפיע, הוא ממש ממש יכול להכריע. מחיר הקוטג' הוא מעין קש ששבר את גב הגמל, מכאן תתחיל "התדרדרות" של עוד חברות גדולות, אשר חלבו וחלבו וחלבו את הלקוח, עד הגיעו מים עד נפש. אני חוזרת וכותבת את תגובתי שוב ושוב בפוסטים שונים: קוטג' וגבינה לבנה צריכים לעלות 2.5ש"ח בלבד. אגורה לא יותר. קוטג' או גבינה לבנה עולים 7.20ש"ח,(ויש מקומות 8 ש"ח). זוג הורים+3 או 4 ילדים קונים 2 אריזות ביום = 14.40 ש"ח כפול 30 ימים=432 ש"ח או כפול 364 ימים (לא כולל כיפור)=5241.60 ש"ח!!! חבל שלא יכולה להבליט כאן את הסכום. 5241.60 ש"ח בשנה !!! אתם קולטים? אשכרה משכנתא על 250 גרם. מה נסגר עם יצרני הגבינות, אין להם נשמה? מאיפה החזירות הזו? איסוף כסף זו התכלית? קוטג' וגבינה לבנה צריכים לעלות 2.5ש"ח בלבד. אגורה לא יותר.סגור
-
אני לא אומר שלא צריך להרוויחאלי 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0כל יצרן ולא חשוב באיזה תחום חייב להרוויח אבל וזה אבל גדול אל תהיה חזיר על חשבון הצרכן יש מושג שנקרא פרופורציה אני מקווה מאוד שהצרכנים יעשו חרם על כל מוצר שנראה להם יקר וכך נצליח להוריד מחירים בהצלחהסגור


