רכב

המכה לנהגים בישראל נחשפת: אלו המסים החדשים שייכנסו ב-1.1.2025

האוצר זקוק בדחיפות למקורות הכנסה נוספים, והמהלך צפוי להניב כ-650 מיליון שקל ועל כן יבוצע קיצוץ רוחבי של 4,000 שקל בהטבת "המס הירוק", שיחול על כל קטגוריות הרכב, הרכבים החשמליים צפויים לספוג את המכה הקשה ביותר, עם ביטול הטבת מס הקנייה והעלאתו מ-35% ל-83%.
מערכת ice |  6
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ישראל עומדת בפני מהפכה בשוק הרכב, כאשר משרד האוצר מתכנן שינויים מרחיקי לכת במיסוי כלי רכב החל מינואר 2025. על רקע המלחמה המתמשכת והצורך הדחוף במקורות מימון נוספים, האוצר פונה לשוק הרכב - מקור מס משמעותי שהניב כמעט 14 מיליארד שקל ב-2023. התוכנית החדשה כוללת קיצוץ בהטבת "המס הירוק" וביטול ההטבה לרכבים חשמליים, צעדים שצפויים להוביל להתייקרות משמעותית במחירי הרכב.
בגלובס ניתחו כי המהלך המרכזי הוא קיצוץ רוחבי של 4,000 שקל בהטבת "המס הירוק", שיחול על כל קטגוריות הרכב. האוצר מנמק זאת בצורך לשמור על שיעור מס אפקטיבי של 72%, אך למעשה מדובר בהעלאת מיסים מוסווית. השינוי צפוי להשפיע במיוחד על רכבים קטנים וידידותיים לסביבה, שעד כה נהנו מהטבות משמעותיות. במקביל, מחמירה הנוסחה לחישוב קבוצות הזיהום, מה שיגרום לרכבים רבים "לטפס" לקבוצות זיהום גבוהות יותר ולאבד עוד מההטבות.

הרכבים החשמליים צפויים לספוג את המכה הקשה ביותר, עם ביטול הטבת מס הקנייה והעלאתו מ-35% ל-83%. למרות "פיצוי" מסוים בדמות שמירה על הזיכוי המלא במס הירוק, ההתייקרות צפויה להיות משמעותית - החל מ-7,000-8,000 שקל ברכבים משפחתיים ועד עשרות אלפי שקלים ברכבי יוקרה חשמליים. עם זאת, ייתכן שיצרנים סיניים, הנאבקים במכסים באירופה, ינסו למתן את העלייה כדי לשמור על נתח השוק בישראל.
השפעת השינויים תורגש בהדרגה במהלך 2025, כתלות במלאי הרכבים שיובאו לפני העלאת המס. אתגרים לוגיסטיים הנובעים ממצב החירום והתנודות בשער החליפין עשויים להשפיע על היקף היבוא. במקביל, שוק הרכב המשומש צפוי לחוות עלייה במחירים, אך זו תלויה בביקוש שעלול להיפגע אם המצב הכלכלי יורע.
למרות לחצים מאחורי הקלעים, הסיכוי לשינוי ברגע האחרון נראה קלוש. האוצר זקוק בדחיפות למקורות הכנסה נוספים, והמהלך צפוי להניב כ-650 מיליון שקל. עבור הצרכנים, המשמעות היא שהקניה או שדרוג הרכב עשויים להפוך ליקרים משמעותית בעתיד הקרוב, מה שמעלה שאלות לגבי עתיד התחבורה והניידות בישראל ועל השפעת המדיניות על איכות הסביבה והכלכלה המקומית.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אני נכה מתקזז לי המס ב100% מחליף את הרכב כל 4 שנים
    טוב 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם כדאי לי להחליף את הרכב השנה או לחכות לשנה הבאה אשמח לעיצה תודה
    סגור
  • 5.
    רעיונות של אפס בכלכלה
    מירי 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    13 2
    במקום לבטל 20 משרדי ממשלה מיותרים, לבטל את הכספים הקואליציונים ולהפסיק להאכיל פרזיטים. כל אלה יתנו את כל הכספים שצריך.
    סגור
  • 4.
    עליית מס ב83%
    רון 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין כסף לקנות אוכל אז ירוצו לקנות רכב שהעלו את המס עליו ב83%??? הפתרון הטוב ביותר לא לקנות רכבים חדשים . קנית רכב חדש איבדת בשנה הראשונה לפחות30% אחוז מערכו ותוסיף עוד 83% מס עושה את הקניה ללא כדאית לך תסביר את זה לעם
    סגור
  • 3.
    לעלות יותר…
    רפאל 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ברור שצריך צריכים למלא את הקופות של הכספים הקואליציונים…
    סגור
  • 2.
    חשב הנמושה באוצר הורס את מדינה!!!
    אורי 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    11 3
    אמרו לו מודיס s &p טובי המומחים אתה רוצה להציל את מדינה הדרך היחידה היא לשתף דתיים לשתף במאגר עבודה ובצבא בלי זה הלכה המדינה אבל ככה זה שיש מטומטם שכמו ביבי רק דואג לכסא שלו במקום להילחם או להתפטר עם ביבי וסמוטריץ על נושא הדתיים
    סגור
  • 1.
    סמוטריץ לכלא.הורס בכלכלה ומצית שינאה.
    דניאל 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    22 2
    הסתה מסוכנת, פרעות בגדה, התנגד לפדיעה בנסראללה ועוד. מקומו במקום סגור, לא בממשלת ישראל. ומי האחראי להבאתו? נתניהו.
    סגור