קריירה ולימודים

איגודי העובדים, היוצרים והשחקנים ליו"ר הכנסת: הצל את הפקות המקור

מיקי לוי קיבל פנייה בהולה: "ללא אסדרה, רפורמת הסיבים תביא לחיסולה של תעשיית הפקות הישראליות, במרוץ האסדרה הטכנולוגית והקדמה הטכנולוגית יש לה גם צד שלילי, אולי נסתר מעט מן העין, שגורמת לפגיעה אנושה ביצירה הישראלית ושומטת את הקרקע מתחת לרגלי העוסקים בתעשיית הטלוויזיה המקומית והפקות המקור"
כפיר אדר |  1
הפקות קולנוע וטלוויזיה (צילום unsplash ,pixabay)
איגודי העובדים, היוצרים והשחקנים בטלוויזיה ובקולנוע פנו הבוקר (שני) ליו"ר הכנסת מיקי לוי  בבקשה למעורבותו בקידום חובת ההשקעה בהפקות מקור ישראליות במסגרת חוק ההסדרים לצד הרפורמה לפרישת סיבים אופטיים. 
"נבקש לברך את הכנסת עת מוגש תקציב המדינה ואת ממשלת ישראל על קידום פרישת תשתיות תקשורת מתקדמות שהינה יוזמה מבורכת וראויה עבור מדינת ישראל. יחד עם זאת, במרוץ האסדרה הטכנולוגית והקדמה הטכנולוגית יש לה גם צד שלילי, אולי נסתר מעט מן העין, שגורמת לפגיעה אנושה ביצירה הישראלית ושומטת את הקרקע מתחת לרגלי העוסקים בתעשיית הטלוויזיה המקומית והפקות המקור".
"יצירה טלוויזיונית היא חלק מתרבותה של כל מדינה. במדינה קטנה כמו ישראל, ששפתה ותרבותה הינה נחלת מעטים ביחס לעולם, ישנה חשיבות רבה בהשקעה בתוכן מקומי. מיום שהחלו שידורי הטלוויזיה בישראל, קשר המחוקק את היצירה המקומית עם הכנסות הגופים שמתפרנסים ממנה בהטלת חובות להשקעה בהפקות ישראליות בעברית. בשנים האחרונות, עם העברת השידורים מהטכנולוגיות הישנות (הכבלים והלווין) לשידורים על גבי האינטרנט, כמו חברת פרטנרTV וסלקוםTV, שידורים אלו מצויים מחוץ למסגרות האסדרה הנוכחיות ואינם מחויבים בהשקעה בתוכן ישראלי מקורי". 
"בנוסף לאלה, מצטרפות גם חברות הכבלים והלווין המספקות שידורים על גבי תשתית האינטרנט באמצעות שירותי +YES ,TV STING ,TV NEXT ואחרות. כתוצאה מכך, חובת ההשקעה בהפקות ישראליות בעברית מצטמצמת בכל שנה בשליש.
"פריסת הסיבים מהווה עליית מדרגה טכנולוגית של העברת התוכן לציבור אך מאידך, מסיטה את שירותי התוכן מהכבלים והלווין, אשר רק הם מאוסדרים בחקיקה ולכן, לצד המהלך הטכנולוגי שהממשלה מקדמת נדרש, באופן מיידי, מהלך אסדרתי בשוק הטלוויזיה ובשירותי התוכן המשודרים על גבי האינטרנט בכדי להשלים את הרפורמה כראוי. האסדרה חייבת לכלול את עקרון הניטרליות הטכנולוגית להעברת שידורי הטלוויזיה שתהווה מודל בסיס להשקעה ביצירה ישראלית, אשר מבוסס על הכנסותיהן של כלל חברות התקשורת. 
"אנו מבקשים את התערבותך המיידית, לקידום חובת ההשקעה בהפקות מקור ישראליות במסגרת חוק ההסדרים לצד הרפורמה לפרישת סיבים אופטיים. שאם לא כן, רפורמת הסיבים תביא לחיסולה של תעשיית הפקות הישראליות וחיסולה של השפה העברית.
על המכתב ליו"ר הכנסת חתומים  מנכ"ל איגוד התסריטאים עו"ד ליאור תמאם, מנכ"ל איגוד הבמאיות והבמאים רועי אלבה, מנכ"ל אק"ט איתמר אביטן ומנכ"ל שח"ם-ארגון השחקנים אבי בן הלל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל
    משה 08/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שהמפיקים לא גם איתכם.
    סגור