קריירה ולימודים

זה המוסד האקדמי שיהפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל

המרכז הבינתחומי בהרצליה יקבל סוף סוף הכרה מהמדינה והמל"ג, כאשר לאחר 27 שנה יקבל הכרה כאוניברסיטה וישנה את שמו ל-"אוניברסיטת רייכמן", אבל עדיין בלי תקצוב מהממשלה
מערכת ice | 
אוריאל רייכמן (צילום יחצ)
לאחר 27 שנה מאז הקמתו, המרכז הבינתחומי הרצליה יוכר כאוניברסיטה באופן רשמי – זאת בעקבות החלטת המועצה להשכלה גבוהה מהיום (שלישי) לאמץ את המלצתה הגורפת של ועדה המומחים המיוחדת שמונתה על ידה לבדיקת סוגיית מתן ההכרה למרכז הבינתחומי הרצליה כאוניברסיטה.
על פי חברי הוועדה "המרכז הבינתחומי מתאים להיות אוניברסיטה,  תוך הבטחת רמה אקדמית מחקרית מעולה העומדת בסטנדרטים מספקים לאוניברסיטה".
דו"ח הוועדה הינו האחרון בשורה של דו"חות משבחים שכתבו ועדות מומחים בינלאומיות, אשר מונו על ידי המל"ג, לבדוק את כשירותו האקדמית של הבינתחומי כמוסד אקדמי המקיים מחקר מתקדם ומסמיך לתארי דוקטורט. בוועדות ישבו מומחים מאוניברסיטאות מובילות בעולם ועל בסיס המלצותיהם הוסמך הבינתחומי על ידי המל"ג להעניק תארי דוקטורט במשפטים, במדעי המחשב ובפסיכולוגיה.
ההחלטה להכיר בבינתחומי כאוניברסיטה התקבלה 27 שנים לאחר שהמוסד הוקם על ידי פרופ' אוריאל רייכמן, במודל אוניברסיטאות העילית האמריקניות. במטרה להפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל: מוסד אקדמי מוכר ועצמאי, במעמד של מוסד ללא כוונות רווח (מלכ"ר), שאינו תלוי בתקצוב המערכת הציבורית-ממשלתית ופעילותו ממומנת משכר לימוד ומתרומות.
כעת, ובהתאם להחלטת הדירקטוריון והאספה הכללית של הבינתחומי הרצליה משנה שעברה, ישנה המוסד את שמו באופן רשמי לאוניברסיטת רייכמן. שינוי השם לאוניברסיטה נועד לשקף נאמנה את אופיו כמוסד אקדמי מחקרי, אשר מעניק תארי דוקטורט ופועל בסטנדרטים האקדמיים המחמירים ביותר. לצד זה, ביקשה האספה הכללית לכבד את הנשיא והמייסד, אשר הודיע על סיום כהונתו כנשיא, ולקרוא את המוסד על שמו. זאת, בהוקרה על חזונו השאפתני להקים אוניברסיטה שתכשיר את מנהיגות העתיד של מדינת ישראל, ברוח הציונות וערכי הכרזת העצמאות, ובהוקרה על נחישותו במימוש החזון ועל יזמותו פורצת הדרך, אשר הציבו את הבינתחומי בשורה הראשונה של המוסדות האקדמיים בישראל.
.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה