קריירה ולימודים

עובדי גוגל בסכנה? דליפה חמורה במשרדי החברה

דליפה מסוכנת הביאה לאשפוזנם של שמונה עובדים בבניין משרדים במנהטן בו שוכני משרדי החברה. כוחות הצלה פינו את הפצועים 
מערכת ice | 
גוגל במתקפה חריפה (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
שמונה אנשים אושפזו לאחר דליפת פחמן חד חמצני בבניין משרדים במנהטן הכולל את משרדי גוגל, כך לפי דיווחי חוץ המתבססים על דיווחים רשמיים. 
גוף שירותי הכבאות של ניו יורק, ה-FDNY הגיב לדיווחים על קריאות רבות באשר לחד תחמוצת הפחמן בקומות העליונות של הבניין המסחרי ב-85 10th Ave. בצ'לסי בסביבות השעה 16:30, ביום שבת.
שמונה חולים הועברו לבתי חולים באזור בתנאים לא ידועים. לפחות חמישה חולים הראו תסמינים להרעלת פחמן חד חמצני, אמרו מקורות. נכון לעכשיו, לא ברור אם הנפגעים או חלקם היו עובדי גוגל.
הכבאי שהגיעו לזירה "אווררו והפחיתו את מקור הדליפה", והאירוע בשליטה, אמר FDNY.
האירוע מתרחש ברקע פרסום הדו"חות הרבעוניים של גוגל הבוקר. הכנסות החברה בחודשים אפריל עד יוני הסתכמו ב-69.7 מיליארד דולר, לעומת ממוצע ציפיות של 69.9 מיליארד דולר. זו הפעם הראשונה מאז 2015 שהחברה מפספסת את תחזית ההכנסות. רק לשם השוואה, הנתון מהווה עלייה של 13% בשנה – לכאורה טוב למדי, אך בהשוואה לזינוק בשיעור של 62% שרשמה החברה בנתון המקביל לפני שנה, מדובר בהאטה כמעט לאפס קמ"ש בצמיחה.
הרווח התפעולי עמד על 19.5 מיליארד דולר, המהווים שולי רווח של 28%, ועלייה של בקושי חצי אחוז לעומת רווח תפעולי של 19.4 מיליארד דולר לפני שנה; הרווח הנקי עמד על 16 מיליארד דולר לעומת 18.5 מיליארד דולר לפני שנה; והרווח למניה עמד על 1.21 דולר, לעומת ציפיות ל-1.32 דולר.
הכנסות הפרסום במנוע החיפוש הגיעו ל-40.7 מיליארד דולר; הפרסום ביוטיוב ל-7.3 מיליארד דולר, וסה"כ הכניס תחום העיסוק הרווחי ביותר של גוגל 56.3 מיליארד דולר – עלייה של יותר מ-10% בשנה, ומעט מעל חלק מהציפיות שדיברו על 56.1 מיליארד דולר. הנתון הזה הוא כנראה זה שגרם לזינוק במניית החברה – במיוחד לאור העובדה שאפילו לפי התחזיות הגבוהות יותר, שאותן פספסה החברה, היא היתה קרובה מאוד לעמוד ביעדים, לעומת חברות אחרות בתחום, כמו סנאפ וטוויטר, שהציגו בשבוע שעבר דוחות כה רחוקים מהציפיות בתחום מכירת הפרסומות שמניות כל החברות העוסקות בתחום – כולל גוגל ומטא (פייסבוק לשעבר) – צנחו בחדות.
 
בתחום הענן, בו משתרכת גוגל אחרי אמזון ומיקרוסופט, היא רשמה גידול מרשים מאוד – מהכנסות של 4.6 מיליארד דולר ברבעון השני של 2021 ל-6.3 מיליארד דולר ברבעון השני של 2022.
רות פורת, מנכ"לית אלפאבית וגוגל, הסבירה את הביצועים הקרובים ליעדים בכך ש"ההשקעות המתמשכות שלנו בתמיכה בצמיחה ארוכת-טווח משתקפות בביצועים החזקים שלנו".
מנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי, הוסיף כי "כחלק מחידוד המיקוד שלנו, נמשיך להשקיע באחריות במדעי מחשב עמוקים לטווח הארוך" – רמז נוסף להאטת העסקת העובדים שעליה הכריז בשבוע שעבר. עם זאת, בדו"ח צוין כי מספר עובדי גוגל צמח בשנה האחרונה מ-144,000 ל-174,000.
כאמור, מניית החברה, שרשמה בשבוע מאז חשיפת דו"חות טוויטר וסנאפ ירידה משמעותית, וסיימה את יום המסחר של אתמול באיבוד של 2.6% נוספים, זינקה לאחר חשיפת הדו"ח בחדות, וכמעט איזנה לחלוטין את ההפסדים של השבוע האחרון. עם זאת, לעומת תחילת השנה היא עדיין נמצאת בהפסד של כמעט 25%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה