השוק

המשבר מגיע לענקיות? מיקרוסופט וגוגל מקפיאות חיפושי עובדים

שתי ענקיות התוכנה הקפיאו ביממה האחרונה את חיפושי העובדים החדשים, לכאורה לתקופות מוגבלות. גם בישראל מורגשות השלכות המהלכים של החברות הבינלאומיות
יאיר מור |  1
מיקרוסופט בוערת (צילום Magma Images)
הקשיים בהייטק לא פוסח גם על הענקיות, וביממה האחרונה הכריזו שתיים מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם על הקפאה זמנית בהעסקת עובדים חדשים, כך לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית.
הראשונה היא מיקרוסופט, חברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם, שהחליטה לפי בלומברג על עצירת הליכי חיפוש עובדים חדשים לחטיבות שירותי הענן והאבטחה שלה. ההודעה הזו הגיעה זמן קצר לאחר פיטורי כאחוז מ-180,000 עובדי החברה, וחודשיים לאחר שהודיעה על האטה או הקפאה של הליכי העסקת עובדים בחטיבות Windows, Office ו-Teams. החברה הכחישה בימים האחרונים כל קשר בין גל הפיטורים למשבר, אך כעת מבצעת מהלך נוסף שמצביע על דאגה – למרות שחטיבת הענן של החברה במצב מצוין, לפי הדו"ח האחרון שלה, שלפיו ברבעון השלישי (כלומר החודשים ינואר עד מרץ, בשל העובדה שהחברה מתחילה את השנה הכספית ביולי) הכניסה 19.1 מיליארד דולר, עלייה של 26% לעומת שנה קודם לכן. הדו"ח שלה לרבעון האחרון, שהסתיים לפני שלושה שבועות, יוצג ביום שלישי הבא.
 
דובר החברה מסר לסוכנות הידיעות הכלכלית כי "בזמן שמיקרוסופט מתכוננת לשנת הכספים החדשה, היא מוודאת שהמשאבים הנכונים מופנים להזדמנויות הנכונות. מיקרוסופט תמשיך להגדיל את מצבת העובדים בשנה הקרובה,ונוסיף מיקוד נוסף לכיוונים שאליהם המשאבים הללו יופנו".
זמן קצר לאחר מכן דווח באתר The Information כי גם גוגל הקפיאה את העסקת העובדים החדשים, ימים בודדים לאחר שהמנכ"ל, סונדאר פיצ'אי, הודיע על האטת חיפוש העובדים וציין כי מתחילת השנה גייסה החברה כ-10,000 עובדים חדשים. לפי הדיווח, ההודעה הופצה במייל לעובדי החברה.
פְּרַבַּקַאר רַגַבַאן, סגן נשיא בכיר בחברה, מסר לאתר: "נשתמש בזמן הזה לבדיקת צרכי מצבת העובדים שלנו וליישר קו על סדרה חדשה של בקשות איוש מועדפות לשלושת החודשים הבאים".
בדה-מרקר מציינים כי הקפאת החיפושים משפיעות על משרדי שתי הענקיות בישראל, וכי מספר המשרות הפתוחות באתר מיקרוסופט ישראל ירד ב-65% בחודשיים האחרונים, ובגוגל ישראל ירד מספר המשרות המפורסמות ב-25%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כנסו
    נטלי 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חפשי את חנות בגדי הנשים שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם! חפשי בגוגל HTOFASHION - בגדי נשים
    סגור