השוק

המשבר הכלכלי מגיע לגוגל: מזהירה מהאטת גיוסים ופיטורים

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הודיע במייל לעובדים כי בחצי הראשון של השנה שכרה גוגל כמות עובדים אדירה – אך כעת היא תקפיא את ההעסקות החדשות כמעט לחלוטין וכנראה גם תפטר או תראה את הדלת לעובדים קיימים
יאיר מור | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה)
ענקית שירותי הרשת והפרסום גוגל היא החברה התורנית שמודיעה על שינויים בפעילות בעקבות המשבר הכלכלי המתרחב: ביזנס אינסייר חשף הלילה תזכיר ששלח אתמול (שלישי) מנכ"ל אלפבית, חברת האם של גוגל, במייל לעובדים.
בתזכיר מודה סונדאר פיצ'אי כי "התחזית הכלכלית העולמית הלא בטוחה היתה בראש מחשבותינו (לאחרונה). כמו כל החברות, איננו חסינים לסערות כלכליות". עם זאת, הוא טוען, ואף מתגאה, בכך ש"מעולם לא ראינו בסוג האתגרים הללו מכשולים. במקום זאת, ראינו בהם הזדמנויות להעמיק את המיקוד שלנו ולהשקיע לטווח הארוך".
 
ראשית, הוא מבהיר כי במחצית הראשונה של השנה דווקא היתה העסקת העובדים בגוגל על הילוך גבוה: רק בשלושת החודשים הקודמים היא צירפה לשורותיה כ-10,000 עובדים חדשים, ו"מספר חזק" של עובדים נוספים – רובם סטודנטים שסיימו את לימודיהם זה עתה – יתחילו לעבוד בה ברבעון הנוכחי. "אלו מספרים יוצאי דופן, והם מראים את התרגשותנו בקשר להזדמנויות לטווח ארוך, אפילו בתקופות של חוסר ודאות", הוא כותב.
כאן הוא מגיע לקוץ באליה: "בשל ההתקדמות בתהליכי הגיוס שהושגו מתחילת השנה עד כה, נאט את קצב הגיוסים לשארית השנה, תוך המשך תמיכה בהזדמנויות החשובות ביותר". עד כאן, לא משהוא שצריך להדאיג את העובדים הקיימים בחברה.
אך משם הוא ממשיך לפסקה הבאה: "בעתיד, עלינו לנקוט יותר יוזמה, לעבוד בדחיפות גדולה יותר, מיקוד גבוה יותר, ויותר רעב מכפי שהראינו בימים בהירים יותר. במקרים מסוימים, משמעות הדבר היא צמצום במקומות שבהם השקעות חופפות וייעול תהליכים. במקרים אחרים, משמעות הדבר השהיית הפיתוח ופריסה מחדש של משאבים לאזורי עדיפות גבוהים יותר". במלים פחות יפות, החברה תדרוש מעובדיה לספק תוצאות מהירות יותר, לעבוד יותר שעות (או לכל הפחות ליהנות פחות מהמותרות שהפכו אותה לאחד ממקומות העבודה האהובים בעולם), ואף תפטר עובדים בתפקידים שיוגדרו כלא הכרחיים – או לכל הפחות תראה להם את הדרך החוצה על ידי עצירת הפרויקטים שלהם והצעה לעבור לפרויקטים שאינם טבעיים עבורם או לעזוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה